Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Tipper Skullerud som ganske fersk CEO og som valgte å takke goodbye til sin forrige trygge stilling så for seg å bli pensjonist etter en god karriere i NANOV.

At han fratrer er som skrevet på fredag et tegn på at selskapet i dagens driftversjon går mot slutten. Verdiene skal «maksimeres», og det på raskest mulig tid. Da blir de fleste ansatte overflødige, vi er i en ren asset play situation med ulike indikasjoner og muligheter til salgs. NANOV er ikke et IT-selskap med smarte hoder, det er 100 % forskning som et hvert farma med kjennskap til nisjen kan overta og bringe videre hvis ønskelig.

4 Likes

Det er nok riktig, men det har dessverre liten verdi for Nano slik jeg vurderer det.

3 Likes

Men alt annet likt, så ville det vært mye bedre for alle parter (inkludert potensielle kjøpere!) om denne prosessen ble gjennomført med en CEO som fortsatt var i selskapet.

3 Likes

Jeg har vært borte i slike prosesser i andre sammenhenger. De fleste lederne kommer seg videre og lar styret og tilretteleggere / profesjonelle ta hånd om dette.

Som man hørte på callen er Skullerud altfor følelsesmessig attached. Hans interesser er ikke de samme som styrets, som representerer eierne. Jeg hadde blitt negativt overrasket hvis de hadde satt CEO til å lede dette.

4 Likes

DET er selvfølgelig utelukket. Men at CEO ikke lenger jobber i selskapet når potensiell kjøper skal kikke i skapene for å se hva de evt. kjøper, så er det negativt at han ikke er der for å åpne dem opp.

1 Like

Aksjonærene, disse 10.000+ herjede og mange long aksjonærer gjennom flerfoldige år og gjerne gjennom flere emisjoner, må få forklart bakenforliggende effekt for Betalutin når de vasker vekk stamcelle- og covid infiserte pasienter fra siste oppdateringene av datasettene.
Forventer det kommer fyldig nok meldinger i løpet av man. - onsdag.

Eller blir Q2 en tidsbegrenset opphørs seanse i regi av styreformann og CFO…

2 Likes

Nå er det rene data som skal selges, det vil si forskningen. Skullerud har ikke noe ekstra å tilføre her.

De som kan tilføre verdi i DD-prosessen er forskere som eksempelvis Jostein Dahle og Roy Larsen. Jeg hadde mye heller fulgt med på hva Roy gjør med sine aksjer enn å legge vekt på at CEO fratrer.

Ingen i markedet hadde brydd seg om Roy valgte å sikre sine siste millioner kroner ved å selge seg ut på 2 kroner, løpet er uansett «kjørt», i negativ forstand.

Så lenge han sitter i ro er det grunn til å anta at han håper på å få bedre betalt for sine aksjer enn hva dagens MCAP ville ha gitt.

Han bør ha en bedre formening om dette og mulige underliggende verdier i pipen og Betalutin enn alle oss andre.

6 Likes

Hvorfor ikke bare annonsere det på Q2 (som for alle praktiske formål er det samme som fredag etter close)?

Godt spørsmål det. De skulle jo holde helt k…… frem til 31.august, men har kommet med 3 - 4 meldinger allikevel.

De er vel pr-sjuke da og elsker å plage aksjonærene sine. Fullstendig ufullstendige i kommunikasjonen, her kan man absolutt ikke forholde seg til noe som helst.

Dog er de på børs, og når CEO velger å si opp så må det meldes til markedet, selv om det er få dager til Q.

Er vi heldige på Q så blir fokuset hva skjer med Betalutin og hvorfor har de endret strategi igjen kun fire uker etter forrige strategiendring.

2 Likes

Malene er jo der :face_with_hand_over_mouth:

1 Like

Har folk sendt inn spørsmål til Egberts v/Q2?
Å er det noen her som tenker å møte opp på Thon hotell? Som kan pushe/kreve tydelig svar?

