Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Hvor sannsynlig vurderer du det at Nordic Nanovector får en partner før de går tom for penger igjen, samtidig som de nå ligger nede for telling, når de ikke en gang klarte det i løpet av alle de årene som gikk da alt var rosenrødt?

Om du svarer, bidrar du også til “underholdningen”. :popcorn:

3 Likes

Grunnen til at studien stoppes er nok mer komplisert enn bare dataene. Rekrutteringen tar tid og koster mer enn det smaker. Man ser ikke at det er attraktivt å forsøke å nå markedet i tredje linje FL lenger sett i lys av konkurransebildet der nå og de resultatene som man altså her fikk i monoterapi. Man kunne muligens fått en godkjenning om man fullførte studien siden safety/bivirkninger er så bra, men når efficacy (ORR) ikke er mer enn 30-35 % (som altså får redusert tumor med mer enn 50 %) samt at de som har såpass effekt kun kan forvente 6 mnd før tumor begynner å vokse igjen, så blir nok ikke potensiell populasjon som dette er interessant for stor nok til at det finnes noe økonomi i dette.
Det sagt, så er det absolutt mulig at mange kan finne reultatene interessante selv om monoterapi ikke nådde helt opp i 3.linje nå. At paradigme gis opp betyr ikke at betalutin ikke virker i det hele tatt (virker som det er det du tror).
Det som videre er interessant er hvor godt designet dette produktet er ift kombinasjonbehandlinger. Det er eneste produkt som skal tas kun èn gang, det har klart best bivirkningsprofil som følge av dette ettersom de er forbigående i tillegg til veldig milde, det er eneste produkt som angriper cd-37, det er eneste produkt som er påvist at oppregulerer cd-20 i kreftceller og det er vist synergieffekter og additive effekter i prekliniske forsøk i diverse kombinasjoner i flere indikasjoner.
Jeg tror jo at flere kan se det som interessant å inkludere betalutin i andre behandlingsregimer for å booste totaleffekten av behandlingsalternativet man har. Og det finnes vel også en mulighet for mono i MZL, men alt dette er selvsagt avhengig av om en evnt partner finner dette interessant nok. Dèt er absolutt ikke sikkert. Det må være økonomisk interessant nok ift risk/reward-perspektiv. Det er vanskelig å vite hva BP sånn sett tenker her og totalbildet for dette produktet og aktuelle indikasjoner er komplisert.
Det sagt, jeg mener jo fortsatt at Betalutin burde/kan ha sin plass som del av en kombinasjon i de fleste behandlingsalternativer i linje 2 og 3 i fl og mzl og muligens dlbcl. Jeg tror ihv det hadde vært til pasientenes beste. (uten at BP nødvendigvis er så opptatt av dette)
Og dette er jo alt en del av forskningen som er gjennomført vha de 2 mrd og gir mye som potensielt er spennende å jobbe videre med. I tillegg pipen med alpha37, huma, cd37-cart, cd37 kandidat til bruk mot autoimmune sykdommer etc…
Med det sagt, så er jeg enig i poenget ditt at hvor mye cash som er kastet inn i et produkt ikke gjenspeiler hvor interessant det er.

25 Likes

Selskapet har kommet i en meget krevende situasjon! Det vi ikke trenger nå er enda et lederskifte, derfor er det viktig at vi samler oss rundt Skullerud! Og så er det en refleksjon etter å ha lest innlegg i det siste: Her er det mange som aldri skulle hatt en aksje i Nanov eller lignende selskap!

Sitter man i aksjen i dag. Tror jeg man fint kan vente til slutten av august, å se hva de klarer å komme med.

Arne Kolstad var klinisk leder for Paradigme studien og Archer studien :

Jeg mener fortsatt at Betalutin og andre former for radioimmunterapi representer en målrettet strategi som vil få en plass i behandlingen av non-Hodgkin lymfom i fremtiden, sier overlege Arne Kolstad.

2 Likes

Kolstad burde ta seg en tur innom TI for en realitetssjekk. Han burde holde seg for god til å påstå at Betalutin er bra for mange eldre mennesker med dårlig helse.

Han har nok dessverre ikke innsikten som trengs for å vurdere hva NHL-pasienter trenger. Han har gått ut på dato.

Dommen har falt lenge før FDA har sagt sitt:
Betalutin har ingen fremtid for NHL-pasienter og ingen gidder uansett å ta det videre hvis FDA skulle mene at det kan være egnet.

Er det bare Roy av grunderne som har lempet ut aksjer? Har Bruland solgt noe?

