Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Det er nok mer enn en håndfull av oss.

Jo, ORR på 33% fikk du vite

Som ble sagt ikke dokumentert

8 Likes

Norges Enron…bare jug og fanteri. Får håpe noen tar styre og ledelse til retten dersom det viser seg at data ikke har vært konsistente med det som er kommunisert. Og det er vel åpenbart.

For de som har tapt syv-siffret bør veien til økokrim være kort for å levere en anmeldelse…ta gjerne med DN og E24 på slep for å lage litt publisitet.

7 Likes

InVivo’ dem dokumentere ingenting…bare prating om at ingenting er tilgjengelig ‘tull og vas’ tipper det er mange oppegående aksjonærer her mer enn meg…men prater som vi er på barnehagenivå

Aksjenooben…Det håper jeg virkelig noen gjør…

Økokrim har tidligere utvist relativt stor innteresse for å tiltale folk som farer med jug, åpenbart i den hensikt å villede investorer.

Dette kan bli en god sak for å demonstrere at styret og ledelsens ansvar ovenfor markedet også gjelder i biotech. Har man indikasjoner på dårlig effekt må det kommuniseres i klartekst til markedet.

Holder ikke å si “best pipeline ever…” og så rekruttere…trommevrvel…tilnærmet null pasienter de siste 6 månedene.

PCIB ble i det minste slått av et annet produkt som kom på markedet… dette har bare vært feilinformasjon og svindel de siste 6-8 månedene.

Ja, Enron er vel det nærmeste sammenlignbare selskapet.

4 Likes

Mine kjappe tanker er som følger:

Daukjøtt skal bort, selskapet skal restruktureres. Mitt inntrykk er at de skjærer bort mange av de 70 ansatte som frem til nå har drevet med prepp til fase III, oppfølging av siter og alt Betalutin-relatert.
Hvorfor gjør de dette: Fordi Betalutin er ikke noe de lengre skal forfølge selv. Det ble vel sagt 3 - 4 ganger i dag at gjenværende løsning, avhengig av hva FDA gir retningslinjer om, er gjennom partnerskap.

Betalutin fremover blir da enten 2L, DLBCL, MZL etc og det skal finansieres helt og holdent gjennom partnerskap. Det betyr enten up front + royalties ved fremtidig salg eller Betalutin lisensieres ut i sin helhet. Dette er nå et non-core assets, men spesielt Archer er jo lovende, DLBCL har vel også 2 Complete Responders. (Det kan de ikke bløffe om!!)

Så da gjenstår vi i alle fall med to ting som bør skje før nyttår. Avklaring / oppstart av fase I Alpha 37 (OranoMed melder progresjon i oversikten på sin side), og man får noe kjøtt på beinet rundt Car-T.

Begge deler antakeligvis low cost.

Så er vi tilbake til et spor som Skullerud var innom på en podkast for 6 (?) mnd siden da han snakket om Business Development og at NANOV er så veldig mye mer enn Betalutin. (Grøss og gru igjen, nok en god anledning til å selge på, men neida…) Det kom da frem at de MÅ sette fart på pipen sin og at strategien med Business Development er å rendyrke alle assets og få dette til klinikkene. NANO står med lite ressurser til å gjøre det selv, de må invitere / ta med seg noen som kommer til en fase hvor det prekliniske er tatt unna av NANOV. Dette er selvsagt ikke verdiløst.

Alpha37 er klar for fase I, det samme er Humalutin.

Dernest ble det sagt i dag at “all options is on the table”.
Slik jeg leser det betyr det at hele pipen + remainings fra Betalutin vurderes solgt / er up for grabs.

Videre retning for dette får vi 31.august, og jeg tror ikke de hadde giddet å lage en egen del på dette i pressemeldingen hvis hensikten var å avvikle hele selskapet etter Q2. Nå skal det kjøres business development (les skaffe partnere eller kjøpere) og så får man se hvordan den prosessen går.

Misforstå meg riktig; jeg sitter ikke her og dirrer av bull stemning for NÅ skal det endelig bli fest her, men jeg tror de heiser seil for å sluttføre en prosess som skal få frem noen verdier.

Min teori er at styremedlem Thomas Ramdahl, som kom inn med ny giv og pågangsmot i april i år, så varsellampene blinke rødt og at Paradigme gikk i vifta. Som Egbert sa i dag; de var nervøse, derfor hentet de inn en comprehensive review som skulle avklare hvordan ståa var.

Dataene var skuffende, man kan sikkert argumentere for at ledelsen selv var dypt skuffet, men jeg tror de hadde en feeling på dette, gitt måten man har omtalt selskapet på siste halve året. I finansverden er det noe som heter; “kill your darlings”. Det betyr, som de fleste sikkert forstår, at det kommer en tid hvor du må la hjertebarnet få en oppgjørets time og ta en strategisk avgjørelse.

