Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Som jeg også hintet om litt over i tråden, håper inderlig vi tar feil

For øvrig så har jo nedgang snudd til oppgang på børsene, så det som kunne se ut som vi gikk inn i en dysterNANOV-periode behøver slett ikke bli så ille. Godt råd fra TheObserver tidlig i dag om å plukke aksjer når alt ser svart ut.

2 Likes

Det var det bortsett fra at jeg sa det først :wink:

Slik som at alle oppegående personer måtte skjønne at Paradigme måtte fullføres med to armer, og det var helt utenkelig at interim-avlesningen ville konkludere på at en arm ville være å foretrekke fremfor den andre? Du var ganske klar på «fakta» i den saken også :wink:

Av og til har man bare ikke svaret før man har det fra de eneste som kan svare på det. Ingen på TI er innsidere, enkelt og greit.

12 Likes

Men slutt med dette fjaset om at det lurer en kjempenyhet som gjør rep emi til en gavepakke.

Det er bare tull og tøys🤪

Spennende start i dag i ordre bilde

1 Like

Drekker du på morran InVivo ? :slight_smile:
Vær litt positiv æ :wink: :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 Likes

På fjellet med 1 strek dekning, da funker ingen kurssystemer, men TI :wink: Hva er kurs i dag?

13,15 nå…

@InVivo Kan du komme med noen fornuftig forklaring på hva du faktisk tror om at de opprettholder rep-emisjon på 14 kr når kursen var under 12?

Og ikke komme med at de ikke skjønner dette, eller ikke vet hva de driver med. Det er interessant at du argumenterer sterkt mot det mange tror, og du kan sikkert ha rett også. Derimot blir det ikke spesielt troverdig om alternativet er like tåpelig.

3 Likes

Jeg er litt interessert i å høre hva du tenker :slight_smile:

Jeg tenker jo rekruttering må være veldig bra, men ikke noe utover det. Er selvsagt ikke overbevist med tanke på visse hendelser vi har vært gjennom det siste året i form av ansettelser og kommuniserte utsagn.

Det som er rart er at de fort kunne ventet til etter Q4 med å “sette den igang” gitt markedet responderte bra på infoen som kommer, den koster jo 4mill å gjennomføre. Så det er vel rundt her min teori faller i knus.

Einaste eg kan tenkje meg er at dei er rimeleg sikker på å få på plass noko kursdrivande som ikkje er avklart heilt endå, innan datoen. Ved å gi rep.emisjonen ein sjanse, vil ikkje småaksjonærane føle seg overrumpla… Einaste eg kan tenkje meg, og rett og slett litt småutruleg for eit selskap å finne på. Må jo seiast å vere aksjonærvenleg.

@Smb Vel, det var jo nettopp dette @InVivo argumenterte mot, og jeg var mest interessert i å høre hva alternativet kunne være - og selvsagt bortsett fra mange sine innspill om at ledelse og styre er idioter som ikke vet hva de driver med.

Tillitt

Peter b

Det å komme med en reparasjon emisjon melding når kursen står 2kr under 14 og uten flere oppdateringer, så følges ikke akkurat den transparente og fremoverlente strategien de skulle kjøre på med etter siste års tullball.

Den er jo transparent hvis de holder seg til plan og melder kjemperekruttering på dagen de har sagt de skal gjøre det :wink:

P.S

HVIS! :laughing:

3 Likes

Utfra det vi har sett fra selskapet fra 2017 og frem til dd. så er det ingenting som tyder på at ledelsen, styret eller eiere har noen særlig strategisk teft eller forståelse i forhold til å skape aksjonærverdier.

Så på bakgrunn av historikken så ser jeg ingen grunn til å jazze seg opp og fyre forventinger i taket om at det ligger goodies på lur fra ledelsen. Det er rene ønskedrømmer fra utpinte småaksjonærer.

Det enkle svaret er vel rett og slett at ledelsen håper at småaksjonærene skal stille opp og tilføre selskapet sårt tiltrengte midler.

9 Likes

Rekrutteringen den siste tiden kan være som forventet, eller den kan være over eller under det forventede. Hvorfor mener InVivo at det er en ‘ren ønskedrøm’ å anta at den kan ha vært over det forventede (noe ledelsen isåfall allerede er kjent med når avgjørelsen om reparasjonsemisjon måtte besluttes). Det er vel ingen naturlov at rekrutteringen har vært nøyaktig som forventet.

Det er vel heller ikke utenkelig at ledelsen ventet såpass lenge med beslutningen om reparasjonsemisjon nettopp for å få med seg mest mulig av rekrutteringen - og av samme grunn ble kanskje også kvartalsresultatet utsatt.

3 Likes

hva i helvete er forventet da? Er vel der problemstillingen ligger.

Er stor forskjell på hva ledelsen anser som god rekruttering kontra markedet.

Gjerne derfor småaksjonærer som meg har lett for å overskyte litt i hva som angår forventninger.

Jeg reagerte på at de opprettholdt samme hastighet fra Q3 ved melding om emisjon, denne hastigheten i seg selv krever jo ny guiding og ikke bestemt at alt har gått i dass… Det skal ikke mange pasientene til her for å få OVERGÅ denne hastigheten og pushe avlesning nærmere. Dette anser jeg ikke som en vurderingsfaktor ved kjøp, men det er jo fortsatt superbull om man legger til grunn narrativet fra januar.

Velger å tro at rabatten gitt der handlet like mye om markedssentiment som rekruttering, kanskje mer til og med.

Her må de vel være veldig klar over at man ikke driver med veldedighet heller?

4 Likes

Du viser til historikk, InVivo - og basert på den har selskapet tidligere alltid avblåst rep emisjonen når kursen har ligget under emisjonskursen så lenge at småaksjonærene har hatt mulighet til å kjøpe tilstrekkelig med aksjer. Det velger de IKKE å gjøre nå - og sender en børsmelding om at den vil bli gjennomført selv om kursen lå kr 2 under emisjonskursen på det tidspunkt.

Hva er annerledes denne gangen? Hvorfor mener du at selskapet ved denne emisjonen ønsker at investorene skal drive med veldedighet - mens de historisk sett aldri har gjort det tidligere? Tror du virkelig at selskapet denne gangen regner med at småaksjonærene vil tegne seg for aksjer dersom kursen ligger under kr 14?

6 Likes