Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

https://www.nature.com/articles/d43747-020-01103-2

“Almost all fundamental processes have been exploited to kill tumor cells, but there’s one missing piece and that’s the inhibition of transcription,” said Andreas Pahl, Heidelberg Pharma’s Chief Scientific Officer. Amanitin is now filling that gap through the inhibition of RNA polymerase II. Whilst the compound is toxic to the liver, Heidelberg Pharma’s proprietary Antibody Targeted Amanitin Conjugate (ATAC) platform can successfully deliver amanitin-based therapies by chemically linking the drug to an antibody (Fig. 1). “Just by selection of the antibody we can guide the amanitin payload to different tumor targets and so far, we haven’t found a tumor entity that is resistant to this new mode of action,” said Pahl.

Heidelberg Pharma is now looking for further partnerships to exploit the full potential of its ATAC platform, which can be used to develop safe and effective amanitin-based therapeutics with any specific antibody. “We believe our approach could be a huge step forward in cancer therapy to treat a wide range of tumors and address resistance and dormant tumor cells. This would allow for complete tumor elimination and hopefully even achieve the dream of a cure for cancers that until now relapse and remain incurable,” said Pahl.

Et interessant partnerskap for NNV?

Hva skjedde med Debiopharms naratuximab emtansine som også er et CD37 ADC?
Ser ikke produktet under deres pipeline lengre, har de lagt ned programmet?

1 Like

Har folk her inne solgt seg ut nå, eller hva gjør dere nå som kursen er som den er? Det er vel ingen håp videre slik jeg leser….?

Solgte meg ut på dipp nr 2. Rundt 3kr.
Leser jevnt og venter med noe innsats her før en konkret melding foreligger.
Dette er potensielt radioaktivt materiale man bør ta i med både vernedrakt og klype slik situasjonen er nå!

Dumpet det jeg hadde igjen, lykke til dere som sitter videre.

Håper Alpha37 kan bli redningen og/eller partner i andre deler av pipen.

2 Likes

Jeg tror det er urealistiske forhåpninger du går rundt med.
Nano er så skakkjørt som det går an å få det.
Jeg tror ikke ledelsen er interessert i å selge eller merge seg ut av et par fine år med fete lønninger og rolige dager framover.
Falske, arrogante, inkompetente.

Det har i årevis vært lurest å selge seg ut av nano. Det er ikke for seint å berge stumpene for heller å putte de inn i noe med bedre framtidsutsikter og sterkere ledelse enn nano.

1 Like

Har lest endel gjennom denne lange posten her, og ser at jeg er en av de som har kommet “heldig” ut, 50% tap av 100k var smertelig. I etterkant er jeg usikker på hva slags lærdom man kan ta.
Men at dette selskapet får stå slik det gjør i dag, ukene etter webcast og sutring til aksjonærer om at de ansatte lider…
Se på timingen og innhold av deres børsmeldinger, det er altså helt tankeløst og latterlig. Vet ikke om styret etc må godkjenne børsmeldinger som kommer fra selskapet, men de kan neppe være veldig optimistiske selv fremover med slike håndteringer.

Kursen viser jo at folk er ferdige og vil ut, hadde det vært håp hadde NANO i det minste ligget på ca cashbeholdning og noe + for assets. Men her er man godt i minus i betraktninger.

Jeg føler med dere som lider store tap, og jeg håper inderlig noen tar seg bryet med å stille disse menneskene til veggs for å få ut fakta i hvordan disse prosessene har vært. Webcasten sin Q&A del var jo en spøk fra start til slutt, snakker om å sile ut spørsmål og ikke be om konkretiserte svar fra ledelsen.

Krysser fingre for en god melding, for pasienter, syke og dere som nå bare sitter ut for å se hvor langt ned det kan gå. Ledelsen og de ansatte kan byttes lett ut, det er dere som har drevet firma frem med investeringer!

8 Likes

En kvart million er fordunstet. Det vil si, det er 21.000 kroner igjen av den. Og siden det er peanuts i forhold til de 231.000 som med stor sannsynlighet er borte, så får de siste kronene bare stå i tilfelle det skjer et mirakel og et BP kjøper en asset som gir økonomisk rom for videre drift.

