Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Godt det er 1.mars og ikke er 1.april på tirsdag, ellers hadde alt ligget til rette for den perfekte joke :clown_face:

Underlig å se NNV kursen holder stand mot en tung fallende indeks

1 Like

Jeg sendte for første gang i min tid som aksjonær en mail til styreleder i dag.
Innholdet i mailen ønsker jeg ikke å dele, men headlines er at det å sende ut en slik melding er å satse alt på grønt på rulettbordet.

Det er smått med tillit i markedet allerede, og fyrer de opp motoren nå uten å ha dekning for det, så er jeg redd det siste av tillit til styret forsvinner som dugg for solen.
Da kommer DN’s Thor Christian Jensen til å ha artikler nok å fylle det neste halve året om årets dummeste børsmelding.

Jeg velger å ha tillit til at alle i styret forstår hva markedet tenker når de velger å gå for en repair offering, men kan bare ikke forstå at de har tenkt å la dette bli stående alene som en melding, med mindre de venter til Q4 dersom det handler kun om atskillig bedre rekruttering enn hva man forventer.

9 Likes

Kanskje di tillegger styret for mye innsikt rundt emi psykologi…

De har tidligere kansellert rep-emi hvor kursen har vært mindre avvikende til tilbudsprisen enn hva vi ser nå, så dette kan de alt om.

Prospektet er ute:

Får virkelig håpe Nano ikke tråkker i salaten nå og faktisk har noe å melde som får kursen over emi kurs, hvis ikke så virker dette veldig merkelig.

1 Like

Status på rekrutteringssites fra prospektet:

The trial aims to enrol 120 evaluable patients at a high number of sites worldwide (initially 95 in 24 countries). As of the date of this Prospectus, PARADIGME is open for patient enrolment at 83 clinical sites in 23 countries, including the USA

Ja, håndtering av emi/ rep emis får vi håpe de virkelig har lært som Observer sier.

1 Like

Denne nedjusteringen i antall sites har vel vært meldt før?

Jupp

I grønt da…

2 Likes

Nanov`s historikk med emisjoner har vært dårlig erfaring for mange småaksjonærer.
Særlig den siste emisjonen. Styret er smertelig klar over dette, men måtte likevel ut og hente kapital på markedets betingelser.

Kanskje ser styret at dette kan være en mulighet til å gi utvannede aksjonærer noe ekstra tilbake til tross for lav kurs i siste emi… ikke vet jeg, men jeg liker den tanken :smiley:

Dude, kursen har vært over 2kr lavere enn kursen de vil ha for de rep aksjene :joy:

1 Like

Ennå noen dager til 11.mars da.

2 Likes

Her kan du finne ut hvordan du kan gjøre det

2 Likes

Men som fullastet kjøper man ikke nødvendigvis flere aksjer på 11-12-13 kr (med risiko for hva feks Q4 vil bringe av nyheter). Blir straks mer interessant å kjøpe aksjer til 14 kr om kursen på tegningsfristen skulle være betydelig høyere (som en følge av svært positive nyheter Q4 eller i tegningsperioden for øvrig), for deretter å selge de og sikre gevinst.

Ja vi får no sjå :sweat_smile:

1 Like

Flott, håper du deler essensen av hva han svarer.
Han har for øvrig lagt 4 millioner kroner ut ett eller annet sted på det rulettbordet:

Fra prospektet: The Company will bear the costs, fees and expenses related to the Subsequent Offering, which
are estimated to amount to approximately NOK 4,000,000,

6 Likes

funfact, når Nano kansellerte sist:

The Company has decided not to proceed with the Repair Offering. Since the
announcement of completion of the Private Placement, the Company’s shares have
traded on the Oslo Stock Exchange, with significant trading volume, at prices
close to or below the subscription price in the Private Placement of NOK
17.50. Accordingly, any shareholders wishing to neutralize the dilutive effect
of the Private Placement have had the opportunity to purchase shares in the
Company in the market, at prices close to or below what would have been the
subscription price in a Repair Offering. In light of this, the Company has
resolved not to proceed with a Repair Offering that would have resulted in
additional costs for the Company.

6 Likes