Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Ikke for å være gledesdreper men slik jeg oppfatter dete med å stoppe studien så er ikke det aktuelt før svar fra FDA foreligger,- naturlig nok
Hva skulle der være å diskutere med FDA dersom en bestemmer seg for å avslutte studien egenhendig ?

1 Like

Einarsson sine ord, han mener de hadde stanset det hvis ferske data skulle tilsi det.

2 Likes

Men til en veldig lav pris der nordicnanovector har null forhandlingskort…så hva vil en veldig lav pris si?

Vel, da håper jeg de som har stilt spørsmålene om svindel, selvberikelse, har Radforsk kompetanse på det de driver med og er det nå kroken på døra for de feilede selskapene NANO, TRVX og PCIB har hørt på Podkast #235 og fått svar på spørsmålene sine. @rosasky burde henge seg på også.

Siden det ikke var så mye støtte å hente der for disse teoriene, så kan man jo håpe at det blir litt mer fokus på det faglige og saklige. Kanskje tar NANOs ledelse også til etterretning den noe mer begrunnede kritikken om dårlig kommunikasjon til markedet. Det er flere på forumet som har lagt dette frem på tilsvarende måte som Radforsk gjorde, og det var både interessant og lærerikt.

14 Likes

Blir jo flau av spørsmålene og anklagene folk kommer med :see_no_evil: Av og til tror jeg det er fjortiser i kjellerstuen som har satset konfirmasjonspengene sine.

16 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

6 Likes

Helt enig.
Sier vel mere om de som anklager, tenker jeg.

Ikke gamble med penger du ikke kan tape, spesielt i biotech.
Selvfølgelig er det ekstremt kjipt for de som tapt mye.
Men det er gamble i biotech, og hvis ikke man er klar over det - så borde man ikke investere i aksjer whatsoever…

Sitter selv med papirtap i Nano, men ikke så voldsomt som mange andre her.

5 Likes

Kommunikasjonsevner er nå alle enige om at svikter totalt…og siden den ikke er tilstede skaper ledelsen selv den mistillit som hersker nå til blant annet konspirasjonsteorier… Alt dette ville vært unngått hadde ledelsen oppført og faktiskt vist respekt for aksjonærene med og kommunisere både i gode og litt dårlige dager…

1 Like

Og jeg antar at de fleste aksjonærer ønsker en annen ledelse grunnet dette hvis dette studiet skal fortsette…

Kan du ikke ta deg en lang pause nå?

Om Nano nå for en godkjenning hos FDA, hva vil det gjøre med caset? Må en emisjon til, eller vil det kinne gjøre at det slipper eventuelt finner en partner?

1 Like

Legger hodet på blokka.
Jeg antar at Skullerud & co i beste mening for å beholde selskapets integritet, har utelatt eget innsyn i paradigme data.
Når komiteens konklusjon i beste fall er utydig og kan tolkes i alle retninger, kan ikke selskapet annet enn å legge ansvaret for veien videre på regulatorisk myndighet.
Jeg er enig i at det pr. nå kan virke merkelig og dårlig kommunikativt fra selskapets side, men hvis Skullerud midt i denne stormen skulle satt opp en webcast med spørsmål fra aksjonærer, så ville heller ikke det vært særlig tillitsvekkende.
Han kunne uansett ikke ha kommet med info utover det selskapet har mottatt fra komiteen og allerede kommunisert til markedet.
Vanskelig tid, både for selskapet og gjenværende standhaftige aksjonærer.

10 Likes

strøket av author

Synes du er inne på noe viktig her, nemmelig at det selskap jobber med er å forhåpentligvis få en medisin på markedet som vil hjelpe mange.

Det eneste folk her inne virker å ha i hodet er at de skal bli «ugly rich» og når det viste seg ikke å ikke gå veien (sannsynligvis), da skal man sutre. Når man kjøpte aksjer i NANOV burde man vært inneforstått med at dette er høy risiko og at man sannsynligvis ender med å tape alt eller tjene bra, dvs. et binært utfall. Personlig tapt mye penger her siden 2016 og det er såklart kjipt, men sånn er det.

Så kan man diskutere at man er skuffet over ledelsen og jobben der, noe jeg er enig i, men all den sutringen som foregår her inne er ingen tjent med.

7 Likes

Etter å ha rustet studien med strenge kriterier :sweat_smile:

Medieval Knight with Arrow In Eye Slot 23062022192917

5 Likes

Jeg vurderer faktisk å øke min beholdning i NNV gjennom sommeren.

Dette med bagrunn i at ledelse og styret ikke har brydd seg om å kjøre 20% emisjon tidligere på høyere kurser til tross for at de har sett retningen dette går i over lang tid nå. Treg rekruttering, sjanser for å måtte utsette guiding nok en gang og fortsatt veldig høy cashburn og raskt fallende markedsverdi samt skrekkelig børsklima med stigende renter.

Når du da ikke bryr deg om å hente penger når du kan så er du enten evneveik eller så må man være trygg på at man sitter på gode alternativer (et eller flere produkter som kan selges) som gjør at dette løses?

Og når investorer ringer for å snakke med CEO er han helt uanfektet og ved godt mot selv om selskapsverdien er lagt i grus med 80% ila et par uker. Dette spiller altså ingen trille, selv om all tillit og mulighet for å kapitalisere via emisjoner er utradert…
Enten er han totalt uten empati og evneveik eller så må han være trygg på at de sitter på en løsning likevel?

Einarsson er ikke så verst bull for tida. Han gjentar i de siste podcastene at radiofarmaka er skikkelig hot om dagen.
En del av pipen til NNV burde dermed være mulig å selge eller utlisensiere for en pen slump om det stemmer at dette er så hot om dagen?

Det eneste som skurrer for meg er hvorfor de ikke tegner seg for flere aksjer. Hele argumentasjonsrekken faller sammen pga dette, og gjør at jeg vegrer meg for å øke.

Det må uansett en EGF til for å kjøre en mareritt-emisjon på 1 krone om det virkelig skal gå så ille, men jeg ser ikke at et slikt forslag skal kunne få tilslutning. Da må de heller stanse all virksomhet og si opp alle ansatte og prøve å selge noe av verdiene i boet om de ikke har kjøpere på hånden allerede, for ved juletider er de konkurs ellers.

2 Likes

Brydd eller kan, ikke sikkert det har vært noen interesse for en emisjon.

Mener det er en grunn til at carnegie tok opp dekningen igjen. Og det kan ha skjedd etter at nano sonderte finansmarkedet med carnegie. Tror jeg.

1 Like

javel

….

Det er ingen grunn til at du eller andre skal måtte anta det. Dette skulle blitt redegjort for. Og det er uakseptabelt at ikke har funnet sted.

5 Likes

Man kunne alltids kjørt en 20%er for å få inn en 150 mill fra en proff stor aktør tidligere om man gir tilstrekkelig rabatt tror nå jeg.

Blir uansett bare spekulasjoner.
Ser ikke at man kommer unna å måtte selge deler av pipen eller hele butikken nå.
Da hjelper det hvertfall veldig på at radiofarmaka virkelig er hot om dagen ifølge Jonas Einarsson og at dollarkursen er helt fantastisk.

1 Like