Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Ingen fugl som er i stand til å bære den børa.
Algeta-høna har allerede krasjlandet, og nå gjelder det å få tak i nærmeste veterinær for avliving.

Forhåpentligvis blir det et siste godt måltid i form av hønsesuppe ut av det. Kanskje sågar hønsefrikassé om man er riktig heldig.

Ut fra ingressen virker det som Einarsson mener de skal satse på et nytt studie fremfor salg?

“Må sette sammen en type studie som virkelig kan gi gode resultater”, sier Radforsk-sjef Jonas Einarsson.

Noen som har lest artikkelen?

Med en annen ledelse da regner jeg med…Er vell ingen som vil finansiere ett nytt studie med dem i spissen…

1 Like

Ny aktør med nytt studie vil mest sannsynlig gjøre betalutin tilgjengelig for pasienter som trenger det… skammelig og synd for pasienter om de skulle gå glipp av archer i 2L og oppregulering av cd20 for videre bruk av rituximab…

Huma + olaparib hadde også vært utrolig spennende i dlbcl - men som @InVivo @Inkognito666 m fler har nevnt så er bispecifics også et vanvittig godt alternativ blitt for stort sett alle pasientgrupper.

3 Likes

Får ikk det til å rime med børsmeldingen.

Maksimere verdi for aksjonærene… … om 10 år, ska bare gjøre en emisjon på 50øre først, og så en igjen om ett år og så videre. Eneste må være om de får BF i ryggen og ikke trenger å kjøre emisjoner på en stund.

Har ikke noe grunnlag for å tro eller mene noe som helst, men hadde alle holdt seg til det hadde forum vært tomme :stuck_out_tongue: Så personlig tror jeg hele eller deler av ledelsen ryker for å kunne vekke tillitt hvis de har planer om å fortsette studier. Men da må de ha penger fra andre steder enn aksjonærene i første omgang. Eller de legger ned hele greia og selge det i biter.

Kan vel neppe være det North har kalkulert med? Da har de i tilfelle vurdert å skifte bransje fra olje til farma…

I forhold til verdivurdering av NANOV etter paradigme ble stoppet: Det er over tid fremhevet at det ligger mange positivt spennende elementer i hele porteføljen til NANOV, bestående av 5 “assets”. At nå ingen av disse skulle ha noen verdi, er i tilfellet helt utrolig. I tillegg vet vi ikke bakgrunnen for de siste svake pasientresultatene i paradigme, kan det komme en forklaring som kan sette dette i et noe mer positivt lys?? Kan det ligge skjulte og overraskende verdier her…

4 Likes

Synes også det virker urealistisk mtp. slitne aksjonærer, tynnslitt tillitt til ledelsen, og ingen konkrete avtaler gjort med BP i Nanos historie. Nå som børsklimaet også har endret seg fra risk-on til risk-off, hvem vil ha guts til å finansiere et nytt studie? Da virker salg av selskapet mer realistisk, men PCIB har holdt det gående i mange år til tross for dårlig track record, så who knows… :thinking:

2 Likes

Verdien settes av markedet og i praksis betyr det at du må ha en eller flere kjøpere. Har du ingen kjøper er verdien null. Hvis Bayer eller Novartis mener at CD37 ikke er et interessant nok target så spørs det om man får realisert noen verdi fra pipeline i det hele tatt. Hvis det er noen som finner CD37 interessant så får man kanskje inn et lite beløp for pipeline, men man må huske at NANOV er i en ekstremt dårlig forhandlingsposisjon siden selskapet sannsynligvis er ved veis ende og hva skal de da gjøre hvis det kun er en kjøper og de ikke vil betale mer enn 50 MNOK? Med mindre det er flere selskaper som er interessert i å gi bud på pipeline ser jeg ikke for meg at dette kommer til å dra inn mer penger enn en liten bonus for de som kom inn på lav kurs med fremførbart underskudd som base case. Det er mulig at man får flere interesserte aktører siden prisen er så lav, men det er også fare for at det ikke er noen interesse og at man ikke får solgt pipeline eller at interessen er så lav at prisen man får er minimal. Dette er så klart spekulasjon fra min side som er delvis basert på at CD37 ikke framstår som et spesielt attraktivt target med flere mislykkede programmer så langt (betalutin og det CD37 ADC programmet som ble lagt ned).

