Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Jeg tror dessverre mange nano aksjonærene kommer til å fortsette å investere i biotek, det har blitt mer enn “must” investeringsstil enn en rasjonell.

Selv hadde jeg en pen reise med Pho og skal nok inn igjen der etterhvert, en helt jævlig opplevelse i Pcib og da fant jeg ut at enten kutter du biotek og investerer i annet eller så kommer du deg ut av børsen.
Årsaken er rett og slett at for min del er risikoen så høy innen biotek at såfremt man ikke bader i kapital er det et dårlig sted å plassere pengene.
Ikke at jeg har lyktes i alle mine investeringer etter pcib, på ingen måte, men biotek har en egen evne til å bli himmel eller helvete, oftest det siste.
Og har man tapt sine penger så er det game over i markedet.

15 Likes

Mye røde flagg her og der…menhar ikke ledelsen en moralsk plikt til være ærlige og redelige i forhold til hva som er reelt. Skal ansvaret ligge på aksjonærene ! Nei skal ikke det…

4 Likes

Jeg tror at problemene har kommet fordi ledelsen selv ikke har visst hvor ille det stod til, og enda verre - ikke gjorde noe for å finne det ut. Det er derfor vi er i den situasjonen vi er nå at det er brent av hundrevis av millioner for å rekruttere til en medisin som behandlerne ikke ville anbefale sine pasienter.

Begrepet «bære havre til en død hest» passer svært godt for det er det ledelsen har gjort altfor lenge.

7 Likes

Biotek har en stor innebygget datarisiko. Man må aldeles ikke sitte over transformative dataavlesninger om man ikke aksepterer den grad av risiko. Samtidig finnes det finansierte case i klinisk fase hvor man kan gjøre investeringer og unngå avlesninger. Eller sitte over. Kursene beveger seg åkke som, og de største prosentene ligger jo til dem som godtar stor risiko.

Finansiert runway og et absolutt minimum av røde flagg er det eneste jeg anser som investerbart. I tillegg har man case som allerede har markedstilgang (eks. PHO og AZT).

5 Likes

Fra noen som fremstår med troverdighet som en ussel bilselger (les: Skullerud).

Problemet i Nano er todelt.

1. Grådighet blant aksjonærer, som har gjort at alt for mange har valgt å lukke øynene for åpenbare røde flagg.
  2. En ledelse som har forledet de samme aksjonærene og foret nevnte grådighet
2 Likes

Vi står i ett selskap og holder ved det grunnet informasjon vi får…og all informasjon vi har mottatt er lovende…Vi har stusset mye ceoavganger…men da forholder vi jo oss til det medisinske…

2 Likes

Opplagt at mulighetene er tilstede, det vil de alltid være.
Men med fasit i hånd de siste 12-18mnd har det ikke akkurat gått til himmels dersom man tar pcib, nano og trvx som er de mest diskuterte her på forumet

2 Likes

Tror nano har nådd toppen der…tenker på dem stakkars 70 ansatte nå m/familie som dem må ta vare på

1 Like

Får håpe psykiatrisk avdeling har plass til dem etter mistet millionlønningene sine. Men blir nok betalt av de 280 millionene som fortsatt er der til privat treatment…så det ordner seg nok

1 Like

Ligger ingenting mellom her:

Nordic Nanovector finally throws in the towel

Years behind schedule and on its seventh chief executive since 2016, Nordic Nanovector has finally admitted defeat with Betalutin in third-line follicular lymphoma. Concern about the progress of the Paradigme trial prompted a look at the data, which confirmed the worst: a profile that rendered the project, a CD37-targeted radionucleotide, irrelevant.

https://www.evaluate.com/vantage/articles/news/trial-results-snippets/nordic-nanovector-finally-throws-towel

9 Likes

Fra Evaluate

The Norwegian developer maintains that there is potential in Betalutin and the remainder of its CD37-focused pipeline, but a promise to find partners to explore future paths forward could be hard to keep.

3 Likes

Som du selv indirekte sier så snakker vi her om en ledelse og et styre som over tid har vært grovt uaktsom (mer enn udugelig) og kan hevdes å ha forsømt sine plikter og ansvar ovenfor aksjonærene.

Da er spørsmålet om det er straffbart, noe jeg mener bør prøves for retten.

Røde flagg er en ting, men når det tildekkes gjennom kamuflerende meldinger fra selskapet (eks. best pipeline ever…) på en åpenbart overoptimistisk måte (i ettertid) så blir situasjonen en annen.

5 Likes

Hvordan har dem klart forsømt dette så enormt på alle måter???

1 Like

Kan et utenlandsk selskap nyttiggjøre seg av fremførbart underskudd på et norsk selskap? Eks: oranomed kjøper opp nanov for en billig penge og nyttigjør seg av fremførbart underskudd samt Alpha37

Den reporteren har vel slurvet litt med hjemmeleksene eller? :sweat_smile:

Nanovector said excitement about bispecifics and early access programmes contributed to Paradigme’s slow enrolment – a little over half the targeted 200 patients had been recruited since 2018.

Igjen med mine tvilsomme tanker… jeg tror det er mulig dem er kjøpt og betalt…deres fiendtlighet ovenfor aksjonærene blant annet…i dagens call var det e type fiendtlighet, aggresjon mot spørsmålene…ble veldig kjapt switchet om til deres ansatte …og enkelt og greit…ingen svar

2 Likes

Humalutin tror jeg det blir vanskelig å få til noe med etter fiaskoen med Paradigme. Til det er produktene for like.

Der jeg ser et lite håp i er Alpha37. Og som kjent nå, gå dialog med Oncoinvent og se om det er mulig å finne sammen i en merger.
Det tror jeg kunne blitt en spennende løsning for aksjonærene i begge selskaper

Tror de mener alle pasienter totalt som har mottatt en rundet Betalutin

Hvor mye har folk her tapt på denne aksjen?

Kun 90 % siden januar…

Men er vel strengt tatt ikke tapt før aksjene kastes ut.
Får se om de får samlet sammen en troverdig plan til 31.august

2 Likes