Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Tror det blir mye pump&dump framover, så har prøvd å trade meg ut og inn med samme volum.

“Si meg, hvordan henter man inn et syvsifret tap?
En krone av gangen
Det kanke gå galt, bare man har trua på at det går bra”

2 Likes

2,11% av selskapet i en jafs. Solid. Kan ikke være mange som selger her… 2-3 kandidater

Man kan grøsse av å tenke på hvor mye av kapitalen som har gått tapt blant svært mange av forumets brukere etter at PCIB, Nano og tildels Targo har raknet fullstendig i sømmene. Biotek og dets risiko bør ha blitt betraktelig mindre neglisjerbart, får man håpe.

3 Likes

Jeg ville vel heller sagt tragisk…

1 Like

Mange av de som ropte at det blir Medisin, er vel ute av aksjen nå. Endel av pipen i Nanov har nok verdi her og et bud kan jo absolutt komme.

4 Likes

Sitter med NANOV-aksjer med stygt tap, men selger ikke før jeg har sett an nye meldinger i August, tidligst… men innser at det mest realistiske er at det må realiseres et tap på en eller annen størrelse her på et eller annet tidspunkt. Jeg har denne investeringen sammen med andre investeringer som går betydelig bedre på en VPS-konto i DNB. VPS-konto må avsluttes for å få skattefradrag. Noen som vet beste måte å gjøre dette på? Ser det skal gå an å opprette ekstra VPS-konto, så mulig det går an å overføre investeringer til den, slik at man står igjen med NANOV-aksjer som eneste investering på en VPS-konto? Noen som har tips her?

4 Likes

Solgte i går
Nå skal Nanov mot 100
Hadde bra
Gleder meg 28% fradrag

Får du ikke de vanlige 35,4%? Eller var det 35,2%?

35,2

1 Like

Jeg hadde inntil veldig nylig stor tro på at Betalutin ville bli medisin, men har for lenge siden vektet meg langt ned fordi jeg syntes risikoprofilen ikke lenger var attraktiv for de aksjonærverdiene som lå på bordet.

Det er utrolig trist at vi har havnet her, det var alltid en reell risiko at effekten ikke var god nok men jeg syntes den virket lav.

6 Likes

Hva tenker du om kombo behandling Savepig?

2 Likes

Virker jo veldig lovende , men det har vært skrevet en del i det siste om at monobehandling må til for at det skal vinne gjennom

Skjønner ikke helt hvorfor det - ihv mtp behandlingsregimet til betalutin (engangsbehandling) og bivirkninger som er milde og forbigående. Kan dette skriveriet gjelde mer for gjentakende behandlinger som det høres mer plausibelt ut i mitt hode at er mer ugunstige å kombinere?

3 Likes

Tror Save tenker på det regulatoriske. FDA krever mer bevis på effekt som single agent, selv om det skal godkjennes i kombo, men det er du jo kjent med, Tyrion.

Mulig det stiller seg annerledes om selve ideen bak drug’en er synergistisk effekt? Det er ikke tilfellet for Betalutin, men har blitt det etter hvert mtp Archer

2 Likes

Okay, det kan vel kanskje være at det er noe der - MEN Jeg tror jo bevisførselen på effekt som single agent i tilfellet Betalutin er mer enn godt nok med det som er av data per nå.
Og en evnt fase 3 med kombo vil jo være randomisert mot kontrollgruppe, så man vil jo uansett ville få bevist en mereffekt av å benytte kombinasjon og alle i utprøvingen vil minst få Soc, så det ihv ingen etisk uforsvarlighet i dette.
Så akkurat på dette punktet her ser jeg ikke så mye problemer akkurat.
Der jeg ser utfordringer nå er hvorvidt FDA godtar at Archer-kombien kan flyttes rett til en fase 3 etter Paradigme (noe jeg tror på er mulig) og så er den store utfordringen å få en BP til å ta dette videre. Jeg ser vel på Novartis og Bayer som de mest aktuelle til å ha et ønske til dette, men kan jo tenkes at noen med rituximab/rituximab-generika i sortimentet kan se en egeninteresse i å ta opp kampen mot bispecifics med kombien.

Er det kun i NHL dette singelagent-forbeholdet evnt skulle være aktuelt, eller? @Savepig kanskje du kan utdype noe om det som skrives på området?

9 Likes

Har ikke tro på den raketten med oppkjøp. Einarsson har bommet litt med på Nano, men tror han har rett om at et oppkjøp nå blir til slaktepris (tilsvarende kg pris på sau).

Alt tydet på at det skulle bli medisin. Etter en grundig analyse og nye penger så er det vel fortsatt gode muligheter for det. Kjipt men har troa på at det blir medisin

3 Likes

Ref effekt som mono, så mener jeg dette kom opp som diskusjon rundt preparater som utelukkende var ment til bruk i kombo, og at man her hadde mindre tro på preparater som ikke også har bevist effekt som mono.

Tenker da mer på targovax, ultimo,bgbio etc, ser ikke at dette er overførbart til nano.

3 Likes

Men det er uansett en god bonus på dagens kurs, det er vel det viktigste for nye penger å tenke på.

De tidligere langsiktige får nok kun glansbilder igjen uansett hva som skjer, men kan gå relativt høyt, sett fra dagens kurs, om de faktisk skulle fått til noe sånn på tampen. Men jeg er tvilende.

Nei, det er generelt

Her er tweeten som fikk meg til å sjekke dette litt nærmere, den er delt her tidligere:

4 Likes