Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

«Rent konkret, hva tror dere vil komme av ny informasjon/veien videre på Q2 31.august?»

Status nedbemanning (de sitter vel igjen med forskningstemaet pluss noen til) og så viser de til meldingen om Carneige

Teknisk Ukeblad idag: Prosjektet ALDERA (NTNU/ St. Olav) utvikler nå biokompatibel alginatbasert nanopartikkelplattform for målrettet strålingsterapi (theranostics), sikter i første omgang mot kreftformer som leukemier, lymfekreft og solide tumorer. Samme nanopartikler til ulike isotoper og dermed tilpasse til forskjellige kreft-typer.

Her kunne trolig deler av pipen og resultatene, patentene til NNV inngå … men vil ledelsen, styret og Carnegie orienter seg om dette… ??

Nordic Nanovector is committed to develop and deliver innovative therapies to patients to address major unmet medical needs and advance cancer care. The Company aspires to become a leader in radionuclide therapy of cancer.
In addition to Betalutin®, for which Nordic Nanovector retains global marketing rights, the Company’s novel pipeline includes Humalutin®, a radioimmunotherapy candidate based on a chimeric anti-CD37 antibody and the beta emitter lutetium-177 for NHL; Alpha37, a based on a chimeric anti-CD37 antibody and the alpha emitting radionuclide lead-212, currently being explored with partner Oranomed for relapsed refractory chronic lymphocytic leukaemia; a portfolio of fully humanized anti-CD37 antibodies with potential in haematological cancers and autoimmune diseases; and a CD37 DOTA CAR-T cell opportunity in haematological cancers, which is the subject of a research collaboration with the University of Pennsylvania.

Blir det Oranomed med samarbeidene investor fond som sluker NNV for vekslepenger …

Hva er vekslepenger?

Ser noen mener minimum burde være ish 5-6kr pr aksje. mtp kontant beholdning og fremførbart underskudd.

Samt ekstra om det skulle bli salg av assets.

Men er jo litt rart at flere ikke kjøper som gal på dagens nivåer. Om alt ligger til rette for en dobling + av kurs.

Jeg sitter med et jeg har. Håper på et salg av hele sjappa. Å om jeg blir tilbydd 6 kr pr aksje. Så vil jeg faktisk være fornøyd.

Har pr nå. Kun sett 2 stk ansatte, som annonserer at de søker ny jobb på LinkedIn. En bosatt i Pittsburgh. En annen i UK

Jeg tror det er flere grunner til at folk ikke hamstrer:

  • Et salg 3x dagens kurs er et godt scenario, tilsvarende vil en emisjon være worst case for eksisterende aksjonærer. Lite sannsynlig, gitt tilliten man har til Nano, men fremdeles en mulighet.

  • Markedssentimentet har snudd fra bull til bear. Det er et mer turbulent marked og da er risikoappetitten ikke den samme som i fjor.

  • Nano har snakket om " maximizing shareholder value" før, uten resultater å vise til.

  • Brent barn skyr ilden. Mange har tatt tapet og vil helst legge Nano bak seg.

  • Man har ikke et godt nok grunnlag å kjøpe på. Det blir synsing og ikke basert på fakta. Man vet ikke hva de vil komme med og mange vil nok avvente og se hva de sier før kjøp.

Det finnes sikkert flere grunner, men dette er primærårsakene til at jeg ikke kjøper nå.

10 Likes

Champagne problems.

Vurderte å kjøpe 20-30.000 aksjer til, men det var natt til søndag, med en solid promille :sweat_smile:
Pr nå så sitter jeg på de aksjene jeg har igjen, og tar heller det tapet som eventuelt blir til syvende og sist, og dertil skattefradrag.

4 Likes

Holder egentlig med deg i det så lenge situasjonen er uavklart. Bare dumt å kaste gode penger etter dårlige med mindre du klarer å snitte deg såpass ned at sannsynligheten for å gå break even øker ved et salg. Men igjen, det blir coin flip så lenge man ikke har nok informasjon…

1 Like

Jeg tror folk som kjøper / sitter med aksjen må forvente at dette kan ta lenger tid enn man tror, og at det derav er stor sjanse for flere skuffelser før det blir bedre.

Carnegie og Selmer skal undersøke muligheten for en restrukturering av selskapet…

Jeg tipper dette vil være veldig vanskelig, og svaret ala PCIB vil ikke komme før senere i høst etter denne prosessen er avsluttet:
“Vi har prøvd, men det viste seg å være umulig å hente kapital for å finansiere nye studier og lønnsfest til ledelsen”.

Deretter må ledelsen og styret ta grep og kutte til beinet for at selskapet skal holde seg flytende så lenge samarbeidet med Oranomed pågår hvertfall.

North er en stor joker. Hva kan de trekke opp av hatten etter hvert?

Presentasjonen over helga blir nok trist sorti. CEO og CFO virker å være totalt evneveike. Klarer de å legge fram dyptgående data fra Paradigme, og en troverdig plan for veien videre der de kutter i lønninger og antall hoder både i toppen og på gulvet?
Har de en god plan med en farbar hovedvei og ei tidslinje å legge fram?
Jeg er redd det kommer til å skorte på det meste, og at det blir masse svada og tåkeprat - som vanlig.