Mistanken har vært der, og ble løftet opp når nytt styremedlem kom inn. Vi skal være glade for, ironisk nok, at ikke Paradigme fikk løpe i 12 måneder til med 400 mill brent av for så å få en like skuffende melding om et år. Det hadde neppe forbedret dataene, det er ikke der det ligger. Samtidig har konkurranselandskapet endret seg.

Det gjør alldeles ikke godt at Paradigme nå er ferdig, men det var bra at dette ble gjort NÅ! Så får vi se om det lar seg gjøre å hente ut noe verdier av det andre som ligger i pipen. Jeg tror jo på det, men det kan bli nok en skivebom.

Avslutningsvis må jeg bare blåse det ut! La oss for alt i verden i all fremtid få slippe å høre mer om alle de timene ansatte, management og styre jobber. De hadde faktisk sittet “a few hours” med tunge diskusjoner før de bestemte seg for å close Paradigme. Et selskap som ber om 400 millioner i året fra sine eiere for å levere ræva rekruttering og sitter på hendene sine med all øvrig pipe er ikke i posisjon til å klage på timene de legger ned. Av den enkle grunn at det er heftig godt lønnet arbeid!

Det finnes garantert flere titalls av oss her inne som bruker 200 timer i året på ulønnet arbeid for egne virksomheter og styrearbeid med skyhøy risiko knyttet til i om vi i det hele tatt får ting til å leve videre. Det er en gründers hverdag.

NANO er ikke en lønnssinke av et selskap og når man forteller at tiden fremover skal gå til å pleie de ansattes familier, da høres det ut som om man har vært med å opplevd noe helt annet enn et nedlagt studie!! Jepp, er forbannet, men håper Skullerud leser dette. Det er midler fra hardt arbeid som finansierer lønnen ansatte tar ut. Vi kjenner til risikoen, men hvis et børsnotert selskap tar all kapital for gitt og tror at vi kaster noen lommepenger vi har liggende til overs inn i dette tar man grundig feil.

Det er flere som har gått inn med 7-sifret beløp som nå blør massivt. Det kan fort ta opptil 10 år før det er tjent inn igjen gjennom hardt arbeid. Virker ikke som man helt forstår hva aksjonærene har satt på spill her, godt backet av world class data, management, very encouraging, top score hos klienter med mer…

44 Likes

Er så 100% enig i dette aksjenooben. Dem har virkelig drevet med desinformasjon…siste emisjon blant annet for drive inn kapital…Er så gale…og det vet vi vell samtlige som har følgt dem i årevis…

2 Likes

Radiumhospitalet er nasjonalt koordinerende senter og har hovedansvaret for studien. Leder for studien er Arne Kolstad.

Kontaktinformasjon:
Telefon: 22 93 40 00
E-post: arnek [at] ous-hf.no

Noen som har kontaktet Arne Kolstad?
Mtp at studien nå er avsluttet, kan det jo være en ide å spørre hva han tror er årsak til treg rekruttering? Å om det var gitt informasjon til noen i NN om mistanke om dårlig effekt. Før juni 22.

5 Likes

Observer…takk for bra innlegg som alltid…

Fullstendig avkledd mtp. informasjonen som er gitt til markedet de siste 6-12 månedene.

Sannsynligvis en jurist (tror det holder å være jus-student i tilfellet Nano) som kan utferdige en anmeldelse med henvisning til riktige paragrafer og sende til økokrim. Vedlegg blir en lang rekke børsmeldinger og kvartalspresentasjoner som sammenlignes med utvikling i etterkant samt det som ble sagt av selskapet i dag.

2 Likes

PS jeg er litt useriøs i mine tanker…men disse stakkars ansatte og deres familie som da har sittet med millionlønninger…som vi aksjonærer må tenke på .hvor tøft dette er for dem…får dem sluttpakker?

1 Like

Jostein kjøpte jo nytt hus for Nano penger så litt sitter de da igjen med :joy::joy:

Skjønner ikke at de skal dra familiene inn i dette, er vel kun for og flytte fokus.

1 Like

Det kommer an på hva de ansatte, ikke minste lederne har i sine ansettelses avtaler!

Bare å selge skiten, hvem har lyst å fortsette med å være investert i selskapet når kommunikasjonen ledelsen/ styre leverer, mer eller mindre er bevisst villedende.

5 Likes

Men hgds300…dem gjorde det…stakkars dem 70 ansatte med deres familie…pinligt…er vell en grun for media la litt trykk på den da…

Jeg stilte samme spørsmål for over en måned siden, det hele skurret betydelig. Kolstad jobber ikke lenger ved OUS men i sykehuset Innlandet, og har vel ingenting mer med studien å gjøre. Begge sites i Norge (St.Olavs og Radium sluttet å rekruttere for lenge siden). Røde flagg overalt…

1 Like

Ingen ønsker vell det Pk3k …ikke med denne ledelsen…null troverdighet …eller hva?da må det nytt blod til…med mennesker som faktiskt har bena plantet …

1 Like