Har Nano 280 mill på bok ?
Ved utgangen av Q2, dvs pr 30.06 ja.
Står i dagens mld.
The Company’s cash position at the end of Q2 2022 was approximately NOK 280m (end of Q1 NOK 356.3m). Full Q2 results will now be reported on 31 August.
De pengene burde de dele ut til aksjonærene
Cash burn 76 mill i Q2, dvs. en vesentlig “winding down” siden april.
Jeg tror som du vet på Archer, siden dette vil være mer direkte knyttet opp mot en av de store. Men sånn sett tror jeg ikke på noe lenger, nesten ikke på julenissen en gang.
De skal vel da holde skuta flytende videre bare for å rekke og fortsatt betale ut de enorme lønningene til ledelsen et par år til. Helt til pengene er borte.
Anbefaler en fusjon mellom PCIB og Nano. Da får vi samlet de mest ubrukelige lederne i ett selskap . Per Walday som ny styreleder og Malene som CEO i Radiolight ASA.
Kombinasjonen av radioaktivitet og belysning blir gull!
Forferdelig å lese dagens melding, blir bare enda mer to streker under svaret for dagens aksjonærverdier, og nå dessverre dramatisk nytt for flesteparten av de ansatte i selskapet og selvsagt produktet.
RIP
Tror ikke du er alene om den følelsen. Sitter ikke selv med aksjer her og har nevnt hvorfor tidligere men har fulgt nøye med på selskapet og er like sjokkert som flere av dere. Hvem kunne ha forutsett dette - og på så kort tid?
Ja, det har vært enorme utfordringer underveis, men man har alltids kunne forsvare investeringen ut fra lovnadene om produktet.
Jeg er spent på Q&A i morgen, men regner med mer svada og tåkeprat for å få fokus vekk fra hvor dårlig ledet dette selskapet er, og ikke minst den enorme pengebruken Nano har hatt. Dette er enormt synd, for pasienter, aksjonærer og ikke minst risikovilligheten blant retail når det kommer til biotek.
Er litt redd for hvordan dette påvirker radforsk. Er det slik at de er en one-hit-wonder med algeta? Selv om pho på sett og vis går greit- er det kommet endel riper i lakken.
Dette bør tas tak i i en podcast rett over sommeren
Et innlegg verdt en refleksjon eller flere. For å vise hvor livsfarlig tekinvestor.no dessverre har vist seg å være når det kommer til biotek og investering for suppegjøker som undertegnede og likesinnede.
Ufarliggjøring ved at man er et fellesskap. Et fellesskap som mest av alt bidrar til massesuggesjon på syltynt grunnlag. Hvor evneveike (i form av å inneha relevant kunnskap) kaster seg over positive tolkninger slik narkomane omfavner sin rus.
Formuleringsevne iblandet “the more the merrier” frembringer stående ovasjoner. Et mulighetsvindu er plutselig satt vidåpent, likes florerer og antall djevelens advokater glimrer med sitt fravær. Alt for å kunne senke skuldrene i øyeblikket.
Et effektivt verktøy for å prøve å snu stemningen ved kalkulert bruk av cheery picking. Eller gi glade amatører selvtillit til å gamble bort hardt opptjente penger. Og et elendig verktøy dersom målet er å identifisere og luke ut fallgruver slik at man unngår å sette egen investering i fare.
For å understreke poenget (@Moron viser til @wellsembargo sitt innlegg)
Hvor ofte skjer det at forsøk på å analysere situasjonen i positive vendinger midt i svært brokete tider har vist seg å stemme? Etter min erfaring; nær sagt aldri. Fordi det letes med lupe etter det behagelige heller enn det ubehagelige. For å prøve å forklare det uforklarlige.
Herunder hvorfor ledelsens gjentagende håpløse håndteringer har blitt unnskyldt, bortforklart og sett gjennom fingrene med så ofte over så lang tid at alt for mange har blitt med heisen helt ned.
De kloke seirer til slutt.
Hysj ned alle negative idioter
Årsaker til at vi som investorer har tatt feil og sittet og sittet i aksjen:
Algetas opphenting fra mislykket til oppkjøp og eventyrlig suksess for investorene som satt lengst!
Troen på Larsen/Bruland/Radforsk/Kolstad
Brezinis “extremely encouraging interim results”, kombinert med consistent results, som likevel ikke har vist seg konsistente, noe som ALDRI er videreformidlet før den eksterne ekspertkomitteens uttalelse kom.
Engasjementet fra investorene og forsvar for produktoppfyllelse på TI/HO.
Jeg har oppriktig trodd at Betalutin ville bli medisin, jfr. Einarssons gjentatte uttalelser om det, til tross for alle de store utfordringene, og har sittet som investor hele veien, dog slik at dette var med risikopenger jeg har vært forberedt på å tape, slik man må som investor i biotech…
Så hva med veien fremover?
