Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Continued to deteriorate”.
Even also at looking back at the interrim-data".

Selv tolker jeg dette som at interrim lå et sted mellom Lymrit 37-01 (60-70 % ORR i de ulike subpopulasjonene) og dagens rapporterte tall på ca. 33 % ORR for PARADIGME.

Skullerud med spalteplass til og med på VG.
Sjelden vare i norsk biotek, agurktider eller ei…

Kan vel legge til en liten kommentar til uttalelsen; hva mener han egentlig med dette?
Han refererte til at veldig mange rundt omkring online forteller at selskapet vil gå konkurs.
Han mener antakeligvis da med referanse til TI, HO, Shareville med flere.

Jeg har selv i mail skrevet til de at kapitalmarkedet via retails trolig er stengt.
De må påregne å funde seg på annet vis fremover. Betyr det at jeg tror de skal gå konkurs siden jeg har uttrykt meg slik på vegne av flere aksjonærer?

Eller er han sikker på at de unngår konkurs fordi de har fundingpartnere klare som vil være med herfra og ut? Verdsettelsen for pipen har jo falt med 2 milliarder siden nyttår, burde sikkert klø litt hos et eller annet fond eller farma selskap.

Hvis aksjonærene ikke gidder mer er de i prinsippet konkurs.
Trolig har han et ess i ermet siden han er så sikker på at de ikke vil havne i skifteretten? Det hadde vært fint det :cowboy_hat_face:

Eg trur ikkje me skal skape fleire positive forventningar om mulige “ess i ermet” her. Toget har gått fra stasjonen, mens Skullerud/Malene og gjengen sitter igjen på perrongen. Om Skullerud er gråtkvalt, så er vel det fordi han innser at han må få seg ny jobb før han blir pensjonist. Me kan klamre oss i håpet om at nokon ser verdi i det fremførbare underskuddet, ellers ser det mørkt ut etter mine begrep.

Edit:
Dagens Nel vart vel starta i ruinene til DiaGenic om eg ikkje hugsa feil, men det var vel før dei strammet inn reglene for korleis ein kunne nytt eit framførbart underskudd.

8 Likes

Betyr nok bare at han mener de har runway en god stund til med dagens cashbeholdning. Spesielt om de får cashburn betydelig ned nå som betalutin ikke lenger skal satses på fra selskapets side.

2 Likes

Jeg tenkte også den tanken og det er den eneste logiske, det var bare det at når det gjelder kommunikasjon så klarer de å ganske greit å forlate forsamlingen eller mail-leserne med flere spørsmålstegn enn svar noen ganger.

5 Likes

Tenker de kan si vi ikke går konkurs pga. cash beholdningen, når de får denne ned så har de nok runway godt inn i 2023 vil jeg anta. Men so what? Jeg ser helt bort fra cashbeholdningen til selskapet nå fordi de trenger cash for å drifte dette videre – og resten av pipen her er enten preklinisk eller i ferd med å nå fase I. Vi snakker mao. om flere år til før man har et produkt som er klart for markedet. Hvor mye vil ikke det koste?

Mener du har påpekt før at kapitalmarkedet – spesielt da retail – er stengt for Nano nå. Private aktører har kanskje interesse av skallet – som i tilfellet Clavis + underskuddet. Teknologien og patenter har vel også en verdi som må regnes inn her… :thinking:

Mcap ligger rundt 185 mnok ved kurs 1.60. Man får bedømme selv om man synes det er dyrt eller billig.

4 Likes

Om det er billig eller dyrt vil fremtiden vise.

Men til å være et preklinisk selskap med cash over mcap, så fremstår caset billig spør du meg

2 Likes

Det kommer jo litt an på hvilken avtale selskapet har med IFE om produksjon av Betalutin. Dette er jo ein vesentlig kostnad. Reknar med at Nanov har forplikta seg til kjøp/produksjon eit stykke fram i tid. Lønnskosten er høg og vil vel forbli ganske så høg også i tida framover, sjølv om dei får stengt ned nokre sites rundt om. Trur ikkje me kan ta dagens cashbeholdning for å rettferdiggjøre ein kurs nord for der vi ligger i dag, men ting kan skje sjølvsagt. For min del er casen død.

