Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Nå er vel ikke det mandatet til komiteen som gjennomførte analysen. Det blir jo opp til styret og ledelsen.

Grunnen til at de går til FDA er for å prøve å stake ut en ny kurs videre. Det gir jo ikke mening å stoppe studiet 1,5 mnd før FDA møtet.

Da overprøver du vel ekspertisen til Einarsson og det han sa i går? Han mener at de hadde lagt ned studiet hvis de ble fortalt at nødvendig effekt uteblir og at det er dette som er kommunisert fra reviewen. Han forteller dette ganske tidlig i podkast, så anbefaler å lytte til det hvis du har anledning :+1:

1 Like

Ser nesten ut som om bad news is hitting the fan…

image

Ja, det gjør jeg. Uten en kontrollarm og basert på et relativt sett tynt datagrunnlag fra Paradigme, så mener jeg at det på ingen måte er uetisk å fortsette studiet selv om det viser ‘‘dårlig’’ effekt så langt. Dette kan jo endre seg til det bedre med 12 pax til.

Sikkert en melding straks. Enda mer god kommunikasjon som noen vet i forkant

1 Like

Aksjen holdt seg bra samme dag de meldte utfallet av review, så jeg har til gode å se at de lekker nyheter i form av kursfall i forkant. Det har sett litt spesielt ut ved noen emisjoner, men da er det gjerne flere meglerhus involvert i det som skal komme ut.

5 Likes

Einarsson spekulerte også at selskapet kan ha åpnet datasettet helt og analysert det. Han mente det ikke ville gitt mening å gå til FDA med bare en uttalelse fra et uavhengig komitee. Hvis det er caset da er det vel bankers at de tror de har noen muligheter her som ikke involverer å legge ned studiet?

Men vi vet ikke, og det blir bare spekulasjoner.

1 Like

Så et mønster før den nest siste meldingen? Nedsalg på slutten av dagen til tross for positiv utvikling på starten

Nettopp. Om dataene er dårlige så er det fair - jeg har alltid vært klar over risikoen og klandrer ingen for dette, men kommunikasjonen er alt annet enn tillitsvekkende og dette er CFO (som også er IR i Nano) sitt ansvar.

3 Likes

Det som blir uttalt står selvsagt CEO og øvrig ledelse bak. Igjen, skivebom

1 Like

Aksjen bare går ned og ned i dag, Hva skjer a?

Total usikkerhet, ingen info.

ASP og algoer

The big short :stuck_out_tongue_winking_eye: Har forøvrig prøvd å stå i mot med et kjøp. Det ble spist opp :stuck_out_tongue: Ikke store greiene igjen å handle for hos meg da. Har ikke gått bra det siste året for å si det sånn.

Hentet seg kraftig inn, nå 2,97​:rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket:

Når kommer det oppdaterte aksjonærlister?

Tror det er 15:30 samtidig som short listen oppdateres, hvis jeg ikke tar feil. Kan være litt senere også. Noen som vet eksakt?

Sikkert en del tvangssalg.
Mange som gikk tungt inn på fallet til 6-7 kr og kjørte offensiv holdning med å gamble på oppgang. Havnet i brudd og blir tvangssolgt før helga.

Spent på å se om shorten er dekket inn nå.

Selskapet prises snart til under 300 mill kr. Det er sykt.
Men med en udugelig og grådig ledelse som klamrer seg til å suge ut alt blod av aksjonærene, uten at noen gidder å engasjere seg for å samle røstene til protest, så vil vel blodbadet fortsette.

Selv om Paradigme nå stoppes så sliter jeg med å se at kursen skal falle særlig mer.
Er ikke alt det andre man sitter med i pipen verdt mer enn 300 mill?
Tenkte fremførbart underskudd alene vil være verdt mer enn 300 mill ved utgangen av året?

Får legge hodet på blokka og kjøpe en del aksjer i dag når blodet flyter i gatene for 3. dag.

2 Likes

Jeg kjøpte på 3,18 istad. Skulle ha ventet 30 min til…

Er nok mange som gikk inn på 6 og 7 tallet som kanskje blir oppringt av bank ect og som ristet ut nå. Brutalt