Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Enig der, men det koster :sweat_smile:

Må si at jeg får en mye mindre kritisk holdning etter å ha hørt igjennom web-casten. Og litt mindre beksvart også. Velger man å IKKE være konspiratorisk, står man egentlig igjen med følgende: Overraskende dårlige resultater, more or less. Overraskende for selskapet også. En sort svane.

Dette med tilgang til data eller ikke har det vært diskutert mye om. Helt unødvendig, mener jeg, det har vært klart siden starten at dataene IKKE erløpende tilgjengelig. For de ikke-konspiratoriske står man da igjen med at timing og håndtering av disse overraskende dataene, kanskje ikke kunne vært så mye annerledes. Og med det faller en del av kritikken også. Så med det in mente, tar jeg kvelden med følgende:

1: Skullerud er rett mann.
2: Egberts er rett mann.
3: Betalutin er ikke nødvendigvis død, og i en gitt setting, med rett “partner” som er interessert i de nisjene som fremdeles HAR gode Betalutin-resultater (les: sub-populasjoner) så vil også Betalutin kunne bringe framtidig verdi - på kortere eller lengre sikt.
Og til sist: sann mine ord:
4: Archer. Eller riktigere, siden Archer-studien er fullført om noen måneder: Betalutin + Rituximab. Der ligger muligheten til en noe mer kortsiktig innhentning.

22 Likes

Jeg er veldig glad for det innlegget ath100.

Jeg var i ferd med å poste et innlegg for å høre om det bare var jeg igjen i denne verden som fortsatt tror på at våre investeringer en gang i tiden kan ende godt.

Jeg har hørt callen to ganger i dag, jeg er langt fra så bekmørk i tankesettet, men en vet jo hva skuffelser gjør for forum som dette.
Verdens mest ektefølte glede; skadefryden, får fritt utløp og alle kan glede seg over hvor feil noen tok, for hva var det de sa :wink:

Mine aksjer legges på kistebunnen, kommer nok til å doble en eller annen dag snart, så får vi se hva de får til med litt tid å områ seg på.

11 Likes

Er det fortsatt håp for Archer. Grunnen jeg fortsatt tror på Nanov
Har urealisert tap på 2 mill

4 Likes

Takk for konstruktive refleksjoner @ath100 og @TheObserver .

Mine aksjer blir også lagt på kistebunnen - alternativet er ikke noe bedre

1 Like

Føles som alt er tapt uansett på 1.5kr

Kan noen svare her. Har ikke spist i dag har det veldig vond.Er det fortsatt håp for Archer. Grunnen jeg fortsatt tror på Nanov
Har urealisert tap på 2 mill

5 Likes

Kvelden er visst enda ung,…

Ja det tror jeg, og hvis det skal komme noe på banen som kan løfte kursen vesentlig, på kort sikt, så tror jeg det må være Betalutin + RTX-kombo. Med mindre årsaken til de dårlige resultatene i Paradigme skyldes trøbbel rundt selve CD37-delen av Betalutin. Men hvis problemene skyldes CD37, så sliter vi jo veldig siden det er CD37 som egentlig ER nanov…

En vesentlig faktor og verdi av Archer, er oppreguleringen av CD20. Er den påvirket/svekket nå etter Paradigme? Det vet vi ikke. Skyldes de dårlige resultatene i Paradigme at det nå har vært enda eldre og enda sykere pasienter som har blitt behandlet, slik Arne Kolstad uttaler i dag? Det vet vi ikke.

Dersom Betalutin fremdeles oppregulerer CD20, vil det i seg selv være verdifullt i tidligere behandlingslinjer, uavhengig av den selvstendig behandlende/kreft-drepende effekten til Betalutin alene. Skyldes de sviktende resultatene eldre pasienter, vil man fremdeles kunne se gode data hos yngre pasienter i tidligere linjer.

Så som jeg har sagt mange ganger, jeg tror den mest umiddelbare partneren kan komme i kombo, RTX eller similar. Dette gitt de ekstremt gode resultatene i Archer, det faktum at vi her faktisk ER i klinikk, og at interessentene i dette vil være Real Big Pharma, som ser dette i sammenheng med sine blockbustere.

Dette vil klargjøres når dataene analyseres nærmere. Men, definer “kort sikt”…

5 Likes

Takk
Hva ble det sagt i dag konkret om Archer.Er det i Aug forventer vi avklaring fra FDA.Håper på fase 3 og finansiering fra Novartis?

