Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Synes du er inne på noe viktig her, nemmelig at det selskap jobber med er å forhåpentligvis få en medisin på markedet som vil hjelpe mange.

Det eneste folk her inne virker å ha i hodet er at de skal bli «ugly rich» og når det viste seg ikke å ikke gå veien (sannsynligvis), da skal man sutre. Når man kjøpte aksjer i NANOV burde man vært inneforstått med at dette er høy risiko og at man sannsynligvis ender med å tape alt eller tjene bra, dvs. et binært utfall. Personlig tapt mye penger her siden 2016 og det er såklart kjipt, men sånn er det.

Så kan man diskutere at man er skuffet over ledelsen og jobben der, noe jeg er enig i, men all den sutringen som foregår her inne er ingen tjent med.

7 Likes

Etter å ha rustet studien med strenge kriterier :sweat_smile:

Medieval Knight with Arrow In Eye Slot 23062022192917

5 Likes

Jeg vurderer faktisk å øke min beholdning i NNV gjennom sommeren.

Dette med bagrunn i at ledelse og styret ikke har brydd seg om å kjøre 20% emisjon tidligere på høyere kurser til tross for at de har sett retningen dette går i over lang tid nå. Treg rekruttering, sjanser for å måtte utsette guiding nok en gang og fortsatt veldig høy cashburn og raskt fallende markedsverdi samt skrekkelig børsklima med stigende renter.

Når du da ikke bryr deg om å hente penger når du kan så er du enten evneveik eller så må man være trygg på at man sitter på gode alternativer (et eller flere produkter som kan selges) som gjør at dette løses?

Og når investorer ringer for å snakke med CEO er han helt uanfektet og ved godt mot selv om selskapsverdien er lagt i grus med 80% ila et par uker. Dette spiller altså ingen trille, selv om all tillit og mulighet for å kapitalisere via emisjoner er utradert…
Enten er han totalt uten empati og evneveik eller så må han være trygg på at de sitter på en løsning likevel?

Einarsson er ikke så verst bull for tida. Han gjentar i de siste podcastene at radiofarmaka er skikkelig hot om dagen.
En del av pipen til NNV burde dermed være mulig å selge eller utlisensiere for en pen slump om det stemmer at dette er så hot om dagen?

Det eneste som skurrer for meg er hvorfor de ikke tegner seg for flere aksjer. Hele argumentasjonsrekken faller sammen pga dette, og gjør at jeg vegrer meg for å øke.

Det må uansett en EGF til for å kjøre en mareritt-emisjon på 1 krone om det virkelig skal gå så ille, men jeg ser ikke at et slikt forslag skal kunne få tilslutning. Da må de heller stanse all virksomhet og si opp alle ansatte og prøve å selge noe av verdiene i boet om de ikke har kjøpere på hånden allerede, for ved juletider er de konkurs ellers.

2 Likes

Brydd eller kan, ikke sikkert det har vært noen interesse for en emisjon.

Mener det er en grunn til at carnegie tok opp dekningen igjen. Og det kan ha skjedd etter at nano sonderte finansmarkedet med carnegie. Tror jeg.

1 Like

javel

….

Det er ingen grunn til at du eller andre skal måtte anta det. Dette skulle blitt redegjort for. Og det er uakseptabelt at ikke har funnet sted.

5 Likes

Man kunne alltids kjørt en 20%er for å få inn en 150 mill fra en proff stor aktør tidligere om man gir tilstrekkelig rabatt tror nå jeg.

Blir uansett bare spekulasjoner.
Ser ikke at man kommer unna å måtte selge deler av pipen eller hele butikken nå.
Da hjelper det hvertfall veldig på at radiofarmaka virkelig er hot om dagen ifølge Jonas Einarsson og at dollarkursen er helt fantastisk.

1 Like

Fugl Føniks på gang i biotek? Er det tid for reprising av sektoren?

