Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

For min del har jeg et syvsifret papirtap i Nano, aksjene jeg har igjen er pr nå verd et femsifret beløp.
Da er min tanke at ved et salg nå så sitter jeg igjen med småpenger som betyr lite fra eller til, og har samtidig et håp om at “endelig verdi” ved et eventuelt salg e.l blir en del større.
Og hvis ikke tar jeg heller hele tapet som da blir, og skattefradraget som da blir.
Kanskje det var noe sånt han ville fram til?

3 Likes

Tenker det ja, men da har man et case og ser på det investerte beløpet som en aktiv investering med mål om at det skal gi meravkastning. Kjenner meg veldig godt igjen i det psykologiske ved å ha tapt mye, så det siste virker mindre verdifullt. Vil bare minne om at en krone er en krone, og at følelser er til hinder for god risikohåndtering. Om jeg klarer å styre det selv? Som regel ikke, er vanskelig. :smiley:

Om de 300.000 du har investert er verdt 3.000 idag så har det lite å si. Ikke at jeg har så stort papirtap. Kun for å sette det på spissen.

1 Like

Synes jeg risikoen i et papir er høy så synes jeg valget er lettere å ta ut igjen 1 mill enn 1000 kroner. Da vet jeg at den ikke er tapt, mens et tap på 1000 kroner betyr absolutt ingen verdens ting.

2 Likes

Må være BITTERT for Dahle som solgte 70 000 aksjer for 8,1 mill for å kjøpe hus i 2016. Ifølge aksjekursen nå er huset hans kun verd 114 000 kroner.

16 Likes

Eller kanskje de som jobber innenfor området er klar over risikoen. Uansett hvor dyktige de er og hvor lovende teknologien er så er risikoen for å ikke komme i mål ganske stor

4 Likes

Rart north ikke laster mer på dagens kurs?

Mtp at de ikke solgte når kursen var innom 3 tallet 🫤

La oss håpe at North ikke selger på dette nivået!

Ja for all del, men skulle da tro de muligens vett litt mer en oss.
De har jo fartstid fra Carnegie hele gjengen :shushing_face:
Å er jo på rundt dette nivået de kjøpte seg inn til å begynne med.

Noen som vett hvilket rival studie Skullerud sikter til?

Er det Internt, å Archer :sweat_smile:

1 Like

Det som er det store spørsmålet nå er;
hva venter vi på nå?, når kan vi forvente å bli informert om noen verdens ting? og hva kan vi forvente oss?

Vi som aksjonærer er jo helt etterlatt i et vakuum uten noen informasjon om fremdrift på hva Cargegi jobber med. De trenger ikke å navngi hvem de forhandler med, men de kan opplyse om utvikling.

Jeg nekter å tro at North og FTF er like uvitende om hva som skjer som øvrige aksjonærer.

@Freddys , fikk du noe svar på mailen du sendte Malene og Egberts?

1 Like

North har et snitt på 1.68, og hadde de på et eller annet vis visst om at gode nyheter var på vei, tror jeg de hadde handlet mer i disse dager.

Begynner å lure på om de tok et lodd og bomma, og nå skal det godt gjøres å komme seg ut, uten å sende kursen under kr 1.

Dørgens kjedelig er det hvert fall i disse dager, her man famler i totalt mørke.

Er litt tidlig å si om de har bommet eller ikke, nå må jo Carnegie få jobbe litt før vi vet noe mer.

1 Like

Får håpe Carnegie jobber da, og ikke bare fakturerer.

1 Like

“Vår strategiske analyse sier at dere bør bruke oss i alle strategiske beslutninger og betale alle våre fakturaer innen forfall.” “Og hyr oss inn til en emi eller to til” :stuck_out_tongue:

1 Like

Føler det eneste jeg fikk svar på, er at det var styret som bestemte at Skullerud måtte gå.

2 Likes

Svært lave volum siste tiden, men noen som kan se om det er endring på top 10. har North økt litt?

Vil igjen anmode folk til å sende Mail til Egberts, å kreve mer svar. Sendte Mail igjen, med flere spørsmål om hva som fikk dem til å endre strategi så raskt ifh til Skulleruds sin uttalelse 05.07.22.

Er jo et merkelig grep å ta, om det ikke skal ha vært noe interesse fra andre selskaper 🫤

1 Like

Ja, ja, synd det skulle ende slik. Trodde ikke det høsten 2016. Skulle hørt på dansken, Glenn Banan, som baisset vilt på HO i 2017.

1 Like

Stille for tiden her på forumet. Går i rødt hver dag" triste greier. Er d noen av de større aksjonærene som selger seg ut? Noen som har opplysninger om dette…