Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Okay - takk.
Isåfall er vel dette enda mer aktuelt for de selskapene som utelukkende har satset mot kombinasjonsbehandlinger og nesten utelukkende kun har testet ut dette.
Tror bevisgrunnlaget for Betalutin er mer enn godt nok per i dag til at legemiddelmyndigheter ser rasjonalet med å teste dette ut i kombinasjoner. :slight_smile:
I mitt hode er dette ikke noe å bekymre seg for for Betalutins vedkommende. Effekt som mono er bevist. Det er dog andre ting som er adskillig mer bekymringsfulle/usikre.

7 Likes

Noen statistikere her som kan kjapt regne på sannsynligheten for å få 33 % ORR på et utvalg av n = 108 i en populasjon gitt at man på forhånd hadde en ORR på 67 % hos det første utvalget med n = 21 i den samme populasjonen?

En Z test mellom de to populasjonene totalen fratrukket fase2a og fase2a gir 0.015% sannsynlighet for at de er like? Er jeg på villspor?

Du kan opprette inntil 5 aks kontoer hvis du vil men det hjelper ikke. Man får ikke overført aksjer fra en ask til en annen.
Det jævelige her er at hvis du sitter på aksjer i 5 andre selskaper i tillegg til Nano så må alt selges. Pengene må overføres din personlige konto før du kan slette ask konto Nano aksjene har stått på.
Først da får du fradrag for tap på 35,2%

Så kan du kjøre pengene tilbake til din nye ask konto og så kan du kpe tilbake de andre 5 selskapene hvis du fremdeles har tro på dem.

Jeg har gjort akkurat det men jeg var så heldig (uheldig) ar jeg bare hadde Nano.
Ble litt over 1.000.000 i tap der gitt men får jo tilbake 350.000,- og jeg er tilbake til start for over 20 år siden :pleading_face:.

Investeringne fremover blir i selskaper med høy omsetning og positiv drive.
Prøvd meg litt på Vår Energi, men da går vel d åt skogen også tenker jeg :rofl:

8 Likes

Må være forsiktig med akkurat dette.

Det er total ytelse på konto man blir beskattet på.

Selv om man har tap på nano, og selger alle andre papirer, så får man null og niks igjen på skatt hvis de andre papirene har hatt en gevinst som overgår tapet i nano.

F.eks:
Innskudd: 200 000kr

Man kan da ta ut 200 000 kr uten å utløse skatt.

Hvis man har investert 100 000 i Nano, men står igjen med en verdi på 10 000 kr, så har man 90 000 i tap.

Hvis man da i andre enden har hatt noen gode investeringer på de resterende kronene, vil dette påvirke hva du kan få igjen på skatt ved lukking av konto.

Det er forskjellen på det man satt inn og det man tar ut ved lukking av konto man blir beskattet på.

4 Likes

Ingen spor etter denne transaksjonen med meldepliktig handel, kan vel være HealthCap siden de kom under 5% på forrige melding? Eller er det bare flytting av aksjer fra en konto til en annen?

Ja, HC har flagget under 5 %, da kan de selge seg helt ut uten å melde mer. De er heller ikke innsidere lengre.

Forøvrig får vi håpe at ledelsen og styret følger med et øye på hvordan Oncopeptides manøvrerer seg gjennom en tøff beskjed.

Der har de virkelig brettet opp ermene, analysert data for å se hva som skjedde og ikke minst hva som ikke skjedde og kommunisert til markedet.

Skal NANO levere på alt pratet om mulig partnerskap for Betalutin må de snu og analysere hver eneste pasient så godt at man kan gi en rasjonell forklaring på hva som skjedde og hva de forventer vil skje med fremtidige pasienter som får druget. Hvem responderer og hvilke kombinasjoner er det rasjonelt å se til.

Å bruke masse tid og fokus på familiene til ansatte som skal slippes ut i tidenes hotteste arbeidsmarked er fullstendig meningsløst. Å legge seg bakpå nå og slippe alt i hendene til FDA vil ikke ta de noen vei. De være proaktive og pleie alle kanaler de har etablert for å gi en verdig vei videre for Betalutin, pasientene og aksjonærene.

19 Likes

Jeg håper Skullerud er innom å leser her, og at han ikke sitter i St.Tropez.

