Jeg vurderer faktisk å øke min beholdning i NNV gjennom sommeren.
Dette med bagrunn i at ledelse og styret ikke har brydd seg om å kjøre 20% emisjon tidligere på høyere kurser til tross for at de har sett retningen dette går i over lang tid nå. Treg rekruttering, sjanser for å måtte utsette guiding nok en gang og fortsatt veldig høy cashburn og raskt fallende markedsverdi samt skrekkelig børsklima med stigende renter.
Når du da ikke bryr deg om å hente penger når du kan så er du enten evneveik eller så må man være trygg på at man sitter på gode alternativer (et eller flere produkter som kan selges) som gjør at dette løses?
Og når investorer ringer for å snakke med CEO er han helt uanfektet og ved godt mot selv om selskapsverdien er lagt i grus med 80% ila et par uker. Dette spiller altså ingen trille, selv om all tillit og mulighet for å kapitalisere via emisjoner er utradert…
Enten er han totalt uten empati og evneveik eller så må han være trygg på at de sitter på en løsning likevel?
Einarsson er ikke så verst bull for tida. Han gjentar i de siste podcastene at radiofarmaka er skikkelig hot om dagen.
En del av pipen til NNV burde dermed være mulig å selge eller utlisensiere for en pen slump om det stemmer at dette er så hot om dagen?
Det eneste som skurrer for meg er hvorfor de ikke tegner seg for flere aksjer. Hele argumentasjonsrekken faller sammen pga dette, og gjør at jeg vegrer meg for å øke.
Det må uansett en EGF til for å kjøre en mareritt-emisjon på 1 krone om det virkelig skal gå så ille, men jeg ser ikke at et slikt forslag skal kunne få tilslutning. Da må de heller stanse all virksomhet og si opp alle ansatte og prøve å selge noe av verdiene i boet om de ikke har kjøpere på hånden allerede, for ved juletider er de konkurs ellers.