"Our focus will now shift to our pipeline of other CD37-targeting assets, which give us multiple shots on goal, including Humalutin[®], Alpha37, a portfolio of fully humanized anti-CD37 antibodies and *the CD37 CAR-T.
Archer-1 nevnes ikke, og går vel med i Betalutin-dragsuget.
Jeg hadde håpet at resultatet hadde vært nettopp konsistent med interimsresultatene, og satset på det, og argumenterte ut fra uttalelsen om det. Det ble et bet vi aksjonærer tapte.
Her er det allerede lite å redde, markedsverdien har vel diskontert det aller meste av nyheten om Paradigmestoppen allerede.
Radforsk må gå i seg selv. Vi som skribenter som har tjent på Algeta og ment at NanoV hadde minst samme mulighetene, bl.a. basert på Roy Larsens uttalelser og store troverdighet, bør nå også ta en kikk på andre investeringer vi måtte ha i norsk biotech.
Det er mulig vi overvurderer norsk biotechforskning og selskapsledelse på området.
Kravet om tilbakehold av opplysninger er til skade for bransjen. Kravet til konkurransesituasjon, uavhengige resultater og integritet i rapporteringen, som krever taushetsplikt, gir en insideproblematikk som må tas opp i full bredde.
Det har vist seg å gå kraftig utover oss som investorer å ikke være oppdaterte før det er for sent. Det må det bli en slutt på.
Positive interimsresultater formidles, mens dårlige resultater ikke lenger legges frem. Emisjoner gjennomføres underveis til høye kurser som det i ettertid viser seg ikke har tjent investorene. Slik kan vi ikke ha det.
markedsverdien har vel diskontert det aller meste av nyheten om Paradigmestoppen allerede.
Hvorfor insistere på å kjøpe flere Nano-aksjer, til en ikke-eksisterende rabatt (jmf meldingen), når det finnes et utall andre norske selskaper? Fatter ikke at ikke brent barn skyr ilden i større grad. Komplett uforståelig.
Selskapets aksjonærer har akkurat blitt r*vkjørt av ledelsen. Og du fisker etter argumenter for å hive mer penger inn i potten… Et lite råd: Nordic Nanovector er ikke midtpunktet i verden. Det er fullstendig skakkjørt og ledelsen står tilbake blottet for troverdighet. Move on.
Det reneste vanvidd at du ikke bryr deg mer om røde flagg. Fersk aksjonær eller ikke. Og især når det investeres i biotek, hvor risikoen er så skyhøy på et generelt grunnlag- uavhengig av selskap.
Eller 55 % på de 26 første og 25 % på de 56 siste f.eks… kan det forklares med mye sct eller covid/vaksine på siste 56 stk? Jeg vet ikke…
Teiner, hyggelig å få noen tanker, har solgt meg ut med den største posten (23000) på litt over 3 og har ca 2000 aksjer igjen. Snitt på 34 kr
Slik jeg så det når den forferdelige meldingen kom og ørkenvandring frem til August, valgte jeg å selge meg ut på litt over 3 for å prøve å få en billigere inngang. Tapet er så stort at jeg kan like godt kjøp meg inn igjen og krysser fingrene for utfallet blir best mulig for aksjonærene.
Skulle hørt på magefølelsen da jeg syntes Skullerud virket oppgitt på sist Q og solgt på 7
Tipper Braun gikk fordi han ville satse fult på Archer og kjøre mega emisjon som ikke ble godt mottatt av resten av styret
Var ett slag i trynet at resultatene var mindre lovende enn Lymrit. Hele meldingen er så ullen så det skaper masse spekulasjoner, samt at de brenner så sinnsykt med penger. Den hadde jeg ikke sett komme. men er fullstendig klar over høy risk i Biotech. Har jo vært med på Targo sin ferd ned også fra 13 til 1 kr
Blir i vertfall ikke noe skatt å betale neste årmed 7 siffret tap
PS Sover fortsatt i bilen og leier ut, men for å dekke tapet blir det nok 10 år til
Lykke til alle sammen, dette kan fortsatt gå veien
Jeg har vært investert i selskapet siden 2019, har lurket på forumet her en liten stund og mener jeg har basert meg på beste tilgjengelige kunnskap. Særlig interim resultatene har gjort at jeg til stadighet har hatt trua på at dette kunne gå veien. Føler meg rett og slett ført bak lyset av ledelsen, men vet ikke juridisk sett hvor grensen til svindel går, feks hvis legene har signalert at manglende effekt er grunnen til treg rekruttering. Har tapt en betydelig andel penger, og selvtilliten har tatt et kraftig skudd for baugen. Føler med alle nanov aksjonærer i dag.