Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Alt er relativt. Kan tenkes at covid har påvirket i flere dimensjoner enn jeg først trodde…

For de av oss som ble med som aksjonærer i 2016 og nå (midletidig?) har rømt skuta, så er det rimelig frustrerende å se et så lovende produkt fortsette å møte så jævlig mye motgang i sin ferd mot markedet.

5 Likes

Det blir medisin sa de…

Det ble medisin mot fremtidig investeringer i dumskap🤪. Så de holdt ord…på en måte.

Bare synd medisinen måtte inntaes rektalt.

5 Likes

Noen har jo vært inne på det

3 Likes

Seriøs?

1 Like

Sånn seriøst, den børsmeldingen vi fikk for noen dager siden kan være mistolket. Hva skjer hvis alt går bra allikevel. Da skal vi opp minst 3x fra disse nivåer. Kan ikke synke ned til 100m mcap vel.

Hele poenget med dagens situasjon er at de aller, aller fleste agerer på mye “blind” informasjon.

Det som er kjent er følgende:

De sliter med rekruttering og nødvendig progresjon
De sliter med markedets tillit
Hele sektoren er smadret
Hele øvrig pipe er satt på vent i påvente av noe annet som konstant jobber i motvind
En ekstern komitee har verifisert at data ikke når opp til hva man har sett tidligere
De trenger helt klart ny kapitaltilførsel skal de komme seg videre og det kan forventes årevis av venting på nye data fra eventuelt andre indikasjoner

Det som er ukjent derimot, er av like stor betydning, om ikke større:

Kan de etter dialog med FDA sende søknad på data som foreligger, helt eller delvis for subpopulasjoner?
Er svakere data påvirket av dårlige kvalifiserte pasienter og Covid?
Er de kommet såpass langt i forhandlinger med BP at pipe og forskning uansett tas over av større og mer modne aktører? Skullerud har sagt at de er altfor små til å kjøre fase III alene og de sliter allerede med å skaffe funding selv. MCAP-fallet har kjørt de i en skvis.
Er Oranomed interessert i å ta over Alpha37 og kjøpe NANOV ut av dette?

Når det er sagt forstår jeg at folk selger og tar tap, verdiene blir bare lavere og lavere for hver dag. Bedre å berge seg på 3 og 10 kroner enn eventuelt 0.

Det vi har null kontroll på er hvilken melding som er den neste vi står overfor.
Det kan være et bud.
Det kan være tommel opp fra FDA.
Det kan være kroken på døra.

Ekstremt belastende og slitsomt uansett, spesielt når management skalker lukene og dytter aksjonærene ut til tuppen av planken i særdeles ruskete sjø.

25 Likes

Det er vel på tide å innse realitetene. Om FDA ikke godkjenner 108 pas er det så godt som game over for paradigme… de klarer ikke rekruttere og de klarer ikke hente penger. Emisjon vil gruse selskapet totalt ift utvanning.

Når resultatene ikke er så gode heller, hvordan skal de finne en partner.

En tragedie at ikke Archer er end el av paradigme. Tragisk. Bare tragisk.

5 Likes

Deler den tankegangen.

Det som er ekstremt rart, som mange andre her tatt opp, er kommunikasjonen fra Nano.
Føles mere som en panikkmelding, som ingen forstår - spørs om de skjønner den selv.

Personlig så tviler jeg at selskapet går konk, men man kan jo selvfølgelig ta feil.
Skal de kunne hente noe mere kr i markedet, så må det være en ganske solid oppklaring - hvis ikke de selger hele butikken da.

No får traderene gjere seg ferdig så får ein vurdere om det som er igjen i selskapet har meir verdi enn dagens kurs skulle tilsi. Eg trur at kjøp på dagens kurs kan lønne seg, men nokon garanti kan vel ingen gi.

Det er jo ofte på dagar det ser nattsvart ut at ein kan gjere gode kjøp. Ting kan snu, sjølv om det ser mørkt ut. Berre sjå på Oncopeptides. Trur det er mange som kasta korta på 3-4 kroner der som no springer etter for å få ein inngong på mandag…

1 Like

Dette kunne sikkert vært en mulighet på et større datasett. Men husk at datsettet til Nano er relativt lite og ganske fragmentert med to ulike doseregimer av både predoserong og virkestoff, pluss endrede inklusjonskriterier.

Mtp på det utgangspunktet mener jeg det ser ganske mørkt ut i forhold til en godkjenning sett i lys av siste melding.

3 Likes

Veldig spesielt at noen gav så mye gass for å trøkke den ned til 2,90, og når vi kom ned dit så slo algoritmene seg helt av.

1 Like

De med ‘‘Innsider+’’ kan vel se etter Dichesbuen AS på aksjonærlistene

Jeg stusser så mye over at ledelsen i NANOV har trukket seg helt tilbake og virker ikke til å forsvare kursen, selskapet eller aksjonærverdiene. Hvorfor?
Det må jo være nærmest et profesjonelt selvmord å legge en tvetydig melding på bordet, deretter trekke seg tilbake til loungen og se på dette togkræsjet i sakte film.

Jeg tror, og håper at det er godt over 50% sjanse for at en form for avtale er nært forestående, og at det er grunnen til at det er radiostillhet.

7 Likes

Har tenkt akkurat det samme, selv om det dog er meget spekulativt. Men en avtale skjer vel neppe før FDA-møte i august.

Hadde satt veldig pris på en positiv overraskelse etter hvert, men er som vanlig forberedt på å se togkrasjet i sakte film.

14 Likes

Hva er humoren her egentlig ?

1 Like

Er det ikke at alle trodde Funcom skulle konke, men så kom det et bud som lyn fra klar himmel og alle ble strålende fornøyde allikevel?

4 Likes

Sitter på et litt for mye papirtap nå, så er ikke i den humoristiske siden kjenner jeg.
Men om vi får en melding litt ut av det blå ( positivt ) , så blir jeg ikke lei meg for å si det sånn.

8 Likes

Var det 27% budet var over børskurs?

1 Like

Funcom var et selskap som gikk fra et mørkt sted til å bli gjeldfritt og profitabelt og med flere spennende bein å stå på. For eksempel rettighetene til (minst) tre spill basert på DUNE-universet. Uansett, i tråd med at selskapet utviklet seg godt fundamentalt, ble det pumpet og dumpet av nevnte vedkommende over to-tre år inntil kurs og aksjonærbase var ødelagt.

Illustrerende var det når verdens største spillselskap (Tencent fra Kina) kjøpte en større del av skuta, og aksjonærene/vedkommende sendte kursen rett ned. Blir som om et norsk pharma skulle synke i kurs på nyheten om at Pfizer kjøpte 1/3 av aksjene. På dét tidspunktet ga de siste svenskene opp også.

Så endte det naturligvis med at kineserne kjøpte hele skiten til en VITS av en kurs noen måneder senere. Så overførbarheten til NANO er liten isolert sett, utover at noen kan komme og kjøpe billig, da.

4 Likes