Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Tanken til North er vel å dytte Nano inn i noe farma-relatert vil jeg tro

2 Likes

31 august får vi svaret på om North skal gjøre Nano om til et rent skall-selskap eller om de fortsatt skal satse på R&D.

1 Like

Vi kan kanskje si 6,5 - rabatt underskudd - rabatt risiko + IP og pipe.

Du KAN ta selskapet as is, endre formål og så benytte underskuddet.
Men tror ikke det er det mest verdiskapende.

Har du eksempler på hvilke selskaper og prosesser dette har vært?

Er ikke børsmeldingen bra? Sånn egentlig.

Heller et salg en emi.

5 Likes

Litt vel triggerhappy? :wink:

Kursen er ned i mitt system….

2 Likes

Da ble det en håndfull Nano aksjer i dag. Klarte rett og slett ikke dy meg nå som spenningen er ganske formidabel.

Satser på at North vet noe vi ikke har tenkt på.

Edit : Noen som vet hvilken snitt kurs North har sånn cirka ?

3 Likes

Da North flagget 5% hadde kursen subbet bunn på ca 1.40–1.60 NOK. Så per nå har North så lavt snitt som nesten er mulig å få. Har kjøpt ytterligere litt på lavt 2 tall. Så viss man estimerer grovt att North har snitt mellom 1.50-1.70 så er man ikke langt unna. Tror selv North vet noe som ikke er kommet frem. Disclaimer: sitter selv med 7 sifret antall North aksjer. Kjøpte forøvrig lenge før North sitt Nano stunt. Veldig utradisjonelt North kjøp. Men sånn er det med folka som vanker i finans miljøet. Dem får info lenge før oss dødelige. North går sjelden inn i nye selskaper. North gikk tidlig inn i TXP og har 7 doblet investeringen sin siden inngang i 2017. Dem investerte 15 MNOK i Wind Catching systems i fjor sommer, og nå har 15 MNOK i fjor blitt til 70 i sommer etter att General Motors gikk inn. Dem har dobla verdien på investeringen sin i Reach siden inngang. Prøver ikke å hausse North men dette er fakta, og det er openbart disse gutta sitter med kontakter og kunnskap over den generelle forum skribent. Er naivt å tro noe annet.

6 Likes

Ja, la oss gi bort teknologien gratis sånn at vi får maksimert verdien for andre stakeholdere, pasientene. Stå imot det ESG-pisset her :monkey:

Gi en :banana: til apekatten hvis du er enig.

1 Like

Samme her.
Kjøpte meg et par håndfuller med aksjer, og ser an Q2 før jeg går for noe mer.

Det var akkurat dette scenarioet jeg håpet skulle utspille seg.
Slakt og selg! Maksimer profitt på kortest mulig tid til stakeholders. Å hente inn penger til nye studier eksisterer ikke lenger med den elendige ledelsens track record.

Veldig fint å se at styret er såpass handlekraftige og ikke lar dette dra i tid ut for at blodiglene på toppen skal få sitte å suge ut mest mulig millioner uten at noe skjer.

Kommer så klart ikke til å skje noe før etter presentasjon 31. august, men nå har ballen begynt å rulle og det er det viktigste. Her kommer det til å kunne skje ting kjapt utover høsten.
Stygg ripe i lakken til CEO og CFO at de ikke ble ansett som kompetente nok til denne jobben, men stor stjerne til styreleder.

Fint for alle parter at man nå får avsluttet og kommet seg videre relativt raskt. Bortsett fra ledelsen da så klart… De skulle nok gjerne fått holde på i et par gode år til uten å levere noe som helst, mens millionene rullet inn på konto. Får felle en krokkodilletåre for CEO mens jeg ser på presentasjonen hans om halvannen uke.

Forhåpentligvis vil budene kunne komme inn i området 5 - 15kr. Noe høyere tror jeg er urealistisk gitt situasjonen og alt rotet som har vært.

At BP eller Oncoinvent ikke vil ta i Nano med ildtang en gang har jeg vondt for å forestille meg. North har posisjonert seg tungt og har mest sannsynlig gode følere ute hos Carnegie og andre.
Det blir derfor viktig å følge med på hva North gjør utover høsten. Dersom de begynner å lempe ut aksjer gjelder det å være kjapp på avtrekkeren. Spennende å se hva som skjer med short også.

Men nå er det i alle fall håp for en pen gevinst eller et tap relativt raskt her. Ble ikke noe nytt Algeta, men å gjøre en liten kule er bedre enn ingenting.

2 Likes

Fortell gjerne mer om hvorfor du mener noen skal by opp til 15kr aksjen :slight_smile:

1 Like

Prøvde tidligere å forklare at cash + underskudd er verdt 6,50 kroner.
Om du mener Alpha, Archer, Betalutin ikke er verdt noe så vær så god, gidder ikke å kverulere med deg. Jeg har gjettet verdien å ligge mellom 0 - 10 kroner roughly

2 Likes

Ok.

Cash tror jeg man kan se bort ifra, eller mener du at de klarere å bevare den? Det var du som nevnte 15 i utgangspunktet, ikke jeg :wink: Jeg bare lurte på hvordan du kom fra 6,5kr til 15…

1 Like

Blir litt som meglerhusene sine low og bluesky det der… :slight_smile:

Han kom fra 1.50 strax han kjøpte seg inn igjen. Ikke bli overrasket om han bikker 20 etterhvert.

