Må si at jeg får en mye mindre kritisk holdning etter å ha hørt igjennom web-casten. Og litt mindre beksvart også. Velger man å IKKE være konspiratorisk, står man egentlig igjen med følgende: Overraskende dårlige resultater, more or less. Overraskende for selskapet også. En sort svane.
Dette med tilgang til data eller ikke har det vært diskutert mye om. Helt unødvendig, mener jeg, det har vært klart siden starten at dataene IKKE erløpende tilgjengelig. For de ikke-konspiratoriske står man da igjen med at timing og håndtering av disse overraskende dataene, kanskje ikke kunne vært så mye annerledes. Og med det faller en del av kritikken også. Så med det in mente, tar jeg kvelden med følgende:
1: Skullerud er rett mann.
2: Egberts er rett mann.
3: Betalutin er ikke nødvendigvis død, og i en gitt setting, med rett “partner” som er interessert i de nisjene som fremdeles HAR gode Betalutin-resultater (les: sub-populasjoner) så vil også Betalutin kunne bringe framtidig verdi - på kortere eller lengre sikt.
Og til sist: sann mine ord:
4: Archer. Eller riktigere, siden Archer-studien er fullført om noen måneder: Betalutin + Rituximab. Der ligger muligheten til en noe mer kortsiktig innhentning.