Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Ho klarer ikke å oversette fra engelsk til norsk engang. Med 5mill i årslønn burde ho klare å oversette arabisk til norsk spør du meg :sweat_smile:

8 Likes

Støtter den 100%!

Jeg mener hans opptreden vitner om et oppriktig engasjement og et holistisk perspektiv på alle sider av selskapet.

22 Likes

Dette skrev TDN i onsdagens børskommentar:

"Nordic Nanovector var dagens store taper på Oslo Børs, etter at de tirsdag etter stengetid annonserte at de avslutter Paradigme-studien. Videre vil selskapet gjennomføre en restrukturering med formål å redusere kostnader. Under en presentasjon onsdag morgen, i forbindelse med nyheten, sier administrerende direktør Erik Skullerud at de ennå ikke kan si noe om omfanget av restruktureringen, men at det vil gis mer informasjon ved selskapets andrekvartalsrapportering.

Selv om det er en mulighet for at Nordic Nanovector klarer å sikre finansiering til utvikling av de prekliniske programmene, mener ABG Sundal Collier det nå er mer sannsynlig at de må selge sine prekliniske eiendeler og legge ned driften. Forutsatt at selskapet klare å likvidere disse eiendelene for 70 millioner kroner, vil selskapet ifølge ABG ha en avsluttende kontantposisjon tilsvarende 0,7-0,9 kroner pr aksje ved første kvartal 2023.

Nordic Nanovector falt 40 prosent onsdag, til 1,54 kroner pr aksje. Selskapet har imidlertid hatt en svak utvikling på Oslo Børs også før denne nyheten, og hadde juni sin klart svakeste måned siden børsnoteringen i 2015 med en nedgang på 76 prosent."

Det er dessverre ikke mulig bare å stenge sjappa på dagen og utbetale til aksjonærene smulene som er igjen.

Ved en eventuell restrukturering blir det antakelig aksjespleis og ubetydelige verdier igjen til de gamle aksjonærene.

Istedenfor å kjøpe flere aksjer nå er det kanskje like greit å spare på det som eventuelt er igjen til en avklaring eller et restruktureringsforslag har kommet på bordet?

2 Likes

Og til dem som fortsatt stoler på Erik Skullerud:

Fra E24 onsdag:

Sakset fra artikkelen:

“Nanovector-sjefen, som bare har hatt rollen siden september i fjor, var helt på gråten da han ba om forståelse for at selskapets ansatte nå er i en svært vanskelig situasjon.”

Min kommentar:

Unnskyld meg, Erik Skullerud, hva med alle aksjonærene som har blødd tusenvis eller millioner av kroner på grunn av selskapets vanstyre og overoptimistiske utsagn? Ærlig talt er det mer synd på dem enn de overbetalte ansatte, som faktisk har bidratt til å svi av titalls millioner kroner hver eneste måned i flere år. På bakgrunn av prognoser og guidinger som ikke har vist seg å stemme, har selskapets ledelse bidratt til å få funding hele veien. Angrer på at jeg ikke tidligere vektla det faktum at innsidekjøp av betydning totalt har vært fraværende på alle emisjoner de siste årene.

20 Likes

Nokså krast, men også berettiget.

5 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Nanov har hatt den luksusen at de uten unntak har greid å kjøre emisjoner som har blitt fulltegnet på et blunk, hver eneste gang. Hvordan? Hvertfall ikke pga. mangel på bruk av superlativer… :wink:

3 Likes

Jeg tipper det er press fra selskapets aksjonærer, muligens representert gjennom styreplasser eller “konsortium” fra f.eks Tekinvestor ( :joy: ) som har pålagt ledelse å pushe tempo i paradigmestudiet. Dette har medført en bredere pasientinklusjon med den konsekvens at man ikke har truffet målgruppen som har hatt nytteverdi av Betalutin.

Økende bredde i pasientpopulasjonen har trolig bidratt til synkende effekt, så antar man har en spesifikk pasientgruppe med veldig god effekt her. Trolig har selskapet vært gode på å finne riktige pasienter i tidlig fase, mens det har raknet når man har spredd det glade budskap og forsøkt nå ut til større populasjoner.

