Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Jeg er enig i at dette er en merkelig sak, men gjør de nødvendigvis noe «ulovlig» hvis følgende er et mulig senario? De vet at de har gode rekrutteringstall. Det er sedvane at rekruttering publiseres ved q-presentasjoner. Det kreves altså ingen ekstra børsmelding dersom de vet at de sitter på god rekruttering. Et hvert selskap har lov til å gjøre et forsøk på rep.emi, uavhengig av hva kursen står i den dagen rep.emien meldes. Det kreves ingen ytterligere børsmelding for dette.

Saken her er at folk legger sammen x+y. Hva som blir svaret likningen får man ikke før alle kortene er på bordet og tegningsfristen er ute.

1 Like

image

Well said :+1:

Blir hvertfall spennende dager frem mot den 15 da, med tirsdag som premissleverandør.
Hadde unektelig vært moro med en solid positiv opptakt, og kjøpe på tegningsretter den 15 med kurs 30…

1 Like

Bare tullprat.

Alle vet at de ikke holder tilbake info.

Saken er bare at det er amatørmessig gjennomføring

At ikke alle tror det ser du av alle spekulasjonene her.

Alle oppegående personer skjønner det

Alle oppegående ja … det kan være…

Bare se på kursen på slutten dagen, hadde neppe skjedd hvis alle ikke trodde det lå noe bak her…

1 Like

Koker vel ned til om de kan bruke kunnskap om rekrutteringstall til avgjørelse om avlysning av repemi eller ikke. Håper ikke de bare har flippa mynt og kron og bestemt seg etter det.

1 Like

Man skal heller ikke kimse av den økende omsetningen på slutten av dagen i en korrupt børs. På den andre siden skal man heller ikke tro at Putin er den eneste idioten vi har å forholde oss til…

2 Likes

På den andre siden så bør jo biotek være en «safe haven» i urolige tider.

Legemiddelindustrien går jo sin vante gang uansett

1 Like

Vi er ikke uenige i det men vi vet jo også at Biotech blir straffet hardt i turbulente tider. Om ikke annet åpner det for kjøpsmuligheter for dem som er likvide. Det gjelder nok ikke alle og heller ikke undertegnede med mindre det er noen som ønsker å betale godt for en 2018 modell X5 40E med lav kilometer? :sweat_smile:

Fra litt spøk til alvor. Jeg solgte faktisk min forrige X5 som var en 2010 modell for å gå all inn i NANO. Det gjorde at jeg kunne cashe ut denne og kone bilen… :wink:

2 Likes

279hk eller 313?

358, eller 348 er denne oppgitt som i følge NAF. Vet ikke hvorfor den avviker men har sett det på andre biler også.

4D chess.

Holdt de tilbake juice da de ventet til q4 med å melde 14 rekrutterte?

5 Likes

Ventet?

De har jo meldt antall rekruttert på q-rapport.

Så nei, de ventet ikke, de gjorde bare det de hadde sagt de skulle gjøre.

Mente at de sa ikke noe før q4.

Som de heller ikke kommer til å gjøre nå.

2 Likes

Jeg vet du ikke spør meg, jeg har vært borte i ca 2 år. Det første som treffer meg er at jeg ikke ser noen som helst diskusjon om pasienter som har akkumulert i denne perioden. Mulig det er dekket men jeg har ikke sett dette. Hvis man gjør dette enkelt, sett i lys at man åpner opp og mange har ventet på denne behandlingen Ila Covid utbruddet. Nå blir de umiddelbart innrullert da det åpnes opp «all over the place» Det kan være en case men ikke vet jeg. Jeg er bare vis. :grinning: :joy:

1 Like

Hvorfor skulle de det da?

Kursen på NANOV har ligget under emisjonskursen hele veien etter emisjoen, og særlig de siste ukene. Det avspeiler markedets tro på svært elendige rekrutteringstall. Det ville gitt lite mening å gjennomføre en reparasjonsemisjon nå hvis ikke selskapet sitter på rekrutteringstall som er mindre elendige enn det markedet forventer. Alternativt venter de på at det kan dukke opp et troll av esken før tegningsfristen ebber ut. Men det er en mindre sannsynlig forklaring. Forhåpentligvis er den minst sannsynlige forklaring at de er stokk dumme og gjennomfører emisjonen fordi de ikke vet bedre.

8 Likes