Jeg har hørt på podcasten igjen og heller mot det samme som hybrid mener over, at betalutin som monobehandling har blitt utkonkurrert. Om det er håp for kombi behandlinger i Archer gjenstår å se, av kortsiktige muligheter for kursløft er noe knyttet til dette fra FDA samt en up-front avtale med BP på gjennomføringen og finansieringen eneste jeg klarer å se for meg.
Når jeg hører Egberts og Skullerud, samt hører de si at det har vært heftige diskusjoner så skulle jeg likt å vite hva disse gikk på. Styret har nok innsett at finansieringen og innrulleringen, samt potensialet for omsetning i monobehandling 3FL ikke er farbar vei. Dette betyr kroken på døra for paradigme. Det er ikke gitt at ledelsen har hatt samme tanker. Så lenge de kan sikre finansiering kunne de holdt på i 2 år til for å få inn de siste, selv om resultatetene hadde kommet for en dag uansett.
Jeg holder en knapp på at vårt nye styremedlem har sett hvor dette bærer hen, og prøver å redde stumpene av selskapet med å restrukturere det - og har fått aksept for dette i styret. Maktkampen mellom styret og ledelse kan gi oss noen børsmeldinger fremover. Vi kom ikke i mål med den første ballen som skulle sikre finansieringen av pipe. Nå er tiden inne for å tenke annerledes. Kan man gå etter 2FL med Archer og kombibehandling? Eller er pipen kun resterende?
Ledelsen, eller det som måtte bli igjen av den, har en kjempejobb fremover for å få skuta på rett kjøl. De må:
- Sikre riktig vei videre med Archer i samtaler med FDA
- Sikre partnere på en eller flere av deler av pipen
- Kutte beinhardt på kostnadssiden for å kunne redusere cashburn med 65-75% raskest mulig
- Sikre finansiering gjennom emisjon/partner eller andre løsninger
Å få ballen i mål skulle bare være en tap-in med Paradigme, men nå viser det seg at vi håper på at et skudd fra egen banehalvdel skal lure seg inn bak keeperen.
For selskapet er det en ting som gjelder; Change or die.