De bør ta ett dypdykk i tidligfase data og finne ut hvorfor det virket godt nok på de første 37 pasientene (mDOR 13,3mnd). Ved økende og bredere inklusjonskriterier ser resultatene ut til å droppe signifikant. N = 74 førte til mDOR 9mnd.

Underveis i paradigme utførte man på ny en bredere inkludering, noe som også ser ut til å påvirke endepunktene negativt. N=108 ORR=33% mDOR 6mnd

11 Likes

Selskapets 70 ansatte er mer enn de overbetalte lederne i Nanov

3 Likes

mDOR ca 6 mnd

Greit nok. Jeg har imidlertid større sympati for aksjonærene som har betalt lønna deres ved å delta på emisjoner på basis av overoptimistiske opplysninger og prognoser fra selskapet.

De ansatte har fått fet lønn hele veien - betalt av oss.

3 Likes

Aksjen har blitt halvert 3 ganger på 1.5 måned og etter hver halvering har den tradet i en range på +/- 10 øre i flere dager. Det er mildt sagt merkelig. Store reaksjoner blir ofte etterfulgt av vesentlig mer svingninger og trading, men ikke NANOV.

2 Likes

Biotek er per definisjon usikkerhet og risiko. I dette tilfellet tyder mye på at ledelse over tid har hatt mer info enn det som er kommunisert til markedet. Mangel på insidekjøp er en klar indikasjon …hadde betalutin vært så bra som de kommuniserte burde de kjøpt med begge hender ved hver mulighet.

Flip-side er selvfølgelig at aksjonærer burde sett på hva administrasjonen faktisk gjorde og ikke hva de sa. Det er gammel lærdom lært på nytt gjennom nano-katastrofen. Dette fritar imidlertid ikke ledelse og styret fra det ansvar de faktisk har.

Om ikke annet kan etterforskning/tiltale av nano ledelse og styre bidra til større redelighet i andre selskaper. Det vil vi som aksjonærer tjene på på lengre sikt…

Risiko er en ting. Vill vest, tilbakeholdelse av informasjon (f.eks. tegn til dårligere effekt) og fantasi-historier er noe annet.

Ser av pollen at flere har tapt flere millioner på det som viste seg å være et luftslott. Da bør veien til en anmeldelse være svært kort. Om ikke annet kan aksjonærene få tilbake noen av millionene som er brukt på lønn til ledelse og styre.

Ikke en heksejakt, men ansvarliggjøring av ledelse og styre, kanskje spesielt i biotek selskap.

8 Likes

Er det så uvanlig at innsiderer i biotek ikke eier mange aksje? Jeg huske at i Algeta det var lite aksje eiet av innsiderer. De satset på opsjoner.

1 Like

Fatter virkelig ikke at noen gidder å putte penger i nanov lenger.
Ledelsen gjør det jo hvertfall ikke.
De er jo kun ute etter å få sitte lengst mulig med sine gullkantede lønninger.

Kommer så klart ikke til å komme noe godt framover her lenger. Interessen fra BP var tydeligvis ikke ekte. De var bare på besøk for en kaffe og for å se status på cirkuset.
Ledelsen jobber nok heller ikke veldig dedikert med å få til noe salg, for da er de out of work og out of pay etterpå.

Nano ble det nye PCIB men med en stor stab av ledere som er skrekkelig overbetalt.
Aksjonærbasen her er enda svakere enn i PCIB.

Lykke til alle som fortsatt ikke har lært en pøkk av alle de røde flaggene og som fortsatt vil ha sine midler investert i dette skrekkens selskap som nå styres ene og alene av en grådig og aksjonærfiendtlig ledelse. Arrogante og elendige på komlunikasjon. Svarer ikke på spørsmål på Q&A en gang. Vi tar det på mail til høsten en gang. God sommer! :exploding_head::rage:

På tide å våkne! Her kommer det nå til å bli tragisk framover. Alt skal legges ned mens Malene og Co skal leve godt i noen år til framover på alle millionene aksjonærene har betalt inn som fortsatt står på bok.

