Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Jeg tror de skal si opp masse folk (de er IKKE en velfungerende bedrift nei…), jeg tror de skal finne en partner på Betalutin, aller helst lisensiere ut Archer / Betalutin og rendyrke gjenværende pipe, forhåpentligvis gjennom partnerskap a la OranoMed.

Jeg tror ikke de skal trykke opp masse aksjer, som var innlegget jeg svarte på når en prøvde å definere hva restrukturering betyr. Jeg henviste til hvordan et advokatfirma beskriver restrukturering, det blir vel neppe mer nøytralt enn det.

Jeg tror videre at de p.t ikke har markedets tillit, ergo er det liten vits å gå til kapitalmarkedet. Dette må de fikse selv.

Er det noe mer realisme / mindre sveisebrille å konstant bare dra opp alt det negative som kan skje?

PGS måtte restrukturere for noen måneder siden. Kursen gikk fra 7 til 1,5 kroner. Hva står den i nå?

4 Likes

Hvordan ser en vanlig arbeidsdag ut for ledelsen i et biotekfirma ut?
Tenker ikke spesifikk på Nano.

Er det emisjoner så tar jo andre folk seg av det, forskning tar andre folk seg av og de har sikkert andre folk som tar seg av lønn og det som hører til de ansatte. Greit nok ledelsen er der for å forhandle med BP, men i og med det aldri skjer så er det jo klart man lurer på hva de gjør når de sier de jobber så sinnsykt hardt.

1 Like

Tenker du at det er sannsynlig at de får til dette? I tillegg at de får til dette før de går tomme for cash? Hva skjer hvis de ikke får det til dette?

Ja, jeg tenker / håper det. Skullerud sier at det burde ikke komme som noen overraskelse for de som har hørt på de siste Q-presentasjonene at de har henvist til partnerskap.

Nå må de avklare med FDA hva / om det er noe å gå videre med, og evt partner vil ha innsyn til mer data enn tidligere. Hvis det er slik at Betalutin fungerer bra på noen utvalgte 3L pasienter og vi vet at effekten ser god ut på 2L pasienter, så tror jeg en partneravtale kommer raskt på plass.

Hvis det er som jeg skrev som alternativ A tidligere i dag at det jevnt over generelt bare fungerer svakere enn ønsket over hele fjøla i 3L, da blir man jo generelt mer skeptisk til virkningen av druget. Men for eksempelvis Roche, som om ikke så lenge mister beskyttelsen på Rtx, vil en forlenget levetid i kombo med Betalutin kunne bety ekstra milliarder i lang fremtid. Så jeg er betinget optimist, men også realistisk. Jeg har jo lest børsmeldingene de har sendt ut siste året. Jeg har sluttet å glede meg til de for å si det sånn!!

Enten så blir alt de tar i til gråstein, ellers så har vi hatt nok motvind for en stund og kan få noe betalt igjen for det som kan være gode data i utvalgte indikasjoner. Man kan ikke argumentere mot Archer. Selskapet har sagt at dette er mer enn godt nok for å ta det rett til fase III. Nå betyr jo de uttalelsene nada as we speak, så fasiten får FDA komme med.

6 Likes

Kanskje greit å ta med ei klype salt mtp hva som nå er status for selskapet :thinking:

1 Like

Ja da, hvis man tror at strategien deres er å smøre på ekstra mye nå som de har knust aksjonærenes drøm så.
Gi oss et siste håp før de setter nådestøtet liksom og le av oss på kontoret fordi vi er så naive å tro på partnerdeal?

Jo da, det finnes slike mennesker, men håper jo ikke at Skullerud er en av de. Da blir det mye sur mjølk på han fremover :laughing:

3 Likes

Strategien deres (og Skullerud) er å å dyrke de aller siste prosentene som er av håp. Dette skjer i tolvte time, og ikke mens det fremdeles var flere (økonomiske) bein å stå på.

Jeg vil derfor ikke bli overrasket hvis det (når kassen er tom) ender opp med… Vi prøvde alt… men det gikk dessverre ikke.

8 Likes

Dette synes jeg er selvmotsigende.

