Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Hvis de vet at det kommer noe bra, måtte det ikke blitt børsmeldt?

Da gambler jeg:
Kjøpte nettopp litt til (kurser under 12!) og legger min lit til at jeg tar feil og alle andre her har riktig i at de kommer med gode nyheter i kommende prospekt eller Q pres.
Hvis ikke blir det mitt livs oppgave (i en kort periode) å få bukt med en elendig ledelse :laughing:

10 Likes

Nei, hvis de melder 112 pasienter i stedet for 106 så er ikke det meldepliktig.

Sist Q4 steg vi fra 13,5 til 34 kroner på fire dager. Fasten your seatbelts, dette kan gå vegg-i-mellom alle retninger! Ulempen sist gang var at de drepte momentumet med å sette en emisjon på 22.75 NOK dagen etter at vi snuste på 33 kroner. Nå er emisjonen unnagjort, og det vil slå ut kraftig i kursutviklingen HVIS rekrutteringen plutselig har skutt fart. Da er det ingen bremser på der ute.

Både @hybrid og jeg har spekulert i at grunnen til at Skullerud delte på podkasten at de har et behov for å legitimere og forklare så mye rundt meldingen om utsatt rekruttering kan være at de på det aller mørkeste forventet at ting går i fullstendig brems, for så å snu og skyte opp igjen når det ikke ble slik,
Ref helle sur melk i en kattunge; ting går raskt opp og ned.

Tirsdagen vil vise om vi bare var spekulative fornektere :wink:

9 Likes

De har meldt at oppdateringer kommer ved Q4. Dette er det ingen grunn til å børsmelde. Disse kan sannsynligvis være overaskende oppløftende.

1 Like

The Subscription Rights are expected to have an economic value if the
Company’s shares trade above the Subscription Price during the Subscription
Period. :crazy_face:

1 Like

Er jo en gave for å dekke inn short med en slik emisjon.
Alle bør derfor overtegne alt de klarer for å ikke la shorterne slippe så lett

1 Like

De kan jo meget vel hende at partneravtale blir inngått den dagen rekrutering er ferdig. Da kan de ikke børsmelde avtale før de har meldt rekrutering ferdig, eller så og si ferdig, noe de kan gjøre på q4…

Altså, enten har de noe, eller så er de helt på bærtur.

Har de ikke noe å komme med, så må jo ledelsen ut.

1 Like

Tegner bare om kursen beveger seg over 14 :sweat_smile:

1 Like

Ja, artig at de skriver dette som et eget punkt i meldingen.

En gamblers drøm :game_die:

Må bare sjekka vekta på :peanuts: mine.

2 Likes

Inntektene til biotech i utviklingsfasen kommer fra markedet. Når makro svekkes blir usikkerheten større rundt emisjonsdeltakelse og rabatten blir derfor større, og total payoff i slutten av bull-caset svekkes der etter. Ikke rart at færre vil eie noe som blir dyrere å holde i live når makro er sur, når makro er sur. Blir makro bra igjen går biotech en del opp igjen. Det er ikke case-spesifikt for Nano spesielt, men spesifikt for denne typen case generelt. Sjokket av invasjonen preller av markedet etterhvert, men usikkerheten på hva som skjer nå vil bli vedvarende. Kanskje too soon for sånne vitser, men Nano sin kurs minner om hvordan Ukraina vil se ut om et par uker allerede. Hvor mye mer den kan gå ned så nært avlesning blir et spørsmål vi får besvart ganske snart. De store internasjonale som blant annet shorter Nano bryr seg lite om det er kort eller lenge til avlesning. De handler på makro.

2 Likes

Kan ikke skjønne at de en gang gidder å prøve på rep.emi om de ikke har gode tall på innrullering. Til og med ledelsen i Nano skal klare å skjønne at det ikke er gjennomførbart om de ikke kommer med noe godt nytt

2 Likes

Kan godt være en stor short-aktør som har gitt beskjed om at de ønsker å dekke inn via en slik rep.emi.

Ingen andre vil tegne seg pga kurs under 14, og de skufler inn hele kaka og flirer hele veien til banken :wink:

En short aktør har vel ikke aksjer og vil dermed ikke motta noen rettigheter i en rep emi

1 Like

Er det ikke fritt fram for hvem som helst å kjøpe de aksjene til 14 kr/stk om ingen andre vil ha de?

Får bare tegningsretter hvis du har aksjer fra før, og blir bare utstedt så mange som det er tegnet retter på.

Som short låner du aksjer til å shorte med … hvordan tror du at de får tildelt tegningsretter? Eneste muligheten er om man videre selger tegningsrettene.

Ok. Mulig teorien min ikke holder vann da.

1 Like

Er ikke en teori om det er direkte feil nei. Sorry, og ikke mening å være krass, bare for å være tydelig.

1 Like

Det står ikke at tegningsrettene er omsettelige/børsnoteres.