Jeg håper virkelig at ledelsen har lært at det å gå for høyt ut med forventninger vil backlashe grovt hvis de ikke leverer som ventet. Man kan se til PCIB og AZ som et eksempel, men også NANO’s eget Paradigme.
Vi har eksempler på at NANOV har lovet / forventet / ønsket seg bedre utfall enn det som er levert, men heldigvis har vi 6 av 7 med Complete Respons i Archer. Ergo virker Betalutin der hvor Rtx alene ikke lengre har effekt. Betalutin trigger noen punkter som Rtx ikke klarer alene.
Betalutin har også god effekt + safety i noen subpopulasjoner en partner bør kunne tenke seg å gå videre med. Betalutin-pakken er med andre ord ikke helt håpløs!
NANOV har tatt ca 2 milliarder i kostnader på å dyrke frem data på 200 pasienter som er behandlet med Betalutin i flere indikasjoner. At druget virker godt på mange og er en lovende behandlingsform er det liten tvil om.
Det bør være fullt mulig å få tilbakebetalt mye av den kapitalen som er investert i forskningen bak dette. Det er styrkeforholdet mellom de som tar risikoen og premien BP betaler for risikoen med early stage development.
ABG-analytikeren dristet seg til å sette verdier på hele 70 øre for alt det kliniske NANOV sitter på.
Det vil si at dersom vi er heldige klarer de å få til en partnerdeal på Betalutin med verdi av 7 MUSD…
Beklager, men det finner jeg bare useriøst.
Har man et drug som kan hjelpe subpopulasjoner og pasienter som ikke responderer på 1L, men kan få et bedre alternativ i 2L enn dagens, så snakker man om potensielle milliardinntekter.
Veien dit vil selvsagt være lang, men en inngangsbillett på 7 MUSD høres dramatisk lavt ut.
Tiden vil vise om analytikeren har riktig insight.
Jeg håper at når Skullerud så tydelig annonserer at veien videre for Betalutin er utelukkende gjennom partnerskap og de understreker at Betalutin fungerer og bør få en plass i behandlingen, at de samtaler de har med potensielle partnere er så handfaste og inneholder så stor grad av sannsynlighet at vi får en partnerdeal på assetet dersom FDA gir tommel opp for videre løp. Sier FDA ja til et videre løp og partnerne uteblir, da er det all grunn til å bli særdeles skuffet.
Frem til dette er avklart lever fortsatt Betalutin og ligger inne i min verdsettelse.
En deal på Archer + andre behandlinger for et fase III er det som kan forløse potensialet til selskapet i de andre 4 indikasjonene de har definert som fremtidig pipe.