Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Men kaster North E penger blindt ut ? Tvilsomt

2 Likes

North / Carnegie har kjøpt millioner av aksjer mellom 2 og 3 kroner.

Det er vel nærliggende å gjette at de ser en salgspris av selskapet godt over deres inntreden.

Men HealthCap så ikke denne muligheten?

5 Likes

Tror HealthCap driter i småpengene.

Main asset failed.
Sunk cost.
Move on.

1 Like

Forøvrig så mener jeg at den mest åpenbare og beste løsningen er å fusjonere restene av Nano inn i Oncoinvent

2 Likes

De hadde kanskje ikke samme info som North…?

1 Like

Du mener altså at North har bedre innsikt og kompetanse om Nano-caset enn North?

3 Likes

Tipper Nanov`s kursutvikling vil få likhetstrekk med PCI i morgen.
Emisjon i en perfekt storm, men de har ikke annet valg.
Jeg har ikke lenger tro på at markedet finner dette som et bra case i disse tider.

Det handler ikke lenger om å maksimere aksjonærverdier, men heller å begrense tap av aksjonærverdier.
Tidspunktet for å starte en ny tung prossess som krever store investeringer over lengre tid før det genereres konkrete verdier, er absolutt feil!

Men, kanskje de drar en kanin opp av hatten så som jeg har solgt :lying_face:

2 Likes

Få hele pipen over på Oncoin – > Mot at eksisterende nanov-aksjonærer får aksjer i Oncoinvent da, eller…? Kunne jo vært en ok løsning ddet igrunnen. :slight_smile:

1 Like

Tok screenshot av innlegget og sendte til Finansavisen. Forhåpentligvis lukter de uglene i mosen.

4 Likes

Jepp, det jeg ser for meg.

Oncoinvent får cash, fremførbart underskudd, IP etc.

Mot at Nano-aksjonærer får si 20-30% av Oncoinvent

Nei – Tenker mer på det Doktorinho tar opp.

Jeg har spilt inn denne løsningen for JE også.

Men rart at ikke flere her på småprat tenner på ideen…:thinking:

Oncoinvent hadde jo styrket kassen og fått en mye bredere pipeline.
Ja, rett og slett et «radiofarmaka-powerhouse»!:smiley:

2 Likes

Fy, denne var fin. Krypto er hot.

NanoCoin​:heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign:

1 Like

Hadde vært mye bedre om Bayer Norge svelgte restene i mitt syn

Oncoinvent er mye svakere nå som Roy har mistet så mye penger i NANO

Jeg kommer nok aldri til å skjønne hvorfor han ikke ble sittende i styre og advisory board i Nano for å ivareta alle de verdiene

1 Like

Jaja, det går den veien høna sparker.
Først melder PCI at de ikke klarer å drifte selskapet lenger, og nå er det vel kroken på døra for nano også.
Skallselskap uten Skallerud og resten av ledelsen blir bra. Endelig har styret innsett at ledelsen var inkompetente og hyrer Carnegie til å gjøre jobben med å selge assets og skallet.

Nå vil jeg vurdere å kjøpe meg betraktelig inn også, selv om det er en gamble.
Men siden North og Carnegie har såpass tette bånd tipper jeg Carnegie og North allerede vet med sikkerhet det er gode muligheter til å gjøre noen kjappe fete prosenter her siden North har kjøpt seg heftig opp til nå og ser ut til bare å fortsette.

Spennende med mulig shortskvis også framover om den ikke dekkes inn snarlig.

@TheObserver : har du røyka sokkene dine? Skjønner ikke hvor du fabulerer om at jeg har vært forkjemper av eller forventet en gigaemisjon på 25 øre fra. Jeg har skrevet det motsatte.
Som vanlig er du temmelig på rør med dine antagelser og all haussinga som har gått på repeat siden 115 kroner.

2 Likes

Hvorfor det? Ikke gitt at de vil betale noe mer enn mcap for bruket.

Gjennom Oncoinvent kunne man kanskje realisert merverdi gjennom. Alpha37 i klinkken

1 Like

Denne meldingen lå i kortene og jeg har sagt og delt mailer sendt til ledelsen hvor jeg har understreket det åpenbare; dette caset er emisjonsdødt. Mulighetene for å gå til kapitalmarkedet lukket de den dagen de meldte om rep emi når kursen lå 25 % under. Det er maksimalt kløning og det fortsatte bare derfra og ut med håpløs kommunikasjon og mange feilpasninger.

Eneste strategi var / er å maksimere verdiene som er igjen, uten at jeg har peiling på hva de viser seg å bli til slutt.

North har posisjonert seg for samme utfall, og når styret ser at en aktør øker med flere millioner aksjer på no-time og fortsetter å øke med 1 mill om dagen, med tette bånd til meglerbransjen og Kjeller, så er det klart at de må børsmelde at noe er i gjære.

Det er «tøft» gjort, nært opp til idiotisk av North å åpenlyst handle så mye aksjer, spesielt hvis det er lekkasjer ute og går. Men som i de fleste andre tilfeller kommer de seg sikkert unna og kan argumentere for det samme som oss som ikke har solgt siden aksjen trynet fra 11 til 1,5 krone.

For meg er dette et «ønsket» utfall og grunnen til at jeg ikke har solgt meg ut.
Hadde det kommet en emisjon hadde alt håp vært ute, noe jeg har uttalt meg ganske bull (??) på siste månedene.

Rosa; jeg kom inn som aksjonær på lavt 40-tall etter at jeg gikk ut på 90 på vei opp, så du har ikke sett meg hausse siden 115 kroner nei (men dette vet du jo like godt som meg, selv om det er 100 % ikke-relevant for alle på TI)

4 Likes

Ja, kanskje 20-30% over kurs.