3 Likes

For meg ser det ut som North pga sin lave inngang i Nano sitter med svært liten risiko. Viss man tar i beregning samme cashburn i Q3 som i Q2 som var på ca 75MNOK. Så vil kassa i nano ved utgang av Q3 ligge rett i overkant av 200MNOK. North sin nåverende eierandel er ca 7,2% av Nano. Da eier North omtrent 14MNOK av cashbeholdningen i Nano ved utgang av Q3. North har betalt grovt 14MNOK for dagens eierandel i Nano. Det vil si att dersom det er 0 gjenverende verdier i Nano (forunten cash beholdning) og man avvikler selskapet, vil North fortsatt ha krav på gjenverende cash i Nano kassa tilsvarende sin inngang pris i Nano i dag. Da vil potensielt alt annet av gjenverende verdier i Nano (patenter,fremførbart underskudd, OSV) bli ren bonus for North. Derav risikoen er redusert betraktelig dersom man har fiska nano aksjer da selskapet har vert priset til under kontant beholdning. Nårvernde cash burn vil forhåpentlig vis reduseres kraftig ettersom selskapet skal restruktureres. Dagens Nano er mest sannsynlig historie innen Q3 er over. Kanskje allerede innen slutten av august.

Nei, cashburn kommer så klart ikke til å stoppe opp.
Men forhåpentligvis kan denne reduseres betraktelig og i økende grad framover.

Carnegie er vel også ute etter å vise at de er suksessfulle med oppdraget de har fått, så om de ikke får BP til å legge inn noe bud, kan det være en mulighet at de får et ventureselskap eller en annen investorgruppe til å komme med noe.

Om man er litt konspiratorisk og vil spekulere så kan man se på et scenario der North fortsetter å kjøpe til de passerer 10% grensa. Da vil de kunne blokkere et bud på selskapet.
Kan da være mulig å få fisket fram et bud fra andre kompiser med plan om å avslå for å dra opp kursen og få til shortskvis.

Her spilles det på alle strengene nå virker det som, og man slipper heldigvis seigpining med kronerulling for nye studier som skal dras ut i ørten nye år for at dette skal kunne bli det nye Algeta.
Liker det jeg ser og støtter meg på at proffene i gutteklubben North og Carnegie klarer å få til et eller annet med avkastning til de med lavt snitt her.

Blir også spennende å se inngående data fra Paradigme på presentasjonene 31. august. Det må de ha klart å forberede nå om de ikke er enda mer udugelige enn jeg har trodd.

3 Likes

Tenkte jeg skulle dele et utdrag fra en korrespondanse jeg hadde med selskapet 30.juni i år. Det refereres stadig vekk til at jeg bare ser blå himmel og sol, og er konstant bull til det selskapet sier og gjør.

Fakta er at jeg har vært veldig skeptisk en god stund og har uttalt direkte til ledelse og styre at de må ta rev i seilene før alt av pipe og forskning forvitrer.

Det var derfor veldig gledelig for meg å se at de lytter / agerer slik jeg med flere ønsket det og iverksetter en prosess som har den hensikt å maksimere verdiene som ligger igjen. Jeg har uttalt like klart at jeg forventer at kapitalmarkedet gjennom emisjon er utelukket, det er kun realisasjon av selskapsverdiene som vil gi en form for payback.

(Det skal understrekes at dette ble sendt avgårde 1 uke før den mest nedslående meldingen kom med tanke på endelig effekt, datert 5.juli):

In most discussions I have with investors and other persons in Norwegian biotech, the time is come for you to speed up and make profit of the potenial that lays within the pipe.

With a market cap of 300 MNOK you will be the last runner up in the future if todays and new shareholders through private placements are the future funding partners.

I think it’s time to evalute and conclude that the sum of all events and strategic descisions over the years didn’t succeed.

The pipe should be implemented into a big pharma company that has all the resources needed to go on with a fase III, Alpha37, Humalutin, Car-T.

Don’t let Spetalen, Fredly and other financial cowboys destroy the remainings of Nanovector. It would lead to a result where the value lays in how much the negative tax profit is worth.

The shareholders are exhausted, it shouldn’t be that way if the science in this company is as good as we should believe.

Etter denne mailen har riktignok finanscowboyene (?) i North tatt et solid jafs, men dette har heldigvis ikke styret tenkt å sitte stille og se på. De går proaktivt ut og plasserer et oppdrag til meglerhus og et veldig kompetent advokatmiljø som kan forfølge de dialoger og leads som er der ute. Jeg antar at de allerede har hendvendelser å ta stilling til, men at det ønskes å få frem så mange potensielle takere som mulig for å maksimere verdiene, i tråd med styreleders uttalelse i torsdagens børsmelding.

De som automatisk resonnerer seg frem til at North handler på innside fra prosesser Carnegie skulle bli tildelt mener jeg spekulerer for mye. Tenker North slik jeg gjorde i mailen 30.juni er det god grunn til å anta at de har handlet opportunistisk og lagt til grunn at resten av pipen kan selges for godt over dagens mcap. I tillegg ligger det et solid fremførbart underskudd der, selv om North ikke trenger det.

Så når det påstås at jeg konstant tar feil, så mener jeg dette kanskje heller viser at noe forståelse av strategi og riktige grep finnes et sted langt der inne :wink:

6 Likes

Veldig skeptisk på privaten, ultrabull her inne er ikke akkurat nobelt. Til info.

2 Likes

Det er vel noen som har tillagt meg at jeg er konstant bull. Les tilbake siste 8 måneder og få deg en realitycheck på dine påstander. Vet ikke helt hva jeg har skrevet eller gjort som trigger din iver etter å konstant forsøke å sette meg i et dårlig lys.

Start gjerne med dagen rep-emi ble lansert gjennomført….

4 Likes

Du var ganske så i støtet, om hukommelsen ikke spiller et puss, med å lansere teorier for hvorfor den ikke ble kansellert. Men nok om det. Skal ikke dra dette noe lengre.

1 Like