Min forventning er at styreleder presenterer en plan for salgsprosessen.

Det er kanskje for tidlig til at styret har konkludert på type prosess, men de burde kunne gi et tidspunkt for når en beslutning forventes å bli tatt, hvordan de jobber med det og om de har noen initielle hypoteser.

Om det blir innmatsalg eller en strukturert salgsprosess for hele selskapet er nokså avgjørende for veien videre. Et salg av selskapet forutsetter nok vedtak i et EGF og dermed at mer info (inkl et prospekt) offentliggjøres. Jeg tenker det vil være det mest ryddige, samt at vi aksjonærer da kan få noe verdi ut av det fremførbare underskuddet.

1 Like

I mine øyne var ikke denne meldingen bullish. Jeg er kun en erfaren småsparer, men kan lese. Og når Egberts sier: “Det er viktig at vi gjør de endringene som kreves for å restrukturere virksomheten vår i de utfordrende omstendighetene vi nå står overfor. Som et resultat har vi nå redusert antallet ansatte i hele bedriften. Selv om det er vanskelig, så mener vi at dette er den mest ansvarlige veien videre”, (fra E24) så klarer jeg ikke tolke det annerledes enn at Skullerud sluttet fordi det var nødvendig av styret å vise handlekraft, og at det må drastiske endringer til for å holde liv i NANOV. Hvis et bud på selskapet er nært forestående, hvorfor slutter Skullerud? Det kan da ikke være for å spare selskapet for en månedslønn? Han har solid businesserfaring og kunne sikkert bidratt i prosessen? Men, jeg har tatt feil før og håper jeg gjør det igjen. Kanskje er meldingen bare en “kode” for at større ting er på gang? Håper det, men er sterkt i tvil.

6 Likes

Skullerud er overflødig i denne prosessen…og jeg tenker at han har hatt ett ønske om og gå selv. dem har hyret inn folk for ta seg businessbiten.’ Hva nå enn d ender opp med. .men her har ikke Skullerud noe bidra men Malene Derimot trengst her…

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Har faktisk ventet på kunngjøring av Skullerud’s fratreden en stund nå.

Han opplyste selv i epostkonmunikasjon allerede i januar at «Hvis vi ikke får dette prosjektet til er det kroken på døra for mange jobber, min egen inkludert,…»

Så dette var forventet slik situasjonen har utviklet seg ja…

For min egen del er det nesten utrolig å se tilbake på hvor mange signaler som ble gitt om at prosjektet ikke ga forventede resultater.
Skulle ihvertfall tatt hintet og solgt meg ut når Skullerud ønsket å fremheve videre satsing på selskapets øvrige produkter før fullført paradigme, når selskapets framtid var prisgitt suksess for dette prosjektet.

Jaja, lett å se tilbake og være etterpåklok nå som en har lagt dette bak seg.

10 Likes

Veldig mange av oss er jo I samme situasjon…men samtidig så hauset dem jo aksjen opp på hver kvartaltpresentasjon…det er jo helt vilt. Det var grunnet d jeg ble sittende" kanskje jeg har vært naiv ’ for i mitt hode er d regelrett ett lovbrudd ifra selskapet, og trodde ikke dem kunne drive på slik.Så er ikke forundret at Skullerud forsvinner nå…han er litt for soft til og ta denne runden med aksjonærer. Malene er jo litt mer ro ro til fiskeskjær’ stoneface’ …Og sier fint lite. Men er d salg på gang? Så er d klart at malene er en nødvendighet der hun har hatt med økonomien og gjøre…

4 Likes

Kommer vi til og se nedsalg imorgen ifra North / og andre?morgendagen vil vell fortelle oss hvor landet ligger…

Hvorfor det?

Muligens…bare tenker at ser vi enorme salgsposter er d negative nyheter på vei…Innsideinformasjon’ det har vi sett før ’ I Nano gang på gang

1 Like