Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

@Observer - takk for deling - som inneholder flere gode poeng. Blir veldig spennende å se om de tar noen riktige strategiske grep👍

3 Likes

@Aaleby

You want some cheeeez with that whine?

Rull inn personangrepene og heller hold deg til å disse selskapet.

Du virker ganske butthurt til å ha tjent så sykt på nano, og det er gjerne pga slike som deg at mye av praten foregår på privaten?

4 Likes

Aldri hevdet at jeg har tjent sykt mye. Sånn ut over det:

1 Like

Skal det handlest litt nå eller bedre avstå.mitt dilemma idag…hva sier de kloke hodene her inne som kjenner caset😊

Handler ikke om å kjenne caset lengre, men om gamble på en retning. Hva man til slutt får igjen når Nano blir slaktet.

Samme dilema for meg. Så mange skuffelser over så mange år…

Vet ikke om mitt hode heller er så klokt lenger, men jeg har allerede kjøpt små 8 K idag. Fristes dersom vi faller lenger ned. Dette er utelukkende basert på at jeg antar det blir en “positiv løsning” i forhold til dagens elendighet.

Jeg fyller litt opp…er jo som spille lotto…men kan jo være heldig få litt igjen for tapet…Så sant North ikke starter selge seg ut igjen da…

Du får ta en telefon til North og spørre om råd… :wink:

Det ville vært ganske greit nå…fått litt innsideinformasjon fra North…som kanskje dem har

Tja hvem vet hva hvor og når.

Jeg har i dag kjøpt meg inn igjen men bare med 30k aksjer.

Solgte alt på stans av studie. Flytta cash og sletta konto så nå blir d en saftig tilbakebetaling på skatten.

Oppretta ny ASK konto og hadde egentlig tenkt å holde meg laaaaangt unna, men da skal du banne på at ett eller annet dukker opp ila høsten og at man kanskje får igjen 5-6 kroner for aksjen så turte ikke la være.

Da er d bare å håpe på det beste

9 Likes

Er du meg? Er i akkurat samme båt, dog med litt mindre kjøp foreløpig.

1 Like

Hadde jo vært helt utrolig om utfallet ble en kjempeemisjon til 10 øre aksjen eller at det tas en avgjørelse om å avvikle hele selskapet når Egberts er ute og forteller at det de nå ønsker å avklare i samarbeid Carnegie og Selmer er maksimal realisasjon av verdier og best mulig utfall både for aksjonærer og andre interessehavere (stakeholders).

As a result, we are now focused on achieving an outcome for the Company that creates maximum value for shareholders. We believe this should include exploring all strategic options and, as a leading financial advisor in the Nordic region, Carnegie is strongly positioned to help us achieve the best possible outcome for our shareholders and other stakeholders."

Sett bort fra det ene kvartalet midt i pandemien hvor rekrutteringen plutselig skjøt fart, når sist klarte Nano å overraske positivt heller enn langt langt på nedsiden av forhåpningene her på tråden og i markedet generelt?

Ære være de som fortsatt klarer å få seg til å tro at solen kan skinne på selskapet en aller siste gang. Ukuelig optimisme er en prisverdig egenskap.

3 Likes

Solen skinner nok ikke på selskapet. Men selv har jeg kjøpt litt nå i det siste ene og alene grunnet at North mfl. kjøper. Hva som skjer fremover vet vi ikke, men satser på en oppgang fra dagens nivå.

2 Likes

Nei, Nano har mislyktes.
De aller fleste av aksjonærene som har hatt et snev av tiltro til ledelsen og alle deres positive uttalelser har blitt skikkelig brent gang på gang.
Mange har tapt store summer i håp om at dette skulle bli det neste Algeta.
Disse tapene er det ikke lenger mulig å hente inn igjen, selskapet og ledelsen har mislyktes med sine valg og strategier. Det er ingen tillit igjen.
Nå er det kun snakk om å prøve å berge noe av stumpene og få satt strek slik jeg tolker det.

Heldigvis virker det nå som styreleder har innsett dette, og man er klar til å avvikle på en måte som kanskje gir en meravkastning ift dagens kurs tilbake til aksjonærene.
Og denne prosessen er satt bort til andre enn CEO / CFO. Og jeg anser Carnegie og Selmer som atskillig mer kompetente og redelige enn Skullerud og Brondberg, og med en langt større tillit.

