Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Om det ligger noe bak eller hva som ligger bak Nanov`s avgjørelse vet jeg ingenting om.

Men èn ting vet jeg…og det er at kansellert eller gjennomført rep.emisjon - Uansett hva Nanov hadde valgt å gjøre så hadde det blitt feil av enkelte her på forumet…det er 100% sikkert!

2 Likes

ingen hadde brydd seg nevneverdig om rep emi ble kansellert, det kan jeg garantere deg.

4 Likes

For å snu på det, og la oss følge normale børsregler og etikette:

Når ble det sist gang besluttet at et selskap på Oslo Børs ønsket å gjennomføre en rep-emi når kursen befant seg 15 % under offer price på vedtakstidspunktet?

NANOV har alt å tape renommemessig på å prøve et slikt stunt hvis Q4 er en non-event, alternativt negativt.

Selskapet meldte ikke noe etter børs i går, da tenker jeg at optimismen / grunnlaget for å forvente godt tegnet rep-emi ligger i rekrutteringen.

Styreleder responderte ikke på mailen fra meg, men budskapet er overlevert. Dette er siste skuddet på mål for å bygge tillit.

7 Likes

slettet…blir bare en endeløs diskusjon

39 nye innlegg med ja… småprat. Så skal ikke klage.

Haha, for en gjeng

Har vel stort sett vært tullprat her i 2022 sett bort fra diskusjonen rundt pk3-hemmere

1 Like

Men det har ikke vært så mye å ta tak i.

Paradigme går sin trege gang. Du snakker om seigpining. COVID 2 år så smeller det igang en krig i Europa like etter. Mye uflaks også. Nå er de I ferd med å bli ferdig. Ett halmstrå kan være en Kina deal før paradigme. Men jeg er litt enig med resten. Enten er de totalt bortreist eller så har de sjekka inkluderingen og den overasker positivt. Nano var min beste aksje i fjor. Var en av få som kjøpte før Q4 på 13 kroner. Så masse på 15 på gode tall. Jeg solgte alle mine nanov aksjer på 27-26 og 24 for å ha egenkapital.

Nå er jeg inne igjen. Hadde det ikke vært for en gal russer hadde jeg doblet nå…

1 Like

Nei, og derfor er det jo litt spesielt at det ramler inn hundrevis av innlegg

Hve er oddsen for at vi denne gangen får noe som gjør at 13 tallet endelig kan forlates…på vei oppover ?
Føler meg like bortreist som Malene antydes å være…

Forskjellen er vel at den gang hadde den ikke blitt omsatt nok under emikursen til at alle kunne handlet sin del. Ihvertfall ikke like mye omsatt. Nå har alle som ønsket kunnet kjøpt og vel så det.
Det er for øvrig ihv ingenting i veien med å kjøre repemi med vissheten om at rekruttering er bra. Og det er ikke meldepliktig at rekrutteringen er bedret - det svaret får en på Qs og det er likt for alle i markedet. Nano har meldt at de forventer avlesing i H2 2022 og så lenge det ikke endres ser jeg ikke at det på noen som helst måte skal være noe meldepliktig ifbm rekrutteringen - og det er ganske stort utfallsrom på den som vil gjøre at de ordene ikke blir gjort til skamme.
Selv har jeg tippet 3-4 nye inkludert, så får en bare avvente tirsdagen.

4 Likes

Det tror jeg alle er innforstått med

Virker ikke sånn om du leser oppover på tråden.

1 Like

Da har du misforstått totalt.

Helt enig. Aldri ment noe annet heller

Tenkte ikke på deg, men det har vært noen kommentarer (mulig det var i chat, men trodde også på tråden) om at dersom ledelsen “har info som kan påvirke kursen, så er den meldepliktig” → og det stemmer jo ikke ifbm rekrutteringen, selv om man vet den vil ha effekt på kursutviklingen… Det viktigste er igrunnen at det er lik informasjon i markedet.

1 Like

Invivo er for bear, kan moderator vennligst gi han en timeout. Han snakker ned min investering.

:rocket:

5 Likes

Det er flere mulige scenarioer her, imo, og ved å uttale seg skråsikkert om noe som helst ser man bare dum ut. Det kan være

A) ledelsen er helt i utakt med markedet, de forsøker seg på en pengeinnhenting til 14 kr mens aksjen trades 15% under på greit volum i markedet.

B) De trenger pengene, de ser at i likhet med resten av selskapene har rekrutteringen til Paradigme tatt seg opp, så de vurderer det dithen at når kalenderen sier midten av mars burde det kunne være en ny entusiasme i markedet fordi readout blir langt på vei bekreftet til 2022.

C) De ser at de andre selskapene rekrutterer raskere enn hva markedet åpenbart forventet, due to noen propper som har løsnet på sites rundt om i verden. De forventer at det er stor sjanse for at Q4 vil gi vesentlig entusiasme i markedet selv om de ikke enda vet.

Selv tipper jeg de har pratet med sitene og fått høre at det har tatt seg opp flere plasser kontra forrige kvartal, og at de da vurderer det dithen at sjansen for at kursen reagerer opp ifm Q4 er såpass stor at de vil få inn penger. Kan også være at de er helt bak mål, men det har de ikke vært tidligere angående rep.emi.

3 Likes

Jeg kjøper dette resonnementet - men blir ikke nevneverdig skuffet dersom det ikke er tilfellet. Blir spennende å se etter Q

Kan det være så enkelt at de har fått inn et høyt antall til screening ? Disse regnes jo ikke med i inklusjonen, men sier likevel hvordan ståa er.

6 Likes

Ja det kan det være. Det kan også være at de er i sluttforhandlinger med partner😉

3 Likes