1 Like

Tja… ikke kjempemye som er så spennende i denne sammenhengen. Var først i kontakt med ham dagen før dommen falt, egentlig bare for å «pick his brain» om hva han tenkte dette kunne dreie seg om/ resultere i.
Han var tydelig på sin opplevelse av styrets håndtering av utviklingen. Selvfølgelig må det sees gjennom brillene av at Egbert sparket han ut fordi styret syntes hans ønskede fremdrift var for aggressiv. På domsdagen bare utvekslet vi våre Gjensidige kondolanser og lykkeønskninger. Han hadde ingenting å tillegge ift pressemeldingen som da var sluppet. «Noen ganger skjer dette, selv om alle indikasjoner fortalte en annen historie»
*edit: så sa han videre at «…av denne grunn var det ren gambling å satse 100%av selskapet på denne ene studien»
Bravo var altså også under den tro at det var all grunn til å jobbe for suksess mens han var CEO, og gikk altså ikke selv pga skyer i horisonten.

Ikke mye spennende som sagt, og helt tilfeldig det sammenfalt med domsdagen

6 Likes

Det er ikke de som står fordypet og som utvikler produktene det snakkes om, men ledelsen (via styret) som er satt til å forvalte og selge inn produktet til BP. De har vært flinke til å hente inn penger via store visjoner og storfisk som mer eller mindre er på kroken, men det har tilsynelatende bare endt med napp (som glapp). Det hjelper ikke å ha byens beste kebab hvis det er Bhatti som står bak disken og reklamerer mens Elden står bak og sier at alt er legalt og trygt. God ledelse og et aktivt styre (ihvertfall ikke passivt!) er nesten alltid like viktig som produktet.

Så Betalutin har ingen fremtid?Spørsmålet er til alle Hva med Archer da

Tror nok responsen var ironisk ment :sweat_smile:

1 Like

Fint at ingen beit på denne :sweat_smile:
Tar ferie fra Nanov nå - enten blir det for min del tidenes skattefradrag eller så er det håp om noe verdiskapning utover dagens krone :see_no_evil:.
Denne «rotta» skal vite 100% sikkert at skuta synker før den forlates.

God sommer :sunglasses:

12 Likes

Er enig i tankegangen din; jeg klarer vanskelig å se for meg at nåværende aksjonærer med tap på 80-90% skal klare å berge seg ut av dette i pluss. Så var det om det er verdt å kjøpe aksjen nå for de som ikke er inne, eller ønsker å kanskje average down for å komme seg ut med mindre tap. Her igjen tenker jeg som du at det ikke er så veldig mange alternativer. Vi er alle klar over kapitalbehovet for å kunne drifte selskapet videre. Med track record til ledelsen og en tynnslitt tillitt må de nok dra opp x-antall kaniner av hatten i august, før noen tør å legge store penger i Nano. Dette er selvfølgelig forutsatt at de ikke kommer med melding om en partner / salg før den tid.

I mellomtiden hva kursen angår så gir volatiliteten gode muligheter for trading. Hadde en OK trade på fredag - det eneste jeg savner er volum for rent teknisk tenker jeg aksjen kan ha mer å gå på, men det gjelder å vær agil slik at man ikke blir stuck i papiret frem til august :stuck_out_tongue:

6 Likes

Må si det er drit kjedelig å måtte lese innlegg fra en som ikke har hatt nanov aksjer på lenge, som nå må fortelle oss (som sitter med millioner i tap i denne nå) om en trade som var Ok på fredag. Finn et annet sted og fortell om fremtidige trader du måtte gjøre i nanov, er du snill. :face_with_raised_eyebrow:

7 Likes

Alle har vel tilgang til småpraten uavhengig gav og strategi?

10 Likes

Beklager hvis du fant innlegget støtende @Dunkel, har selv tapt en sekssifret sum i Nano tidligere, det er aldri kjekt å tape penger :unamused:

5 Likes

Det kan nok vi alle skrive under på. Blir summene store nok så kjennes det godt på helsa også.

1 Like

Hvis før i tiden jeg kom med lidt kritik af ledelsen, sagde du at jeg havde en agenda for at få billige aktier. Well, that was not the case.

3 Likes

Det her er et debatforum for investorer med alle slags tidshorisonter og investeringsstrategier @Dunkel. Om du sidder med millioner i tab har intet at gøre med, om folk må debattere swingtrading i NANOV og alle andre aktier for den sags skyld. Det er ikke tradernes skyld, at du har taget en høj risiko og har tabt de fleste af dine penge. Sådan er livet i small cap biotec.

4 Likes

Toppen av egoisme å fremme at andre som ønsker å diskutere trades og strategi framover for et selskap må holde kjeft, fordi det er så synd på seg sjøl som har gamblet bort millionbeløp på et dårlig drevet selskap med en grådig og udugelig ledelse.

På tide å se seg selv i speilet da.

Ja om nogen kan lave et godt trade på et par dead cat bounces i det her konkursbo, da er det da bare at være glad på deres vegne✌️

1 Like