Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Dette framstår som siste desperate trekk fra Nanov ledelsen, altså ingen spesiell interesse fra fleer/ mange BP de har hatt “samtaler” med i årevis…

Nordic Nanovector for å utforske strategiske alternativer
Oslo, Norge, 18. august 2022

Nordic Nanovector ASA (OSE: NANOV) (“Nordic Nanovector” eller “Selskapet”) kunngjør i dag at dets styre (“Styret”) har utnevnt Carnegie Investment Bank (“Carnegie”) til å utforske strategiske alternativer som er tilgjengelige for selskapet .

Styret har igangsatt denne gjennomgangen med sikte på å optimalisere aksjonærverdien etter sin nylige beslutning om å avbryte PARADIGME-studien for Nordic Nanovectors ledende aktiva Betalutin® og gjennomføre en restrukturering av selskapet.

Styreleder Jan H. Egberts kommenterte: «Beslutningen om å avbryte PARADIGME-studien var ekstremt skuffende. Som et resultat er vi nå fokusert på å oppnå et resultat for selskapet som skaper maksimal verdi for aksjonærene. Vi mener dette bør inkludere å utforske alle strategiske alternativer, og som en ledende finansiell rådgiver i Norden er Carnegie sterkt posisjonert for å hjelpe oss med å oppnå best mulig resultat for våre aksjonærer og andre interessenter."

Det kan ikke gis noen forsikringer om utfallet eller tidspunktet for gjennomgangsprosessen. Nordic Nanovector har ikke til hensikt å gi noen ytterligere offentlige kommentarer angående gjennomgangen før den er fullført eller selskapet bestemmer at offentliggjøring er nødvendig eller hensiktsmessig.

Advokatfirmaet Selmer AS fungerer som Nordic Nanovectors juridiske rådgiver.

1 Like

vel - mulighetene er der visst.

2 Likes

Ja, og den setningen utelukker ikke farma-selskaper.

Det beste er, åpenbart og understreket av de fleste, at ledelsen og styret ikke håndterer denne prosessen selv, men lar profesjonelle aktører styre salgs / budprosessen for best mulig utfall til aksjonærene.

Det beste og mest åpenbare er at det tar på seg spaserskoene og rusler de 1000 meterne langs Akerselven og finner ut av dette sammen med styret i Oncoinvent.

#radiofarmakapowerhouse

5 Likes

nano er så internasjonale at de har folk til å gjøre sånt :laughing: egberts snakker ikke norsk vet du!

2 Likes

Kanskje er det som også det som skjer hvis det det er beste måten å maksimere gjenværende verdi på.

Jeg tror både Bayer, Roche med flere kunne tenke seg pipen og er beroliget av at en slik prosess skjer gjennom Carnegie og ikke CFO :wink:

Jeg tenker at dagens melding er det motsatte av det man leser fra PCIB. Jeg tror dette vil løfte verdien av NANOV betraktelig i forhold til dagens MCAP, PCIB er 100 % ferdig.

At flere søker seg mot TRVX tror jeg blir et utfall, der ser ting ut til å være mer på stell.

3 Likes

Da blir det vel kroken på døra for NANO, men her må jo selv den mest hausete av hauserne se at det er en skokk med ugler i mosen.

Håper de fleste av dere som har sittet på helt ned hit, får en fin rekyl og kommer dere ut med noe verdier.

Deretter håper jeg de rette instanser går det siste året i sømmene og at det ender med en solid smekk for alt av kjeltringer i NANO/North/Carnegie.

4 Likes

Nano ledelsen kan hvertfall melde til Q2 at det er igangsatt noe med Carnegie som independent 3rd party, det oser jo litt av handlekraft.

1 Like

Synes du ikke er er rart at HC ikke ble beroliget av dette?

2 Likes

Nåja. Backtrading i diskusjons form dette. Det som har lagt i kortene ifølge deg er fortsatt verdi i ett eller flere av assetsene. Som er forståelig, iom at det åpenbart er et mer effektivt haussevirkemiddel

3 Likes

Som både jeg og flere har påpekt så er det på det rene at når Betalutin ikke lengre var et medikament som fyller unmet need, så er ikke aksjen innafor deres strategi og den rollen HC kan tilby.

Nå får man snart svaret på utsagnet om at “man ikke kan selge noe til BP - man blir oppkjøpt”

2 Likes

Men hvis HC visste at det var merverdier her så hadde de blitt sittende okke som tenker jeg.

HC skal jo tjene penger, ikke oppfylle en strategi

HC har jo en enorm portefølje. Har de noengang solgt aksjer tidligere i noen av selskapene deres?

1 Like

Kanskje vi ser kurs på over kr 4 i morgen hvis det observer sier er tilnærmet riktig ?

1 Like

Dagens melding er jo dørgende negativ. Viser null nada interesse fra BP ifb med archer,alpha37, osv

Healthcap har bedre innsikt enn carnegie og north :sweat_smile:

4 Likes

Tror man bare må innse at gullalderen i internasjonal biotek er over.

Tidevannet har snudd, og de selskapene som ikke har sikret finansieringen for sin egen pipeline eller kan vise til veldig gode data står naken tilbake nå når vannet trekker seg tilbake.

«Gratis» kapital har ført til en overetablering av biotekselskaper, men med økende renter og risk off så er det dessverre kjørt for de bioteks som ikke har klart å materialisere på bullmarkedet vi har bak oss.

5 Likes

Observer har lansert teorier på løpende bånd i månedsvis og har bommet på samtlige. Don’t hold your breath.

4 Likes

Meldingen er veldig tåkete som vanlig, slutter alltid med at de ikke vil kommentere ytterligere. Lover godt :money_with_wings::money_with_wings:

2 Likes

Kursen stiger i morgen, og North begynner samtidig å selge seg ned.