Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Denne er meget viktig.

1 Like

Hehe ja, de fikk svar fra panelet og ble akkurat ferdig med å formulere meldingen kl 1631. Beleilig like etter børsen stengte :muscle::poop:

2 Likes

Ja, tenk om Nanov ledelsen hadde hatt litt av de kommunikative egenskapene til @wellsembargo :thinking:

5 Likes

Når Nanov overlater kun til markedet å fortolke svært vage meldinger, er det utrolig viktig at noen kan analysere situsjonen på en slik måte. Vi trenger det da selskapet har gitt markedet fritt spillerom til alle mulige slags ytringer og mer eller mindre seriøse innspill. Takk igjen!!

2 Likes

Jeg fikk svar på en oppfølging mail jeg sendte til Skullerud etter telefon samtalen jeg hadde med han.

Valgte å ikke dele innholdet i det svaret jeg fikk da det ikke kom noen ny informasjon.

Om ønskelig kan jeg dele innholdet.

1 Like

Den bør du dele uansett - som inkluderer spørsmålet du stilte .

Spørsmålene jeg sendte på onsdag

Svar fredag

4 Likes

Har Erik dysleksi ?

Slik jeg tolker svaret fra Erik Skullerud er at seriøse forhandlinger er startet - noe som de naturlig nok de ikke kan dele med andre. For meg gir dette noe av forklaringen på deres siste presse melding.
I disse forhandlingene ligger muligheter - men på hvilket nivå er naturligvis umulig å si. Markedets slakting av selskapet - og dagens mark cap ser jeg derfor som urealistisk lavt og ikke reflekterer de potensielle mulighetene.
Mange gode refleksjoner idagens TI - og inkludert svaret til Erik Skullerud - er min konklusjon at jeg kjøper og ikke selger en aksje.
Lykke til alle aksjonærer - det blir en spennende sommer.

2 Likes

Har bitt meg merke i at han skriver feil noen ganger ja. Men han har bodd i utlandet en årrekke så det er nok forklaringen.

Norsk auto korrekt på en Sveits PC er nok noe som ikke er aktivert heller :sweat_smile:

4 Likes

Måtte bare rævkjøres kursmessig først?

3 Likes

Jeg vet at dårlige meldinger pleier å komme etter børs slutt :upside_down_face:

4 Likes

Greia er at kursdrivende nyheter, i særdeleshet de med signifikant påvirkningskraft, alltid skal meldes utenom åpningstid eller at selskapet ber børsen pause handelen i påvente av melding slik at markedet får områ seg.

«Uten ugrunnet opphold» er en grei huskeregel, dvs at man får tid til å tolke data, diskutere strategi og formulere meldingen før den legges til publisering umiddelbart etter stengetid.

8 Likes

Dersom et selskap som sender ut en melding som de selv mener er rimelig nøytral og med positive muligheter, ser at markedet tolker den sterkt negativt og dermed misforstår, er det ikke da naturlig at det samme selskapet gir ut en påfølgende avklaring for å berolige sine trofaste aksjonærer?

6 Likes

Godt formulert spm, og det nærliggende svaret er nok - jo, det hadde vært naturlig.

2 Likes

Spørsmålet da er hva kunne dem kommunisert i en slik melding?

Utifra svar på mail virker det fint lite. I beste fall samme diffuse budskap som sist.

3 Likes

De kunne forklart at de i denne situasjonen ikke kunne gi mer opplysninger, men at styret ikke delte den negative oppfatning som markedet viste med den store kursnedgang. Det hadde da vært noe?

8 Likes

Så er spørsmålet: Hva er “i taket”? Selv ved 300% er kursen under 10 kroner. For de av oss som har vært inne lenger enn 1 mnd hjelper ikke det særlig.

8 Likes

10 kroner = mcap på 1,16 milliarder.

Det er ikke realiteten for hvilke kurser vi kommer til å se hvis de får tommel opp fra FDA. Nå regnes det inn som usannsynlig, dette prises til cashen og fremførbart underskudd.

Pipen prises til 0, samme med fremtiden til Betalutin. Hvis risk / reward nå var 0 eller 10 kroner pr aksje ved positivt utfall med FDA-dialogen tror jeg veldig få hadde tatt i mot aksjene som bytter hender om dagen.

4 Likes

NanoV har tid på seg kapitalmessig.

Jeg har forsøkt å reflektere litt over hva Radiumhospitalet har fått til med Radforsk.

Nordic Nanovector er kanskje patenthaver av den største og viktigste oppfinnelsen gjort av folk på RH!

Studiet har hele tiden vært underfinansiert, dvs. på etterskudd med innkalling av midler. De skulle nå hatt 5 mrd. kr. i kassen og kunnet operert i ro og mak og selvstendig. Aksjekursen ville vært høy, de beste folkene ville ledet et trygt finansiert selskap. Man trenger ikke gå lenger enn til USA for å se at det er slik biotech der drives.

Samtidig som oljefondet nettopp var oppe i nesten 12 000 mrd kr. Markedsverdi | Norges Bank Investment Management

Det trengtes bare 0,04 prosent !!! av oljefondet for å gjøre Nordic Nanovector uavhengig av stadige innkallinger og kurspress.

Noe som kunne gitt Norge et nytt ben å stå på næringsmessig.

Med et eventyrlig marked på langt over 100 mrd. kr. årlig.

I stedet kveles selskapet av kapitalmangel.

Og investorene? Har i årevis blitt tynt til å betale formueskatt av forventningsverdier, uten å ha regress eller tilbakebetalingsmulighet på feil verdsettelser. Og det av en uforstående Erna-regjering og nå av en uforstående Jonas-regjering, der politikerne lever i et vakuum av en drømmeverden, uten kontakt med realitetene i Norges viktigste virksomheter og fremtid! Samtidig som en NHH-professor mente vi bare kunne selge når forventningsverdiene overskred bokført. Hvor langsiktig tenkte professoren? Gjenkjøp tenkte han ikke på. Emisjoner - var ham helt ukjent! Han burde aldri fått professortittel. Dynamikk gjelder i virkelighetens verden! En statisk tenkende professor, uten de nødvendige matematiske dynamiske formlene har fått for dårlig utdannelse og har ingenting i embetet å gjøre! Å kunne tenke menneskelig forståelse er en del av økonomisk tenkning, og mennesker, ja vi er dynamiske!

Norske stemmegivere bestemmer. Men aner ikke at det de stemmer ikke hjelper dem. Diskrepansen mellom demokratisk tro og de gode mulighetene er utrolig.

3 Likes