Jeg har gått inn i høyrisikopapirer flere ganger med åpne øyne, men denne gangen har jeg en uggen følelse. Lovende historier fra friske pasienter, waterfall plots, konkurrentanalyser, skråsikre utsagn på kvartalspresentasjon etter kvartalspresentasjon, “best pipeline ever” o.l. repetert gjennom en årrekke, resultater som glimret mer enn gull før pasientinklusjonskriteriene ble endret… og så - i løpet av noen måneder her - så er det brått og HEEEEELT overraskende bråsnu.

Jeg er tilnærmet 100% sikker på at selskapet var klar over hvor høna sparket før de kjørte forrige emisjon. Kommer jeg til å gjøre noe med det? Nei. Men jeg håper noen andre tar tak og får tidslinjen på bordet.

Men aldri så galt at det ikke er godt for noe osv. Jeg har lært (nok en gang og i rikt monn) at jeg skal huske å ta gevinst som dekker innsatsen når man er et stykke i pluss. Satt på et tidspunkt med 6-700 tusen i urealisert gevinst her intradag (2016), og kunne solgt smuler av potten for å dekke kostprisen min.

Har heldigvis et snitt på bare 16 kroner og har kun kjøpt aksjer for feriepenger og bonuser opp gjennom årene. Måtte hell og lykke følge de som kjøpte på 100+ eller har belåning.

Det som er verre enn mitt økonomiske tap, er at pasientgruppen som kanskje hadde et håp om at her blir det en bedre (les: overlevbar) fremtid, med stor sannsynlighet ikke får noe godt behandlingsalternativ i overskuelig fremtid. Og det er beint ut direkte tragisk.

18 Likes

Jeg har ikke solgt - venter på neste trekk i slutten av august. Det kan være flere ulike alternativer - ref DnB sin analyse og ABG (som er helsvart).

4 Likes

Solgte alt igår, 5år med seigpining var nok. Får bare omstille seg til at en halv million kr er borte

3 Likes

Jeg har også solgt meg ut, med et betydelig sekssifret tap! tror det vil bli en lang ørkenvandring for selskapet

1 Like

Sitter med papirtap i den størrelsen selv… På den positive siden er trøstepremien et 1 års abonnement på skattefri lønn!

6 Likes

Hva har du gjort med aksjene dine etter de store gradvise fallene fra 23 til 1,4?

• Solgte aksjene når innrulleringen var treg og aksjen falt til 19-20 i januar
  • Solgte aksjene når emisjon flyttet kursen til 14 i januar
  • Solgte aksjene på 11-12 etter Q4 pres
  • Solgte aksjene når vi var i stabilt sideleie til 13-14.5 mellom 10.mars og 11. mai
  • Solgte aksjene etter Q1 13.05 til 11-11.50
  • Solgte aksjene til 6-7 NOK etter review paradigme ble meldt 02.06
  • Solgte aksjene til 2,5-3 etter “seek regulatory feedback” for paradigme
  • Solgt aksjene til 1,4-1,7 etter discontinue Paradigme melding
  • Sitter fortsatt på samme antall aksjer som i januar
  • Har benyttet nedgangen til å snitte ned og økt siden januar

0 stemmegivere

Når man leser dette er det fantastisk hvor til helvete det har gått siden emisjonen på 14. Det kan ikke være lett å få med “de store” til å putte penger inn her en gang til.

1 Like

De store regner på nytt hver gang ny info/utvikling dukker opp, så om det kommer opp noe som vil tilsi en lav pris pdd. så går de inn. Enkelt forklart.

3 Likes

Fantastisk hvis denne målingen er realistisk!
Over 70% av Tekinvestors NANOV-brukere sitter fortsatt på sine aksjer eller har snittet ned og økt beholdningen.

6 Likes

Og 2,4 mill aksjer byttet hender på 1,4 i dag :sweat_smile:
Siste rest fra Health Cap?

1 Like

Hvor ser du dette?

1 Like

Takk - ikke synlig på Nordnet.

1 Like

Jeg tror det er typisk to grunner til det:

1. Aksjen er så utbombet at det er smuler igjen. Sitter jeg til 0 kroner så taper jeg 25.000,- med -90% avkastning. Da er det like greit å bli ned med skipet, om det ikke skulle skje et mirakel som kan sammenlignes med Lazarus.
  2. Aksjene er på en Aksjesparekonto. Skal man ha glede av skattefradraget, så må hele kontoen avvikles inkludert aksjer en kanskje ikke har lyst til å selge.
4 Likes