4 Likes

Det ble sagt at studien snart er fullført, siste pasient er gjennom “løpet” sitt som planlagt i løpet av Q3. Hva som skjer deretter, foreligger det per i dag ingen konkrete planer om. Det er IKKE det samme som at den er lagt ned, eller lagt på is eller skjøvet ut i mørket, slik jeg oppfatter det. Den er ganske enkelt fullført, ferdigstilt ihht. plan (om ikke tidsmessig, akkurat). Det er bare at per i dag så er alt i limbo, og planer for både dette og hint vil legges i tiden framover.

Når Skullerud sier at framtiden for Betalutin vil avhenge blant annet av fda-feedback, så omhandler dette også Archer (eller rettere, kombo-behandling). Men han er helt klar på at dette vil være partner-lende, han er 100% på at dette evt. vil gjøres sammen med partner.

5 Likes

Det er riktig - en kombo behandling sammen med en partner er en mulighet, men selve Archer studien lukkes om ikke så lenge. Det eneste som gjenstår er 3-års oppfølgingen av sist doserte pasient i oktober. Lenger enn det vil de ikke følge pasientene. Her er hva Skullerud sa om Archer i dag :

“So the Archer study is somewhat still alive. And the last patient is going out of our chair, I believe, towards the end of the third quarter. But beyond that, Archer as such is finished. Again, I would refer to what we wrote in the press release. The – our intention or our view for the future is there is still an opportunity for Betalutin in potentially other settings of the patient populations looking at both the Part A data and what we have seen also in Archer that may be a way of looking at where do we go from here. It’s really too early to say. But to the person who asked the question, Archer is still there, but it is very close to finalization”.

2 Likes

“Finalized”. Ikke “lagt ned”. Det er veldig viktig å ha klart for seg at studien Archer er ferdigstilt, ikke terminert. Om, når, hvordan og med hvem kombo-behandling med Betalutin vil gjenopptas, avhenger av:

• Analyse av dataene og avklaring av hvorfor Paradigme feilet.
    -FDAs evaluering.
    -Partner.

Vi vet ingenting om noen av disse tre punktene, og det er derfor for tidlig å gravlegge Betalutin og kombobehandling.

Kombo-behandling var også planlagt å være en del av fase-III studiet for Betalutin, så med Paradigme terminert, er nødvendigvis fase III helt i det blå, og man kan ikke si noe om framtiden for “Archer”.

3 Likes

Jeg oppfatter at Archer er navnet på den lille kombo-studien de nå har kjørt, også kalt LYMRIT 37-07 (NCT03806179), og den vil snart termineres.

Men som sagt, enig med deg i at et nytt studie med kombobehandling og da sammen med partner kan være en mulighet.

Det er korrekt, men den blir IKKE terminert, den avsluttes som planlagt fordi den er ferdig.

Jeg husker da Archer startet opp, det var nærmest eufori fordi det alltid har vært her, i de tidligere linjene og i kombinasjon, at pengene har ligget. 3L FL har alltid “bare” vært den enkleste veien inn til matfatet og kun et “way-point” på veien mot større kakestykker i NHL.

OK, sikkert en riktigere måte å si det på.

1 Like

Ja det er en svært viktig forskjell. Archer kan bli nanos comeback kid, og det kan skje nårsomhelst forsåvidt.

3 Likes

Ja, og det var en av de tingene jeg reagerte mest på. Hvorfor ha webcast i det hele tatt om man glatt hopper over Q&A? Nanoledelsen slutter aldri å overraske :sweat_smile:

8 Likes

nice one. :+1:

tragisk nok en gang av ledelsen, de viste sitt sanne ansikt

3 Likes

Fantastisk enkelt å gråte for de ansatte og deres familier, mens for aksjonærenes spørsmål - da holder det med “I think we’ve been through that”.

3 Likes

Tror vi kan konkludere med at Betalutin rett og slett har blitt utkonkurrert som forøvrig ble avvist av ledelsen flere ganger både i hensyn til copanlisib, car-t og ikke minst mosunetuzumab… Man får inderlig håpe at det ikke er grunnlaget for plattformen som rokkes ved her.

Sistnevntes godkjenning, med dens sikkerhetsprofil, tar nok rotta på det meste, som Archer vil/ville gjøre/gjort. @InVivo har snakket om bispecifics i noen år allerede…

Nordic Nanovector har gått fra et kreftbehandlende selskap til et teknologiselskap som nå er 100% avhengige av lisensiering for å ikke utradere aksjonærene som har båret frem dette de siste 13årene.

Fy skam på ledelse og styre for deres arroganse over tid.

Mange spørsmål går ubesvart, men webcasten var vel sikkert for å blidgjøre retails… de største har nok allerede tatt sine telefoner og fått sine svar.

8 Likes