Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Nå skjer det. Malene tilbake som CEO :star_struck:

2 Likes

Må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner hva de ser i henne siden hun blir skånet hver gang det lugger litt🤔 ikke noe stygt om henne, men usikker på om hun hører hjemme i biotek og igjen som cfo og interim ceo🤷‍♂️

Melding nå…

Nordic Nanovector konsoliderer toppledergruppen og omstrukturerer for å spare ressurser mens den utforsker strategiske alternativer
Oslo, Norge, 26. august 2022

Nordic Nanovector ASA (OSE: NANOV) (“Nordic Nanovector” eller “Selskapet”) kunngjør i dag at etter beslutningene om å avbryte PARADIGME-studien for selskapets ledende aktiva Betalutin®, restrukturere selskapet og utnevne Carnegie Investment Bank til å utforske strategiske alternativer toppledergruppen vil bli konsolidert, og nåværende administrerende direktør Erik Skullerud vil gå ut av rollen.

Nordic Nanovectors finansdirektør Malene Brondberg vil overta den kombinerte stillingen som finansdirektør og midlertidig administrerende direktør mens selskapet fortsetter å samarbeide med Carnegie for å utforske strategiske alternativer.

Styret har initiert denne strategiske øvelsen med sikte på å optimalisere aksjonærverdien, etter den langsomme rekrutteringen og påfølgende skuffende data fra PARADIGME kliniske studie, samtidig som det erkjenner behovet for å spare ressurser under prosessen.

Styreleder Jan H. Egberts kommenterte: “Det er viktig at vi gjør de endringene som trengs for å omstrukturere virksomheten vår i de vanskelige omstendighetene vi nå står overfor etter de skuffende resultatene fra Betalutin® i tredje linje FL. Som et resultat har vi nå implementert stab. reduksjoner på alle nivåer i selskapet for å minimere kostnadene. Selv om det er vanskelig, mener vi at dette er den mest ansvarlige handlingen gitt interessentene til våre interessenter. Jeg vil rette min oppriktige takknemlighet og takk til alle Nordic Nanovectors avtroppende ansatte, inkludert Erik Skullerud for hans lederskap og betydelige bidrag og engasjement for selskapet.”

Ytterligere detaljer om selskapets restrukturering vil bli gitt i Nordic Nanovectors resultater for 2. kvartal 2022, som vil bli offentliggjort 31. august 2022.

Det kan ikke gis noen forsikringer om utfallet eller tidspunktet for gjennomgangsprosessen som utføres av Carnegie. Nordic Nanovector har ikke til hensikt å gi noen ytterligere offentlige kommentarer angående gjennomgangen før den er fullført eller selskapet bestemmer at offentliggjøring er nødvendig eller hensiktsmessig.

Dette begynner å bli god fredagsunderholdning. Malene som CEO… hva skjer

1 Like

Et skritt nærmere et rendyrket salg av alt. Denne pipen skal over på nye hender.

Hadde de kun sett på en restrukturering og fortsatt satset mot drift hadde det holdt å koble på Carnegie.

Når Selmer også er med tror jeg det er fordi agendaen er klar; alt skal ut og da trengs det også å koble på advokater. At CEO trer ut bekreftet at det er styret som holder i prosessen, nå er gjenværende daglig ledelse kun formalia enn så lenge.

Kan være ulike takere av ulike elementer i pipen, samt verdien av skallet gjennom fremførbart underskudd.

1 Like

Opphørssalg, altså…

  • 80 % på alt!

…men det gjenspeiler vel kursen allerede…

Opphørssalg var det jeg og skulle inn og skrive

Øverste sak på DN faktisk:

Det triste her er at vi antakelig aldri får vite årsaken til den kontinuerlige svekkelsen av responsen. Det er faktisk veldig irriterende.

  • Er CD37 fortsatt et fornuftig target eller ikke?
  • Skal Betalutin reduseres til noe man tar for å kunne restarte Rituximab-behandling?
3 Likes

Mener du at de vil slippe unna med det?

De må utforske alle mulighetene for Betalutin i kombo, det krever også svar fra Paradigme.

Hvis de skal ha ryggen klar i styret for at de har utøvd sitt ansvar etter styrehåndboka og ikke komme i erstatningsansvar må de kunne vise eierne om prosessen og hva som ligger til grunn når pipen, inkl Betalutin, skal selges / forsøkes selges, piece by piece, evt samlet.

2L-markedet er superlønnsomt, de må vise eierne hva som bestemmer prisen ved et evt salg. Det betinger klinisk dokumentasjon slik jeg vurderer det.

Ser ut som om North får den prosessen de ønsker seg.

5 Likes

Få seg en beta av OncoInvent du tenker på?:wink:

1 Like

Det jeg mener er at det ser ut til at ting skjer ganske raskt, kompetente mennesker forsvinner kjapt ut dørene og Egberts durer på i kjent stil.

Er det da igjen evne og vilje til å gjøre disse dybdeanalysene? Jeg tror svaret er «nei».

3 Likes

Det eneste jeg lurer på er om de oppnår 100% av målene sine for bonusprogrammet i år, og kan bevilge seg maks opsjoner.

2 Likes

Dette er nå overlatt til en gjeng BI-utdannede 27-åringer med bakoversleik i Carnegie. Du kan glemme det der.

8 Likes

Kan vi forvente mer enn 2,17 ved et salg 🥸

Hvis det er billigere å komme inn på denne måten så enn å kjøpe seg rett inn i aksjen :sweat_smile::wink:

North har åpenbart gjort en analyse og landet på at det å ta en betydelig jafs av NANOV før oppstykkingen / slaktingen / opphørssalget begynner vil belønnes med en eller annen premie.

Klart dette kommer til å gå raskt når de meldte at Carnegie og Selmer er på ballen mindre enn 4 uker etter at selskapet la om strategien til å satse langsiktig på pipen og deres 4 kandidater.

Jeg tror de allerede har fått et reellt tilbud og styret kan ikke gå videre med dette før de har utforsket mulighetene fra annet hold.

Det får du et 100% korrekt svar på mandag klokka ni.

Ja, men hvor mange år er det frem der?

Og enn så lenge så fremstår ikke CD37 som er hot target etter fiaskoen med Paradigme

Det er vel styret pliktig å melde til markedet…?

Nei, det er mange prosesser som blir avvist / parkert / satt på hold før de er meldepliktige, ref NAS eksempelvis.

Dersom budet er av fiendtlig karakter kan man velge å fremme det uten at det går gjennom styret. Det er opp til budgiver.

Finnes hundrevis av eksempler på transaksjoner hvor det viser seg at beilere har bydd både 10 og 20 ganger før det blir offentlig presentert.

Var flere eksempler delt på Tarogvax-tråden hvor prisen gikk 40 - 50 gangen fra første henvendelse / bud til bud til slutt ble offentlig presentert.

Husker ikke navnet, var det kanskje Amgen?