Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Det er vel et godt tegn? Om ikke den kostnaden var der uansett da, som følge av hele emi pakka…

De er nødt til å ha et ess i ermet? Ellers er det jo bare helt skrudd??

Bør være ett godt tegn, de sa sist at de sparte kostnader på å avlyse rep emien.
(p.s. Jeg bygger bare case for ett frontalangrep i fall dette er rot fra ende til annen :grinning_face_with_smiling_eyes: )

2 Likes

Som Malene sier; We are careful on where we spend the shareholders money.

De har nok dekning for denne callen, bare lurer på når de tar fra markedet muligheten til å frontrunne meldingen(e) som skal skyve dette godt over 14 kroner.

Tok en krones trade på dette i dag, så foreløpig happy med beslutningen om å gjennomføre rep emi :wink:

Dere sier altså det er ok å kjøpe børst til helga ?

bilde

3 Likes

Nåja, jeg tar ikke helt av… men forhåpentligvis spanderer jeg en vørterøl på meg selv med et lite smil om munnen i morgen ettermiddag…

2 Likes

Short var 1.33 % to dager siden… reduksjon… kanskje ganske mer nå

Kommer vel til å bli fin oppgang her i morgen også. Ikke alle som får med seg en børsmelding som kommer kl 12.00. Og de kommer vel til å kjøpe gitt de tolker det som er i ferd med å skje likt som markedet i dag.

1 Like

La oss håpe at det er et virkelig smell som ikke lar seg pakke bort i et surt børsklima!

2 Likes

Om det kommer noe positivt så kan vi i alle fall ikke klage på timingen…

2 Likes

Lillebrumle den vise har talt :grinning:

2 Likes

Jaja, close 13,39 - snart på 14-tallet igjen da :grinning_face_with_smiling_eyes:

Hva skal man si - artig er det!

Dette er noe av det merkeligste jeg har opplevd på børs - her velger selskapet å gjennomføre en rep emi på kr 14, til tross for at kursen har ligget langt under de siste ukene. Selskapet står selvfølgelig fritt til å forsøke - men regner med at de også skjønner at ingen vil benytte tegningsretten om kursen ligger under kr 14 (særlig tatt i betraktning at kursen har ligger så lavt). Enten vet de at informasjonen gitt på Q4 vil løfte kursen - ellers er de i prosess ift noe som vil bli børsmeldt i løpet av kort tid.

Om det ikke er noen av disse to alternativene - og dette (igjen) er dårlig håndverk fra styret - er jeg helt enig med TheObserver, da erdet bare er å “sluke lyset”.

1 Like

Altså, vi har vel ikke med Mafia og gjøre her ?!
Det er klart det kommer snadder her snart. Tror dere (noen) virkelig at dette er med på og “slukke lyset” til Nordic Nanovector.
Jeg velger og tro at vi får en fin reise videre her nå.

Enten så gambler de (ledelsen) på at ikke-presis kursdrivende informasjon (typ noe som ikke er avgjort ennå/uferdige forhandlinger) skal bikke i deres og aksjonærenes favør, eller så må de ha klarert med jurister på at det de eventuelt sitter på av eventuell presis kursdrivende informasjon ikke er meldepliktig i tillegg (antall rekrutterte eller noe, jeg er usikker om de kan ta avgjørelse om rep emi med eksakt kunnskap om dette).

1 Like

Synes det er merkelig at de velger å komme med dagens melding bare 3 børsdager før Q4. Sånt blir jo bare forvirrende og skaper spekulasjoner om at de holder tilbake info. Hvorfor ikke komme med denne meldingen samtidig med Q4 - på tirsdag?

Kan det være så enkelt at selskapet bare trenger mere penger… hvor Marlene bare har (bommet litt)` i prosessen? Da er vi jo fort tilbake igjen til 12…

Er enig med deg her, håper ikke styret og ledelsen blamerer seg med å komme med nyheter som selvfølgelig skulle ha vært meldt. Den selvpålagte stille perioden kan ikke avholde selskapet for å informere om kurspåvirkende nyheter umiddelbart.

Det eneste logiske må være rekrutteringstall i størrelsen 4-5 og en lovende rekrutterings pipeline. Kommer tallene inn i overkant av dette burde det ha vært meldt ekstraordinært på samme hvis som det meldt om stopp i rekruttering 7. januar.
(Dette kan det dog være lettere å tilgi på, men er dog kritikkverdig.)

1 Like

Enig, her tror jeg de sitter på rekrutteringstall som er svært positive ift hva som var forventet før meldingen. Det kan også drømmetenkes at de på q-pres fremskynder avlesning til 1H2021 igjen.

1 Like

Altså…

De kan selvfølgelig ikke sitte på noe de vet er kursdrivende info, og ta markedsåpne avgjørelser basert på det, uten å børsmelde.
Jeg er litt usikker, fordi det er spesifikke regler som kommer til anvendelse ifm en rep emi, men det høres helt sykt ut.

Ser jo at mange tar for gitt at dette betyr nettopp det, men det virker for meg helt usannsynlig.
Når det er sagt, så håper jeg selvfølgelig som alle dere andre at det finnes ett snev av sannhet i det.

(ser etter post at Syklisten over var inne på noe lignende. Jeg er enig m han i sykkelshorts)

2 Likes