Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Ja, det er greit nok, og jeg kan kjøpe det du sier ovenfor. Derimot sliter jeg med å være med på at de ikke skjønner at det er meningsløst å kjøre rep-emi 2 kr over faktisk kurs. Jeg sliter også med å tro på at de ville våge å bruke det som metode for å prøve å presse opp kursen. Da står vi igjen med at de håper småaksjonærene er villige til å betale 14 kr for noe de kan få for 12. Den er nesten like idiotisk.

Sorry, men inntil noen kommer med mer troverdige begrunnelser så ligger fortsatt “kursdrivende info som vil komme” øverst på den heller svake listen av mulige årsaker. Ikke fordi jeg ikke er med på det du sier, men mest fordi “idiotledelse” tesen er enda svakere - det er mer en usaklig utblåsing mange komme med når de ikke er fornøyd med kursutviklingen.

Det må rett og slett legges til grunn en mer saklig beskrivelse av “mangel på strategisk teft og forståelse for å skape aksjonærverdier”. Du kan være på rett spor, men “bevisene” mangler.

3 Likes

Da må de fortsatt dra noe bra opp av hatten da. Ellers er det meningsløst å kjøre en rep.emi som koster millioner. Så jeg skjønner noen har litt forventninger.

Nei, de gjennomførte den i 2018.

Du kan høre med @Savepig , mener han deltok i den rep.emien hvis ikke jeg husker helt feil

De har gjort det før og kan gjøre det igjen. Det var like meningsløst i 2018 som det er å gjøre det i 2022

Da var kursen en del høyere og den lå i rundt emisjonskursen, kan ikke sammenlignes med 2 kroner under når rep.emikursen er på 14!

Er vel fort litt andre forutsetninger som ligger til grunn og events som ligger foran oss i forhold til 2018?

Jeg syns det er kjempespennende, så kall meg gjerne naiv :slight_smile:

1 Like

Bevisene ligger i bakspeilet.

Kursen er ned over 60% siden IPO og det er blitt trykket over 75 millioner nye aksjer siden 2015. Ledelse, store eiere og styret har ikke klart å skape aksjonærverdier, det er den bitre sannheten.

Forstå meg rett, mener produktet er supert og tror selskapet lykkes til slutt. Og det er pga av jobben RHL og ØB la ned, ikke pga av hva ledelsen og styret har utrettet siden IPO

3 Likes

Vi får se :slight_smile: I likhet med deg sitter jeg alltid med en mistanke om at siden dette dreier seg om Nano så ligger det ingenting i dette.

Men håper og tror du tar feil! Situasjonen er helt annerledes nå enn eksempelet du drar frem i 2018.

1 Like

Absolutt. Mcap er gruset og kassen er slunken pdd. Ting så lysere ut i 2018

Enig med invivo her. Di har bryd seg fint lite om aksje kurs. Vet ikke om Marlene vet hva kurs er

1 Like

Da tenkte jeg mer på det faktum at kursen ikke la 15% under emikurs når rep emi ble vedtatt. Men ja, man er også mer avhengig av de ekstra midlene fra rep emi denne gangen.

Vi får håpe du må sluke ordene dine på tirsdag :smiley:

Ettersom jeg har aksjer i Nano hadde ingenting vært bedre enn det! :pray:

2 Likes

Sjekket litt tilbake på den rep.emien de kjørte hvor børskurs hele tiden lå under emi-kurs. Det var i februar/mars 2019 hvor det ble tegnet 69.051 aksjer mens det ved fulltegning ville blitt tegnet 777.777.
Tegningsperioden var 21.2.2019 - 6.3.2019. Vedtaket om rep.emi ble gjort på EGF 20.2. og styremøtet med beslutning om gjenomføring sikkert like etterpå. Emi-kursen var 45,00 kroner, mens børskursene (sluttkurser) i perioden var :

20.02.2019 42,54
21.02.2019 42,36
22.02.2019 43,58
25.02.2019 43,96
26.02.2019 42,64
27.02.2019 44,42
28.02.2019 43,46
01.03.2019 42,92
04.03.2019 44,08
05.03.2019 44,04
06.03.2019 44,80

Har en mistanke om at Nanov her appellerer til patriotismen og lagånden hos småaksjonærene.

Ble rep. Emisjonen forhåndsbetalt? Da kan de vel gjennomføre den uansett hvor idiotisk det virker, uten noe annet enn å tape enn litt undring og misnøye fra oss her på TI. Etter 7 år som aksjonær sitter det litt langt inne å tro at Nanov overrasker med noe uventet positivt :man_shrugging:

2 Likes

Ble det ikke skrevet her en plass at Nano betaler 4 mill for den? Isåfall helt sjukehus om rekruttering er svak og de ikke har noe annet og komme med.

Har ikke veldig store tilliten til de som styrer, men det skal faktisk ikke gå an.

2 Likes

Som sagt, forventningen stiger før Q4. Så får vi se om det blir 0-2 eller 3+ rekrutterte. 3+ bør være god stemning, og ikke så mye som skal til. Spørsmålet er bare om guidingen om vanskeligheter med å rekruttere tidligere i år fortsatt holder eller om de har kommet over det problemet nå.

Det er så kort til Q4 nå at folk får sette sine bets, om det er inne eller ute, så får vi sjå. Jeg er dessverre låst i et annet case, så blir ikke noen bets fra meg i denne runden. Ønsker alle lykke til.

De skriver vel at utgiftene til rep.emien vil bli på 4 mill dersom den blir fulltegnet. Det tyder på at utgiftene er en prosent-andel av innbetalingene, og dersom avtalen med tilretteleggerne ikke inneholder et fast minstebeløp så har de jo ikke annet å tape enn bortkastet egentid på prospekt og gjennomføring.

1 Like

Vel, nesten all biotec er kraftig ned, og så er det delte meninger om hvem som har skyld i det. Uansett skal jeg følge deg til dels siden biotec-ledelse generelt ikke briljerer med forretningsfokus - de har vel ofte sin styrke innenfor forskning. Kursen til biotec selskaper skiller seg også fra mye annet på børsen ved at verdien ikke er reell før de enten blir kjøpt opp, kommersialiserer produktet eller legger ned. Alt annet er bare forhåpninger hos proff- og amatørinvestorene.

3 Likes

Det er ganske store forskjeller mellom 2018/2019 og hvordan kursen har vært/lå når melding om gjennomføringen av rep emi kom denne uken.

Det hindrer ikke meg med å forvente at jeg blir skuffet på tirsdag. Det er lov å håpe på at de har fått inn langt flere rekrutterte enn markedet forventer, og/eller at det også kommer noe annet snacks av nyheter i tegningsperioden. Kanskje leverer de rekrutterte helt i tråd med guiding, hvilket jeg tror ikke vil gi store utslag på kursen, men at de tenker de ikke har mye å tape på å kjøre rep.emi om de håper kursen holder seg rett i overkant av 14 kr.

2 Likes