6 Likes

Det burde vært gitt tilleggsinfo til fase 2b studiet med mulig forklaring på hva en bør/ kan fovente av svakere enn effekt data enn på 2a. Vi vet at Iinklusjonskriteriene ble ytterligere utvidet i løpet av 2020, til bl. a. SCT pasienter også. Vi snakker her altså om det som kan være “Spot-on” som kilde til det oppgitte avvik som omtales.

Har en “uggen” følelse at pasient inklusjons delene i 2a og 2b var for ulike og at det er her skoen trykker!
Uansett, så er vel DFL nå engasjert i ny gjennomgang med tolkninger av faktatallene.

1 Like

Einarsson har vært bull og sagt det samme i seks år, hele veien fra 127,- og til 3.

11 Likes

Det jeg sitter og lurer på er hvem som var helt og hvem som var skurk i de tidene da Lisa Rojkjaer og Eduardo Bravo pakket snippen, og Lars Nieba og Jan Egberts tok tømmene.

6 Likes

Sjeldent han er direkte negativ. Men han har jo satset noe. Hundre Mill på de samme selskapene han skal snakke positivt negativt om. Jeg syntes han er ganske ærlig når det går trått. Det er jo ikke deres penger så han tar relativt lett på det om det går dårlig. Men skal man forvente at en stor eier skal slakte sitt egen investering?

1 Like

Tror dette er omtrent første gangen han har sagt noe negativt om nanov i de seks-og-noe årene jeg har fulgt ham.

3 Likes

NANOskuta har gått på grunn, og har et stort hull i skroget.
Ledelsen forlater ikke skuta, men klamrer seg til sine millionlønninger og eventuelle sluttpakker helt til skuta synker, og den synker med egenkapital, betaling for fremførbart skatteunderskudd og eventuelle prekliniske verdier.
En tragedie for aksjonærene og en tragedie for pasientene som mister et godt tilbud på grunn av ledelsens grådighet og inkompetanse.

2 Likes

Hadde vært interessant å se en oppsummering av hvor mye selskapet har betalt ut i lederlønninger siden det gikk på børs. Er noen millioner for å si det mildt.

11 Likes

Mulig dumt spørsmål, men hvorfor kunne ikke Nano gå direkte til et randomisert kombinasjonsstudie med Rituximab i 2L (eller 3L om så) med kontrollarm etter safety var avklart? Er det kritisk å vise effekt som mono behandling først før det er mulig å gå kombo?

4 Likes

Nå kan man se hvor viktig det er med shorting, også i biotek. Lurer på hvordan dette (kursutviklingen) hadde sett ut hvis ingen gjorde denne viktige jobben.

1 Like

Et av de største problemene til Nano akkurat nå (sett bort fra data) er markedets svekkede tillit til selskapet, og da kanskje spesielt styret og CFO. Det er disse som hennholdsvis skal representere og følge opp oss aksjonærer og kapitalmarkedet forøvrig.

Med svært høy burnrate er de normalt avhengige av markedets velsignelse for å kunne hente penger til videre drift. Om de likevel skulle være i ferd med å lande en partnerdeal/salg, så er det helt unødvendig å skape så mye friksjon mot aksjonærmassen som vi nå har vært vitne til. Jeg er 100% sikker på at market cap hadde vært langt høyere i dag om håndteringen hadde vært bedre. Til syvende og sist svekker dette også selskapets evne til å hente kapital via partner, eller å gjøre salg av assets eller hele butikken.

Det er først og fremst Malene (CFO) som har ansvar for kommunikasjon den siste tiden. Styret burde komme på banen, ta kontroll på kommunikasjonen, og bli kvitt Malene. Dette er et minimum av hva som må til for å gjenopprette noen grad av tillit i kapitalmarkedet.

(Og litt på siden - hvem i all verden er det som går fra en toppstilling i ABG til en IR-stilling i et lite biotech-selskap? Hvem er hun dama?)

10 Likes

“Til syvende og sist svekker dette også selskapets evne til å hente kapital via partner, eller å gjøre salg av assets eller hele butikken.”

åå? Til syvende og sist er det kanskje nettopp dette de gjør as we speak.

Hvorfor i all verden skal en partner komme inn før avklaring med FDA i August?

1 Like