4 Likes

Siden han brukte tid på webcast for å referere til at det online spekuleres i at selskapet skulle gå konkurs og han ønsket å avfeie dette, kan man ta det for gitt at han leser TI.

Ergo er jeg like transparent i min direkte dialog med de som det jeg uttrykker på TI.
De skal enkelt forstå hvem jeg er som aksjonær skulle det ha noen betydning for de. Antakeligvis bryr de seg niks og nada om det. Deres eneste mål om dagen må være som de har skrevet på alle presentasjoner siste fem årene; de er et world class management som skal maksimere aksjonærverdiene. Da bør de ha full kontroll på prosessen og ta ferie når alt som kan gjøres er blitt gjort.

5 Likes

Hva med å selge andre aksjer, og kjøpe disse igjen på nyopprettet ASK-konto, slik at man kun har NANOV-aksjer på den «gamle» Ask-kontoen? Da vil det bli bli realisert noe gevinst på den gamle kontoen, men vi ende opp med kun NANOV-aksjer der, og kjøpt igjen de andre på annen Ask-konto

Skulle ønske de viste frem ferdighetene for noen år siden.

3 Likes

Hva er realistiske bull news vi kan forvente i Q2 rapporten? ( at selskapet kommer med noe før det, er tvilsomt)

  • Partner mtp Betalutin tviler jeg dessverre veldig sterkt på, Skullerud sier selv :

«Vi jobber med mulige partnere hele tiden, men det at dataene i PARADIGME ikke levde opp til hva vi håpet gjør denne jobben vanskelig og er ikke en situasjon vi har kontroll over.»

Så hva er det som kan løfte kursen?

Ok men jeg fikk beskjed om at alle aksjer måtte selges og konto avsluttes for å få fradrag.
Mener du da at hvis man har satt inn 100k og selger for 10k og tar ut de så får man fradrag for 90k.

Jeg fikk beskjed om at konto måtte gjøres helt opp og har man andre aksjer på samme konto så må de også gjøres opp.

Helt meningsløst Spør du meg.

1 Like

Det samme fikk jeg beskjed om. Det som kanskje kan gjøres er å selge aksjene med tap, deretter flytte resterende aksjer til en annen ASK hos en annen forvalter. Men, fikk jeg vite, det var ikke sikkert dette ville fungere siden det kunne blir tolket som at man flyttet hele kontoen med iboende tap/gevinst.

Som den personen jeg snakket med sa det - “Aksjeparekonto er genialt når man går i pluss”.

1 Like

Nå er dette åff-topic for NANO tråden - men det er slik @rosk82 skriver. Du må tenke på ASK-kontoen din som ett stort instrument du har investert i. Enkelt-resultat per aksje på en ASK-konto er helt irrelevant. Det er resultatet av totalen (gevinst/tap) for hele ASK-kontoen du beskattes basert på.

Har du eksempelvis 2 verdipapirer der det ene har +100K i resultat og det andre -100K i resultat er du i 0 og får derfor hverken skatt på gevinsten eller fradrag for tapet.

Hvorvidt du faktisk må avslutte kontoen er jeg usikker på (dersom du totalt sett har et stort tap - på hele ASK kontoen). Min forståelse er at du må iaf ta ut all netto innskutt verdi før uttaks-transaksjoner begynner å slå ut på skattemeldingen.

5 Likes

Det man burde gjøre er å opprette en ASK konto for hver av sine investeringer. Så slipper man å kuke med hele porteføljen om man skal selge ifb med skatt :rocket:

3 Likes

Tipper de fleste her har gjort akkurat det.

1 ASK - All in i NANO.

6 Likes

Usikker på om de to siste innleggene er spøk eller ikke :thinking:

…men det er vel en ASK per konto i VPS? Så om man har VPS-konto i Sbanken og en i Nordnet (og flere), så kan slikt fungere.

Jeg forsøkte å flytte Nykode over i en egen ASK i Sbanken og tenkte at den kan jeg da “separere”, men den gang ei.

Mener man kan lage så mange ASK man vil, har DNB. Har to for øyeblikket :crossed_fingers:

Jeg leste ikke noe særlig her om konkurs før han nevnte det. Var vel andre kilder han tenkte på da enn TI?