Høres ut som de har mistet både hus og hjem.
Dette kunne de iallefall spart seg for.
Høres ut som de har mistet både hus og hjem.
Dette kunne de iallefall spart seg for.
Dem har vell allerede inngått litt avtaler her og der tenker jeg…Men kanskje dem må selge hytta og en av bilene
Men det er jo en veldig arroganse da i ledelsen…"litt støre opplegg " tror dem skal sitte whatever what…Jeg husker nå våres kjære luigi costa sin avgang…han gikk for mindre en dette…
blir nok mange rettsaker og fengslinger i tiden fremover om disse har bevisst ført aksjonærene bak lyset med løgn og bedrag
Jeg synes folk bør roe seg ned noen hakk. Jeg mener det ikke er riktig å si at ledelsen har løyet eller drevet aktivt med desinformasjon.
Min store kritikk mot ledelsen er at de har latt det gå så lang tid med dårlig rekruttering uten å sjekke hvorfor. Det ble forklart med covid-19, men som vi hørte på webcasten så var det også andre grunner. Som at konkurrerende firmaer var mer på hugget med gratis behandling.
Problemet er altså ikke at de har aktivt løyet/bløffet, men at de ikke har vært nysgjerrige og «sultne» nok på mange år. Det er vanskelig å tilgi at de har stukket hodet i sanden, og regnet med at dette skulle gå veldig bra fordi «Algeta.».
Mulig du er en skribent so kjenner noen i ledelsen…men her er vi faktiskt ført bak lyset…det er enkelt og greit
Og covid 19 har vært deres unnskyldning nå på hver en webcast…men som ikke er tilfelle siden andre firma rekrutterer som bare det…Dem er rett og slett udugelige i forhold til jobbene deres deriblant kommunikasjon.det er vell godt mulig at det har sviktet overalt
Men det å være udugelig er ikke det samme som å lyve og aktivt føre aksjonærene bak lyset. Det riktige er vel at det har skjedd saker som ledelsen ikke har fått med seg, og vi alle har stått igjen på perrongen.
Noen som har tapt store penger må starte prosessen.
Det var vel ikke lenge siden to amatør-meglere som hadde lurt noen velstående gamle damer og pensjonister for noen (ett par millioner) kroner ble tiltalt.
Dette er i en helt annen liga!
Her har store summer forsvunnet. Sannsynligvis kunne betydelig mer korrekt informasjon ha vært gitt til markedet tidligere.
Deltok man i den siste emisjonen med betydelige midler bør veien til økokrim være kort…
Og det er flere av oss som har stukket hodet i sanden …. Det er så lett å se i ettertid med alle disse røde flaggene som mange har vært inne på
Veldig…noop…vet ikke hvor lenge du har sittet…men det har dem …siste emisjon er bare en ting…og listen er så lang
Mest av alt savner jeg at de bare sier det som det er. Det har blitt så vanvittig mye surr rundt grøten. Et godt eksempel på dette er som flere trekker frem, at de har lagt skylden for dårlig rekrutering på covid. Her har det som de nevnte i dag vært langt flere faktorer som har spilt inn. En av de viktigste må jo være at konkurrentene snapper opp psientene ved å tilby i utgangspunktet svæært dyre medisiner «gratis».
Løpet er kjørt og det er lett å være etterpåklok, men i min tid som ihuga Pho aksjonær lot jeg meg fasinere av lønnsadelen i Nano.
Da Schneider ble ansatt i Pho var det et ramaskrek blant enkelte skribenter på HO at det lignet ingenting, vel dersom lønnen oppgitt for Skullerud er representativ for hans årslønn vil den nærme seg 9 mill for et helt kalenderår. Schneider 5,7 mill for 2021.
I årsrapporten står Skullerud oppført med 3,04 mill fra og med september måned.
Malene med over 5 mill, men hu fungerte vel som CEO en periode der.
Uansett som CFO i 2020 mottok hu over 4mill i årslønn.
CFO Dahl i PHO hadde til sammenligning 2,0 mill i årslønn i 2021.
Årslønnen til lederteamet i Nano er oppgitt til ca 36 mill i 2021, det gir et snitt på 4,5 mill.
Dette er ledere i et selskap med null inntekter for fader, det har eksistert en helt insane ukultur i dette selskapet over mange år, at man ikke har reagert sterkere på dette er en gåte for min del.
Det er ikke bare galskap, det er uansvarlighet satt i system.
Igår skrev jeg at SAS er et skammens selskap, Nano tar kaka med god margin.
Så kan man klaske på godtgjørelse til styremedlemmene i tillegg på 3 millioner så har denne gjengen lagt beslag på 40 mill i 2021 alene!!
Ja disse røde flaggene…men så ser vi forbi…for er jo tross alt en kreftmedisin vi investere i…som da vi blir fortalt er extremly promicing
Helt uenig. Her er det mye som indikerer at ledelsen ikke har vært sitt ansvar bevisst gitt informasjon gjort tilgjengrlig de siste dager/uker.
Dette er i det minste grovt uaktsomt fra ledelsen i et børsnotert selskap. Om det evt. er straffbart må retten avgjøre.
Det relevante er hva selskapet har sittet på av informasjon veid opp mot hva de har kommunisert til markedet. Her er det i dag mye som skurrer! Det tror jeg de fleste kan være enig i!
Derfor vil det være en intetessant case om noen som har tapt stort anmelder. Jeg tror dette er noe økokrim vil etterforske…
Det er ordentlig grusomt ille, vært lite diskusjon rundt det her inne ja, folk har vel vært overbevist om at det var ikke så nøye siden her var det garantert å bli medisin… Mange ble blendet om lovnader om ene og det andre.
Så enig…her er det mye greier som ikke henger på greip…Jeg er bare en liten investor i forhold til mange her…men investert mye i forhold til min situasjon og fulgt med fra start…setter selfølgelig spørsmål er dette virkelig lovlig komme med desinformasjon blant annet for hente kapital ved emisjon…‘for det har dem klart gjort’
Jeg har fulgt denne tråden, pcib og trvx tråden i tillegg til Pho tråden og mener du er spot on.
Det har nok vært lite snakk om dette, dessverre.
Men, må bare si at dette er ikke noe nytt for Nano, har vært slik siden jeg begynte å følge med sommeren 2018.
På toppen av det hele kan det legges til at lederteamet i Nano hadde lønnsfrys i fjor grunnet pandemien, men det forteller da bare enda bedre hvilket skyhøyt lønnsnivå dem lå på i 2020.
Styret (og ledelsen) gjort det de har kunnet i et siste desperat forsøk på å redde PARADIGME. Nå ble resultatene nedslående. Å være forbannet på IR og lønninger er innafor. Men, hva gjelder datarisiko (som alltid er make-break i denne sektoren), så har det vært så mange røde flagg over lang tid at man bør tenke seg godt om på om dette er riktig sfære å investere i dersom man ikke tok ned risiko etter hvert som flaggene multipliserte seg selv.
var mange røde flagg og røde lamper ja som blinket i et sett. stadige utskiftninger av sjefer, noen snudde i døra og det kan man jo forstå hvorfor nå. Rekruttering som så og si stoppet helt opp var det verste og klareste signalet synes jeg på at her var det et selskap i alvorlige problemer.