3 Likes

Veldig vanskelig å forstå om du er inne eller ute av aksjen, og om du lar deg styre av følelser eller ikke :wink:

9 Likes

Hva mer er det å tape da? Ikke en dritt egentlig, når 95% er tapt så kan en like så godt la pengene stå, og satse på at Skullerud faktisk har integritet og håpe han klarer å få til et lite mirakel slik at kursen går opp til kostpris av aksjene igjen.
Hvis en ikke har lyst å fortsette å tro på mirakler så kan en jo selge resten av aksjene en har igjen og spille lotto, kjøpe krypto, kjøpe øl eller rett å slett kjøpe seg webkamera og latexklær for begynne med Only Fans!
Men mitt råd til folk er i det minste å bryte ut av den negative tankerekka og heller se fremover så får man sove litt bedre og kanskje til og med smile over at det er sommer!

13 Likes

image

4 Likes

Nå er det mye svartmaling av situasjonen, og selv om det er mulig at dette er helt til sin rett er det mye vi ikke vet. En eller annen plan klekkes vel ut på bakrommene om dagen.

For min egen del ser jeg ingen grunn til å realisere tapet nå, spesielt siden verdien av aksjene nå kun er pantepenger. Mesteparten av aksjene legges på kistebunnen, i det minste frem til ledelsen viser planen videre. Når dette skjer må jeg ta en vurdering og jeg tar et monstrøst tap eller om jeg blir sittende videre i tro og håp om å få tilbake noe av kapitalen som er investert.

Det vi må forlange er at dataene fra studiet åpnes, og analyseres slik at det er mulig å finne årsaken(e) til at paradigme feilet. Er resultatene så svake at Betalutin skrinlegges må de offentliggjøres slik at vi aksjonærer også kan analysere de. Flere av aksjonærene klarer fint å studere dette, selv om jeg ikke er i stand til det selv.

Samtidig må det være dialog med FDA og andre relevante myndigheter for om mulig å finne en vei videre for Betalutin.

Dersom det finnes en forklaring på årsaken til at Betalutin feilet mot slutten av studiet vil det være mulighet for bruk av medisinen i subgrupper og andre videre.

Selskapet selv, og Kolstad (uttalelse i Dagens Medisin), mener jo at Betalutin kan/bør ha sin plass i det medisinske landskapet i fremtiden selv etter de skuffende resultatene.

Archerstudiet nærmer seg også slutten. Dersom dette studiet viser like gode data som det til nå er dette en kombinasjonsbehandling som viser god effekt for gruppen som er behandlet.
Tidligere resultater har også vist at cd-37 åpner cd-20 igjen slik at pasienter som har sluttet å respondere på Rituximab igjen begynner å respondere. Dersom denne effekten fortsatt er tilstede vil NNV ha en verdi For enten Roche eller en produsent av biosomilars.
Dersom det er cd-37 delen som svikter, noe hele NNV er tuftet på, forsvinner hele grunnlaget for selskapets eksistens.

I tillegg har vi Alpha-37 som forhåpentligvis snart er i klinikk i samarbeid med Orano Med.

Den økonomiske biten fremover vil uten tvil bli en utfordring. Vi kan anta at en vesentlig del av NNV kronebeholdning vil gå med til nedleggelse av paradigmestudiet og til oppfølging av pasientene som er behandlet.
NNV kan med sin svekkede tillitt i kapitalmarkedet vanskelig drive videre ved bruk av fortsatte emisjoner. Nå må styret på banen og sørge for mest mulig verdi til oss aksjonærer. Om dette går via salg av hele butikken eller ved å hente inn kapitalsterke partnere spiller egentlig ingen rolle for min del lengre, NNV har sløst bort sin mulighet til å bli et selskap som kan drive på selvstendig basis.

Dersom alt håp er borte, kan det være en mulighet til å selge sjappa til for eksempel Bayer, slik at de kan utnytte det fremførbare underskuddet og muligens bruke den teknologien de får med på kjøpet til noe fornuftig senere.

6 Likes

Nå er både Nanov, Targovax og PCIB på dagens vinnerliste. Dette går veien.

7 Likes