Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Kan du ikke bare åpne en “NANO konkurs tråd” og diskutere sånne ting der. Selskapet går jo selvsagt ikke konk!

7 Likes

Med de enorme utgiftene selskapet sitter på er det åpenbart at de ikke har mulighet for å drifte dette fremover selv, med mindre de får positive tilbakemeldinger fra FDA og de kan kjøre en fornuftig emisjon på høyere nivå. Alternativt, og kanskje mest sannsynlig, må en annen aktør overta dette løpet videre. Svaret får vi allerede i August

Hvorfor skal Nano gå konkurs? De har ikke gjeld, det eneste er at det kan ligge noen forpliktelser mot oppfølging av pasienter og mot leverandører.
En styrt avvikling med salg av assets er vel mer sannsynlig om Paradigme blir stoppet. Noe som kan være det beste alternativet for dagens aksjonærer

7 Likes

Det var kun for å belyse problemstillingen. Er enig i at det ikke er grunnlag for en tenkt konkurs pr i dag. Men dersom selskapet møter veggen og ikke klarer å skaffe videre kapital, kan det i teorien tenkes at de velger en styrt avvikling.

2 Likes

Restrukturering eller styrt avvikling er noe helt annet enn konkurs.

Et eller annet skall som sitter på fremførbart underskudd og patentportefølje og forskning vil uansett være der.

Det er aksjonærverdiene som ligger på bordet nå som er under alvorlig trussel, det er noe helt annet enn selskapet og dets assets.

2 Likes

Tenker som følger :
Hvis ikke nanoledelsen vet det siste avleste data hvordan kan de da kommunisere godt og riktig med FDA frem til august ?

1 Like

Kan aktuelle kjøpere av selskapet få tilgang til avlesningen nå mens Nano ikke får det ?

Nei.

Forventer Skullerud og Egberts ser det samme. Malene antagelig ikke…

Å hente inn noe i nærheten av de beløpene det er behov for eksisterer ikke i en fantasiverden en gang. Er vel derfor gründere og andre lange og trofaste investorer nå kaster korta.

Forhåpentligvis er det et par større selskap som ser at det kan være lukrativt å kjøpe nano til tross for at det medfører at mye cash må gå ut før det kommer noe inn i årene framover.

Med et slags positivt fra fra FDA må det være lov å håpe de med enkelthet kan få inn bud på 100+ mUSD.
Regner med Egberts og Skullerud vil si noe om veien videre så snart de har fått FDA i tale, og at de allerede nå jobber knallhardt med å sondere interessen blant BP-kandidater.

Ser heller ikke helt vitsen med å kaste aksjene på bålet ved å lempe ut på nivå med konkursprising. All kompetansen, patentene, logistikken og omtrent 3 milliarder i forbrukt cash så langt må ha en verdi for et større selskap som ligger en del over 300 millioner kroner?

La ut dette svaret fra mailen jeg mottok fra Skullerud i starten av juni, etter at det ble kjent at et panel skal se på dataene.

Skullis sitt svar i rødt

2 Likes

:skull:-erud? :innocent:

Vrøvl fra misteren selv!! Hvis meg ET tilfelle!!

det er et vagt svar ja…

1 Like

Hvordan skal man kunne vise det om man er underlagt NDA?:face_with_monocle:

3 Likes

Det er det jeg sier jo kamerat :wink:

1 Like

Man utsteder en NDA til potensiell partner med krav om at de holder tett. Så kan man gi dem tilgang til data. Ikke så komplisert. Det er akkurat det de gjorde nå med det eksterne ekspertpanelet…

6 Likes

Jeg er klar over konseptet :wink: var egentlig et tullete tilsvar til @anon6994212 sitt spøkende utsagn. Ironi er ikke en av mine sterke sider.

Kontekst var partner

2 Likes

Ye, har nok ikke ironi-brillene på når det har gått så dårlig i det siste. Takk for oppklaring

Er det nå slik at HealthCap har kjøpt seg opp til 5,89 % i Nano ? Leste litt om det et annet sted mn er usikker på sannheten . Noen som vet ?

De har ligget på det nivået nokså lenge.