Så selv om ledelsen og Nano har underprestert og skuffet gang på gang tidligere, så er det faktisk noen andre som drar i trådene og jobber med saken denne gangen.
Det kan jo da være lov å håpe at utfallet har større sjanse for å komme ut på den positive siden enn om de samme gamle skulle rote med dette også?

12 Likes

Hadde det bare vært så enkelt at styret kan bestemme at nå vil vi bli kjøpt opp til en grei sum…
Er ikke dette det samme som å håpe på en reddende engel?

2 Likes

Alt ved dette caset pr dags dato handler om mye håp, enda mer svidde fingre og en liten dose med common sense som gir et berettiget grunn til å tro at 10 år med forskning og noen suverene datapunkter (Archer og Alpha37) representerer en premie til dagens verdsettelse.

Om det betyr 3, 8 eller 17 kroner ved stang inn blir som å spørre hvor langt er et tau. Egberts sier at prosessen settes i gang for å maksimere eiernes verdier. Hva de har av eventuelle henvendelser på caset er det ingen av oss som vet. Det kan være steindødt eller et spennende knippe farma som vil ta pipen videre. My guess is as bad as yours…

Jeg tror ikke en reddende engel kommer, men har et håp om at forskningen ikke har vært helt bortkastet rent kapitalmessig for investorene.

Hadde utfallet vært bankers, begge veier selvsagt, hadde kursen enten stått i 10 øre eller 10 kroner.

Vi er nå i limboland i dobbel forstand;

  1. Vi har null clue på hva som skjedde i Paradigme
  2. Vi har null peiling på hva som skjer med verdiene bak hver aksje.

Dette er vel en aksjene på Oslo Børs med minst mulig beregnelig utfall om dagen. De av oss som holder på disse aksjene, evt har kjøpt mer, har en høy smerteterskel og står ikke tilbake for en real gamble! Jeg blir like lite overrasket om aksjen står i 12 kroner om 2 måneder som om den skulle stå i 20 øre. Det er ingen vits å argumentere for annet enn at de grunner man tidligere var investert for nå er borte, vi er på et sted hvor alt handler om slakteverdien.

Her strides jo også de lærde, med referanse til ABG versus DNB. En bulltolkning av DNB-analysen kan fint forsvare 10 - 14 kroner, får ABG rett er dagens kurs en «gavepakke» for å komme seg ut.

Personlig er jeg nok skapt slik at når styret velger en løsning som dette og begrunner det slik de gjør, så handler det om en gjennomtenkt beslutning hvor de har noen ankepunkter å jobbe ut fra som ser bedre ut enn at de skal gå videre med pipen slik de skisserte for 4 uker siden. Noe må åpenbart ha endret seg siden tidlig juli og siste skriftlig kommunikasjon om strategien de neste årene.

Enten har alle muligheter forduftet som dugg for solen og vi ser tidenes panic attack fra styret som kun vil ende med mageplask, eller så har gribbene, evt de reddende englene, satt seg ved bordet og er klare for å agere nå som markedets tillit er på bunn. I den delen av meg som vurderer dette som en riktig vei å gå, også med tanke på mine innspill til styret, så har eventuelle beilere kjent sin besøkelsestid og er fremme med sjekkheftet. Hvem som skal betale hva gjenstår å se, det er jobben til Carnegie og Selmer å finne ut av.

Å utelukke spillere som Bayer, Novartis, Roche med flere blir for negativt for min del ref at det finnes mye spennende her, men jeg har ikke agert noe mer på statusen enn at jeg har økt en god del siden 1,5, men langt fra mer enn at jeg ser på det som en tur til Vegas hvor det er rødt mot svart. Vi har dessverre blitt vant med at meldingene som kommer gjør bare historien enda mer «skandaløs» enn hva den allerede er. Dette er Egberts, Ramdahl og resten av styrets siste skudd på mål.

Jeg håper de skyter fra 5’ern, ikke midtbanen.
Pulsen vil være ganske så høy gjennom høsten 2022, og pr 31.august vil jeg tro at man kan resonnere noe mer rundt sannsynligheten for utfallet her.

At de ikke har meldt noe fra dialogen med FDA ennå er slik jeg ser det helt som ventet. Det kommer tidligst neste uke.

8 Likes

Noen som får lest denne?

1 Like

Winter is coming… Nano høna legges på stabben klar for endelig kutt den 31. aug, eller får høna flakse desperat videre inn i vintermørket med børen av dagens ledelse

1 Like