Man har ikke tiltro til hvordan bedriften fungerer/presterer, men tror allikevel at de skal få til både en utlisensiering og et par partnerskap. Alt dette må i tillegg fikses i løpet av svært kort tid, -før man går tom for cash.

4 Likes

Kall det gjerne selvmotsigende, men fakta er at jeg har vært i dialog med personer de siste ukene som har god kjennskap / kunnskap til hvordan dette selskapet har vært drevet.

De har definitivt ikke et godt rykte i store deler av norsk biotek. Det er bare å lese børsmeldinger om lederbytter så får man det bekreftet den veien også. Samtidig har jeg hørt andre ting om interne forhold som definitivt ikke er bra. Påstandene er at dette har slått negativt ut for potensialet i selskapet. Også noe vi har sett bekreftelser på.

Derimot sier det samme miljøet at dette er svært synd siden det kliniske er på stell. Roy H Larsen er en fantastisk smart kreftforsker som vet hva han holder på med.

Ledelsen har ikke forvaltet forskningen til Larsen godt, men i hendene på et langt mer profesjonelt team fra et eller annet BP blir forskningen fra Larsen videreforedlet på en mye bedre måte. Derfor tror jeg på en deal, og jeg tror det nye styremedlemmet Ramdahl vet hvordan en slik deal skal landes. På samme måte som jeg tror han tok ansvar for å kutte livlinjen til Paradigme som hadde gått til slutten av 2023 hvis ingen andre voksne hadde agert.

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Hvorfor I himmelens navn sitter ikke da en kapasitet som Ramdahl som styreformann? Resten av styret (med styreformann i spissen) må jo være retarded hvis dette medfører riktighet.
Har selv fått en styreformann (og medlem) fra et børsnotert selskap på OB til å trekke seg, og det er slettes ikke vanskelig hvis ikke vedkommende er skikket til jobbet vedkommende er satt til å gjøre. Blir helt matt av å lese dette.

2 Likes

Tro på hva du vil- jeg er forberedt på å tape alt! Men går inn i ferien med et ørlite håp om at de kan komme opp med en plan ultimo august som kan gi noen verdier utover det som er status idag. Dere bør slutte med denne kveruleringen nå - vi kommer ikke noe lengre på dette tidspunkt! Hilser fra Roma🇮🇹God sommer😎

4 Likes

Det kliniske er jo desverre ikke på stell når paradigme har failet totalt.

7 Likes

NANOV har nå steget fra en bunn på 1,311 kort tid etter den siste nyheten til en HOD fredag på 1,849 - blir dette toppen i denne omgang…? Blir det med dette jalla-rallyet eller har aksjen mer i vente…?

DNB Markets skrev at de ikke lenger ville gi en anbefaling på aksjen etter den meldingen som kom den 21. juni - og de vil nok i hvert fall ikke gjenoppta dekningen etter den siste meldingen.

ABG Sundal Colliers vurdering etter den siste nyheten er heller ikke noe å rope hurra for:

“Selv om det er en mulighet for at Nordic Nanovector klarer å sikre finansiering til utvikling av de prekliniske programmene, mener ABG Sundal Collier det nå er mer sannsynlig at de må selge sine prekliniske eiendeler og legge ned driften. Forutsatt at selskapet klare å likvidere disse eiendelene for 70 millioner kroner, vil selskapet ifølge ABG ha en avsluttende kontantposisjon tilsvarende 0,7-0,9 kroner pr aksje ved første kvartal 2023.”

Husk at det er nettopp disse to meglerhusene som fikk Nordic Nanovector på børs rundt 30ish, og siden har tjent penger i bøttevis på alle emisjonene de siste årene, den høyeste på 114 kroner rett før det berømte innsidesalget og den laveste så langt på 14 kroner. Meglerhusene har dermed bidratt til å tilrettelegge for at aksjonærene har fått rasert store verdier, men slipper unna med å vise til at “enhver aksjeinvestering er forbundet med risiko” og hundreogørten andre forbehold og “ansvarsfraskrivelser”.

