Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Ja, de pleier jo det.

BP gjør et kreativt krumspring for å få kloa i NANOV, -eller så er det en spekulasjon som er tuftet på ønsketenking.

1 Like

Ja, hehe… mulig det er litt mye innbakt ønsketenkning.

Men husk også det siste Skullerud sa nå om interesse fra potensielle partnere så sent som på Q1 i mai :

“Interest is definitely there and it sounds to us that it’s a bit of a reinvigoration of interest. But if that is related to we’re moving closer to finishing of enrollment, if it’s just our business development person that is doing a really good job or if this is they finally get to talk face-to-face again over a cup of coffee, it’s hard for me to say. But there are still several active, ongoing conversations with regards to potential partnerships.”

Dette er det mest analytiske, objektive og imponerende faglige innlegget gjeldene situasjonen Nanov har kommet i, jeg har sett! Imponerende!!!

5 Likes

Denne er meget viktig.

1 Like

Hehe ja, de fikk svar fra panelet og ble akkurat ferdig med å formulere meldingen kl 1631. Beleilig like etter børsen stengte :muscle::poop:

2 Likes

Ja, tenk om Nanov ledelsen hadde hatt litt av de kommunikative egenskapene til @wellsembargo :thinking:

5 Likes

Når Nanov overlater kun til markedet å fortolke svært vage meldinger, er det utrolig viktig at noen kan analysere situsjonen på en slik måte. Vi trenger det da selskapet har gitt markedet fritt spillerom til alle mulige slags ytringer og mer eller mindre seriøse innspill. Takk igjen!!

2 Likes

Jeg fikk svar på en oppfølging mail jeg sendte til Skullerud etter telefon samtalen jeg hadde med han.

Valgte å ikke dele innholdet i det svaret jeg fikk da det ikke kom noen ny informasjon.

Om ønskelig kan jeg dele innholdet.

1 Like

Den bør du dele uansett - som inkluderer spørsmålet du stilte .

Spørsmålene jeg sendte på onsdag

Svar fredag

4 Likes

Har Erik dysleksi ?

Slik jeg tolker svaret fra Erik Skullerud er at seriøse forhandlinger er startet - noe som de naturlig nok de ikke kan dele med andre. For meg gir dette noe av forklaringen på deres siste presse melding.
I disse forhandlingene ligger muligheter - men på hvilket nivå er naturligvis umulig å si. Markedets slakting av selskapet - og dagens mark cap ser jeg derfor som urealistisk lavt og ikke reflekterer de potensielle mulighetene.
Mange gode refleksjoner idagens TI - og inkludert svaret til Erik Skullerud - er min konklusjon at jeg kjøper og ikke selger en aksje.
Lykke til alle aksjonærer - det blir en spennende sommer.

2 Likes

Har bitt meg merke i at han skriver feil noen ganger ja. Men han har bodd i utlandet en årrekke så det er nok forklaringen.

Norsk auto korrekt på en Sveits PC er nok noe som ikke er aktivert heller :sweat_smile:

4 Likes

Måtte bare rævkjøres kursmessig først?

3 Likes

Jeg vet at dårlige meldinger pleier å komme etter børs slutt :upside_down_face:

4 Likes

Dersom et selskap som sender ut en melding som de selv mener er rimelig nøytral og med positive muligheter, ser at markedet tolker den sterkt negativt og dermed misforstår, er det ikke da naturlig at det samme selskapet gir ut en påfølgende avklaring for å berolige sine trofaste aksjonærer?

6 Likes

Godt formulert spm, og det nærliggende svaret er nok - jo, det hadde vært naturlig.

2 Likes

Spørsmålet da er hva kunne dem kommunisert i en slik melding?

Utifra svar på mail virker det fint lite. I beste fall samme diffuse budskap som sist.

3 Likes

De kunne forklart at de i denne situasjonen ikke kunne gi mer opplysninger, men at styret ikke delte den negative oppfatning som markedet viste med den store kursnedgang. Det hadde da vært noe?

8 Likes

Så er spørsmålet: Hva er “i taket”? Selv ved 300% er kursen under 10 kroner. For de av oss som har vært inne lenger enn 1 mnd hjelper ikke det særlig.

8 Likes