5 Likes

Jeg kan være tildels enig i resonnementet, men samtidig – tatt historikken til selskapet i betraktning, kombinert med tilliten man nå sitter igjen med til ledelsen som styrer skuta, så synes jeg det virker dyrt. Da tenker jeg primært på hvem som er interessert i å dra dette videre, og til hvilken pris?

Jeg ser egentlig ikke noen vei utenom enn at de enten blir kjøpt opp for 2 kr, eller at man likviderer og selger unna IP, assets og patenter. Noe fugl fønix story ser jeg ikke for meg, men så har heller ikke sjokket over det som har skjedd her lagt seg helt enda. Vi får bare ta tiden til hjelp som du sier.

3 Likes

Som jeg har nevnt flere ganger i dag, tror det hadde vært store synergier for aksjonærene å dytte restene av Nano inn i Oncoinvent

1 Like

Mange mulige utfall, kan også forsøke noe slikt:

  • Selge Alpha37 til OranoMed
  • Selge Betalutin til en RTX-biosimilar-aktør
  • Utvikle Humalutin på egen kjøl

Heller en smal, velfinansiert pipe, enn bred pipe uten finansiering.

(sier jeg som Targo-aksjonær :crazy_face: )

4 Likes

Enig, 2 kroner aksjen for denne innmaten er altfor lavt, til tross for dagens elendige status.

3 Likes

Leser at mange har ideer om hva som bør gjøres og hva verdi som kan ligge igjen her.
Det naturlige spørsmål da, hvordan kan dere oppriktig tro på at denne organisasjonen med ledelse og styre skal få til noe som helst som gavner aksjonærene?

16 Likes

Det er HELT nødvendig med en EGF.

Ledelsen er ikke interesserte i å selge sjappa.
Eneste de bryr seg om er å beholdene stillingene sine som de håver inn penger fra aksjonærene på, uten å gjøre noen særlig god jobb.

Det gjelder nå å få fjernet de aller fleste av de og vedta at man nå stopper drift og jobber for å selge det som er igjen.
Ellers vil dette dessverre dra ut i enda et par år uten at noe skjer.

Rett og slett skremt over hvor fantastisk evneveike og aksjonærfiendtlige ledelsen i selskapet her er og har vært. De er arrogante, inkompetente og destruktive.
De har rett og slett ingen plan og veit ikke hva de holder på med ser det ut til.
Veien blir til mens de går. Helt føkkings utrolig.
Skal de fortsatt beholde hele teamet og lønna si for å stoppe all drift?

Nei, nå må noen sette ned foten for galskapen snart!

13 Likes

Folk må vurdere hvilken risiko dei er villige til å ta. Eg valgte sjølv å gå inn i Onco på 3-4 kroner når det såg som mørkast ut og fekk godt betalt for det. Solgte litt for tidlig, men med god gevinst.

Når det gjelder Nanov så har eg dessverre null tillitt til Skullerud og company. Dei har lova “gull og grønne skogar” så mange gonger at eg ikkje har trua på at han er rett mann til å snu skuta. Kan sjølvsagt vera at eg tar grundig feil, det gjer eg ofte, men selskapet har ein lang vei å gå for å gjenreise nødvendig tillitt hos framtidige aksjonærer.

13 Likes

Støttes,

Problemet slik jeg ser det nå i ettertid er at selskapet har et fragmentert eierskap og ingen som jeg ser aktive eiere. Da blir det vanskelig å gjøre store omveltninger som det du legger fram her.

1 Like

2 kr og 1,6 kr er alt for høyt så lenge dagens ledelse får holde på som de gjør og har gjort i lang lang tid. Nå må vi våkne!

De vil jo brenne resten av pengene på lønninger til seg selv og ødelegge verdiene i resten av pipen ved at det råtner på rot og at de ikke vil eller giddder å prøve skikkelig å selge til andre.

10 Likes

Det er bare for noen å legge ut fullmaktsskjema med forslag til saksliste og be om at de som tiltrer forslaget returnerer fullmakt til representant.

Få kastet de og få vedtatt at nå jobbes det kun for salg eller partnering/utlisensiering av assets.

2 Likes

Nå som mange har tapt mye på nano, pcib, trvx osv så regner jeg med alle er klare til å spytte inn mer penger dersom det kommer et nytt selskap fra Radforsk? :sweat_smile:

1 Like

Joda, men hvor enkelt er det å få gjort dette i praksis, uten er form for bjellesau? Svært vanskelig vil jeg tro