Så dermed gjenstår det å se hva som kommer 31. august. Om noe av dette skulle være verdt å satse videre på kommer det trolig en gedigen utvanning, gjerne aksjespleis (omvendt splitt) og en stor rettet emisjon til dumpingkurs. Da kommer nok både ABG Sundal Collier og DNB Markets på banen igjen. Tviler sterkt på at Folketrygdfondet tegner seg i så fall, trolig blir man henvist til “hjørnestensinvestorer” som for eksempel Øystein Stray Spetalen & co, som vanligvis pælmer ut hele beholdningen så snart de kan selge aksjene med gevinst. Jo større rabatt man må gi, jo mer gliser “Spettet” på vei til banken.

Ut fra ovennevnte kan det kort fortalt synes som om selskapets nåværende aksjonærer står overfor et av følgende to sannsynlige utfall:

Intet nytt eller negativt nytt = game over, eller 0,7-0,9 kroner per aksje (ABG’s vurdering)?

Positivt nytt, i den forstand at noe av det selskapet besitter er verdt å forske videre på = omvendt splitt og utvanning i form av dumpingemisjon?

Så kan man spørre seg om aksjekursen uansett utfall, realistisk sett blir høyere eller lavere enn nåværende kurs?

8 Likes

Flott og nøytralt innlegg som belyser realiteten :dart:

2 Likes

Så når analytikerne setter kursmål 140 tar de feil, men når de samme analytikeren æe setter kursmål 70 øre har de rett?

Det finnes mye god statistikk på å følge analytikeres anbefalinger. Skal ikke ta fra noen «gleden» ved å agere på de, men da skulle ikke jeg ha solgt NANO på 95 kroner i 2017 :blush: Men det var jeg glad for at jeg gjorde.

På samme måte som jeg gidder å høre på en analytiker som like troverdig mener at 70 øre er fair value.

1 Like

Dette forumet har en fin funksjon der du kan ingonere/blokke innlegg fra spesifikke deltakere.
Jeg synes det er et godt tips å benytte denne funksjonen i stedet for å kritisere dem som tar initiativ til å holde tråden aktivt levende.

3 Likes

Nei men da har vel både mus og mann løpt fra dekk… de stakkerne(meg selv inkludert dessverre) som «lenket seg til masten med kjetting) i 2016 må bare lukke øynene, la tårene trille og vente på at vannet lukker seg over dem etterhvert.

Forferdelig ende på en grusom reise. Alt tapt. Og jeg deler følelsen som flere her beskriver:
Det finnes elementer av villedning her som man som innsider MÅ ha forstått ikke holdt helt vann.
Snakket med Bravo for noen dager siden, og hans innledende kommentar var:
«Styret i dette selskapet har gjort en elendig jobb. Hvordan Egbert kan sitte er uforståelig.»

Men hva skal man si?

6 Likes

Meglerhus tar ofte feil i sine analyser. Det at vi skulle få en global pandemi og at Paradigme-studiet skulle ta en så negativ vending kunne heller ikke de forutse.

Imidlertid har meglerhusene veldig mye de skal ha sagt i forbindelse med corporate-oppdrag, herunder fastsettelse av måten emisjoner skal gjennomføres på og intervallet for tegningskursen.

Så hvordan DNB Markets og ABG Sundal Collier tenker nå er faktisk avgjørende for tegningskursen i den neste emisjonen, om det finnes grunnlag for nok en emisjon, enten du liker det eller ikke.

Meglerhusene har nå - gjennom det siste de har sagt - posisjonert seg for et restruktureringsforslag, som i praksis blir et nytt corporate-oppdrag fra Nordic Nanovector. De har ingen anbefaling på det eventuelle tidspunktet for en emisjon og er dermed “nøytrale”, men vil kunne gjenoppta analysedekningen anslagsvis en måned etter gjennomført emisjon (før dette har de som kjent en stille-periode). Det trengs i så fall en ekstraordinær generalforsamling, da nåværende emisjonsfullmakt som kjent ikke vil innbringe mer enn til få ukers drift gitt nåværende aksjekurs.

1 Like

Hadde vært interessant om du kunne delt noe mer fra samtalen/dialogen deres.

3 Likes