2 Likes

Deler dine betraktninger, Dormancy, men vi vet fortsatt ikke hvorfor CD37 gikk fra å være et veldig godt target med gode data til å ikke være det. De analysene må vi få se.

1 Like

Jeg kommenterte dette i tråden etter siste Radium-episode om NANOV.

Jeg opplever her at Einarsson dessverre verken hørte på callen eller leste børsmeldingen særlig godt. Einarsson sa at to ting kan skje; de kan håpe på en partner eller salg for å gå videre med Betalutin, hvis ikke ville man snakke om en veldig utvannende emisjon som ville gi lite igjen til dagens aksjonærer for å finansiere et randomisert Betalutin-studie som Archer.

Mitt ankepunkt her er at i følge Skullerud, understreket flere ganger på callen, så skal IKKE NANOV gå videre med Betalutin. Dette tilhører nå en kategori som er utenfor deres prioriterte pipe, ref utfallet av Paradigme.

Skal Betalutin på nytt ut i et studie vil det bli gjort gjennom partner / lisensiering / salg. NANOV skal ikke bruke av sin kasse til å funde mer mot Betalutin.
Jeg blir overrasket hvis Dagens Medisin har sitert Einarsson på en fersk uttalelse om dette. Jeg håper han har fått med seg at selskapet har ekskludert Betalutin fra sin prioriterte pipe, ref:

The Company will now focus its efforts and resources on developing its pipeline of proprietary CD37-targeting products from which Nordic Nanovector believes it can create value for shareholders over the longer term. These pipeline opportunities include:

  • Humalutin®, a radioimmunotherapy candidate based on a chimeric anti-CD37 antibody and the beta-emitting radionuclide lutetium-177 for non-Hodgkin lymphoma (NHL).
  • Alpha37, an alpha-emitting radioimmunotherapy candidate based on a chimeric anti-CD37 antibody conjugated to lead-212, currently being explored with partner OranoMed for relapsed/refractory chronic lymphocytic leukaemia.
  • A portfolio of fully humanized anti-CD37 antibodies with potential in haematological cancers and autoimmune diseases.
  • A CD37 DOTA CAR-T cell opportunity in haematological cancers, which is the subject of a research collaboration with the University of Pennsylvania.

Nå skal det jo sies at siden dette ble uttalt mener selskapet at det ligger potensielt mer verdi / maksimal verdi for eierne å selge rubbel og bit fremfor å prøve å ta pipen til markedet selv. Dette til tross for at Alpha37 er IND-ready og de har en partner gjennom OranoMed.

Om dette er godt eller dårlig nytt er vel det markedet er i tvil om i øyeblikket. Når PCIB ikke klarte å reise finanser til sitt studie, er det naturlig å trekke en parallell til at det samme vil gjelde for NANOV. Jeg tror jo ikke de er sammenliknbare, men jeg tar jo ikke annet enn feil, så det er bare å stålsette seg for nok en runde med juling :upside_down_face::sweat_smile:

5 Likes

Hvor mye aksjer sitter North med nå?
Har det vært en økning blandt top 50?

Noen med info?

Kun at den 22/8 satt North med 8,5 mill. aksjer.

Har solgt litt ca 97 K. Tror de kommer til å ha kjøpt tilbake disse + en del til før 31.8

I takt med North sin økning den siste tiden, har GSA også økt, shorten sin…

Tipper North låner ut aksjer for shorting.

1 Like

Vil det i så se ut som et salg (jfr de 97k)? Eller vil ikke utlån av aksjer for shorting synes i den offisielle beholdningen deres?

Det med short er litt vanskelig, siden avtaler utenfor børs ikke vises. F.eks. kan North ha signert en obligasjon med shorterne hvor de får kjøpe tilbake alle Norths aksjer til en gitt pris når de skal dekke inn eller liknende uten at vi vet det. Utlån til short skal dog vises i listene når det registreres T-3 dager.

Rent konkret, hva tror dere vil komme av ny informasjon/veien videre på Q2 31.august?

Nytt 10 årig studie ,cd37. Emisjon på 10 øre for å “maksimere” aksjonærenes verdier.

Samme ledelse.