Jeg stusser veldig på mye av innholdet i børsmeldingene til NNV. Hva mener de egentlig med stadig å ta med i de siste børsmeldingene sine at:
“we are now focused on achieving an outcome for the Company that creates maximum value for shareholders.”

Siden dette virkelig er nødvendig å presisere for de i børsmeldinger må de nesten kunne svare på hva de mener med dette.
Vil det si at de ikke skal gi seg før de har tatt produktet/produktene til markedet på egenhånd som de fabulerte og prøvde å innbille seg selv og aksjonærer en periode?
Vil det si at de ikke jobbet for å maksimere verdiene til aksjonærene tidligere? Men at det da handlet om å berike seg selv og drive “veldedig” forskning til fordel for storsamfunnet?

Dette må nesten styreleder og CEO kunne forklare oss. Jeg vet ikke om noe annet selskap som føler de har behov for å presisere så tydelig i børsmeldinger at NÅ jobber vi faktisk for å maksimere aksjonærverdier her…
Tydeligvis har det ikke alltid vært slik da. Det ser man jo på alt rotet og hvor slett arbeid som er lagt ned, men hvorfor skal man tro på de denne gangen liksom? NÅ jobber vi for å maksimere verdier, og med det mener vi at vi må skaffe kapital til et nytt studie, hvorpå vi skal ta produktet til markedet selv etterpå - for det er det som gir maks verdi! Gi oss 8 år til bare.

Jeg sitter skikkelig i villredet over det de presterer og kommuniserer. Onsdag får vi vel svar på det meste!

Det er engelsk, bare spør hvis du vil noen skal hjelpe deg med å oversette det.

9 Likes

Er ikke store gjengen igjen… før kunne man scrolle seg nedover

Oktober nærmer seg, var vel da Nieba sin kontrakt utløper?

Ikke at det har så mye å si nå men :sweat:

Hvordan er dette med RSU er til de ansatte? Selges de til markedspris eller er prisen avtalt når de får rettighetene?

Ja, kan ikke du vennligst oversette og forklare hva de egentlig mener med det.
Alle børsnoterte selskaper jobber for å maksimere verdiene til sine aksjonærer, men det er bare Nano som faktisk ser det nødvendig å presisere at det faktisk er sånn i sine børsmeldinger.
Hva er alternativet liksom? Nå fokuserer vi på å skape verdier til other stakeholders = ledelse, styremedlemmer og andre ansatte

2 Likes

Max value for shareholders er vel bare en copy paste fra alle tidligere presentasjoner.

Det må liksom med.

1 Like

Utrolig at det faktisk må med. Sier litt om hvor jalla dette er.

Hvem andre enn ledelse, styremedlemmer og andre ansatte er disse other stakeholders som de også presiserer at de skal maksimere verdier og inntektene til? Har ikke alle disse utarmet selskapet tilstrekkelig snart?

Skulle også hatt forklaring på hvordan CEO kan si at de ikke vil gå konkurs.
Så vidt meg bekjent har de bare masse utgifter og nada inntekter.
Dette betyr at det er overhengende fare for konkurs når tilførselen av penger fra godtroende aksjonærer tørker inn.
Hvor ser CEO at det vil strømme inn penger fra slik at konkurs ikke er et tema?

2 Likes

Leit om Skullerud må lese alle disse mistillits innleggene her…

2 Likes

Opptjente PSUer vil gi innehaveren en rett til å tegne en ny aksje i Selskapet for hver opptjente PSU til en tegningskurs som tilsvarer pålydende verdi på Selskapets aksjer som p.t. er 0,20 kroner.

Utøvelse av PSUene er betinget av at innehaveren av PSUene er i uoppsagt stilling i Selskapet på tidspunktet for utøvelsen

Opptjeningsperioden for PSUene vil være 3 år etter tidspunktet for tildeling. Etter utløpet av opptjeningsperioden skal innehaveren av PSUene kunne tegne seg for aksjer i Selskapet. Antallet aksjer som skal kunne tegnes fastsettes basert på at antallet tildelte PSUer multipliseres med en faktor mellom 0 prosent og 100 prosent.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/Vedlegg%203%20-%20Revidert%20forslag%20til%20aksjebasert%20incentivprogram.pdf&ved=2ahUKEwiN2cfIo-L5AhUsW_EDHbXuCpsQFnoECAYQAQ&usg=AOvVaw29J4WGIB93WPvl-PFRv4iZ

Rosasky
Hva i all verden ønsker du å oppnå med all denne drittkastingen om og om igjen i forskjellig innpakning. Ta deg en innsovningstablett. bare bli enige om at selskapet går til helvete og alt bedre enn det er en bonus.
Jeg og noen med meg er blant de dumme og har kjøpr mere. Tror man at kursen går under 1,50 så selger man nå - ikke fortsett.
jan Erik Langangen - Norges wonderboy ble kastet ut av Statoil med en etterlønn på 2 sifret mil. Pge Samuelsen rundlurte svake å fattige og gjorde en furore som Leif Juster - i København - og ble deretter en “folkehelt”. Få hjelp av noen synske eller selg deg ut - ledelser kommer og går men noen velger dem

6 Likes

Åge Samuelsen…