Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Jaja. Emisjonsfaren er vel også ATL.

1 Like

Kanskje en liten emi for å sikre god pensjon til ledelsen før sjappa stenger :sweat_smile:

4 Likes

Er aksjonær listen oppdatert iløpet av lørdagen? Eller må man vente til Mandag?

1 Like

Oppe i all elendigheten man føler ved synkende kurser så må man ha en mager trøst med i sekken og d er at det tross alt er noen som kjøper aksjene også.

Hadde vært digg hvis noen kunne gjort kjent hvem som droppa alle aksjene i sluttauksjon. Var såpass mye at de bør befinne seg på topp 20 lista.

God helg!

Vel, kan du? Du er insider.

Eller er ikke listen oppdatert enda?

Kan forøvrig stemme : Indeksvekting som lagde rare auksjoner og kursutslag i dag.

Å da er det jo interessant å se hvem som eventuelt kjøpte postene.

Nanov er jo ikke mer en del av hovdeindexen fom børs slutt i går.

Vi har jo sett HC dumpe alt tidligere og grunderen selge mye, ganske sterkt signal i seg selv. Så er vel ikke så spennende å vite hvem andre som selger nå da.

2 Likes

Man er vel primært interessert i om det er noen av de nye [e.g. North], som selger. Kunne da fått en indikasjon på om dette var en trade gone bad eller om de mener alvor og øker.

1 Like

Sant det ja. Men det virker mer som noen presser på for å komme seg ut enn inn da.
Men ja ikke umulig at de øker. Denne aksjen kan vel bli mer styrt igjennom TA før det kommer fundamentale nyheter. Så mulig de håper på en dobbelbunn formasjon og selger på target ut fra den formasjonen.

Hvor mye har Sciencons AS, denne gründeres investeringsselskap, solgt av av sin aksjebeholdning?

Og hvis jeg forstår det siste innlegget ditt riktig, så har North flagget +5 % eierandel på bakgrunn av teknisk analyse? Det må i så fall være tidenes mest spekulative TA-case på Oslo Børs gjennom tidene.

1 Like

Ja jeg klarer ikke å se føre meg at North har bedre forutsetninger enn Healthcap til å tolke det fundamentale. Jeg mener uten tvil at dette er et veddemål ja.
Enten går det bra eller dårlig. Ganske normalt til med på Oslo Børs vil jeg tro, ser ikke noe unormalt med detm

2 Likes

Det høres mye ut når du skriver det slik. 5% eierandel kan være veldig mye eller det kan være brødsmuler.

Du glemte å dele med oss hvor mye gründeren har solgt gjennom selskapet sitt. Regner med at du sitter på antallet siden du nevner det :ok_hand:

1 Like

Hvem skrev selskapet sitt??!
Var det ikke rundt 5 kroner han solgte så og si alt av sin private beholdning. Det diskuterte vi, så det er jo bare å bla opp så ser du. 5 kroner ble sett på så lav kurs i den tid.

Selskapet får han ikke fradrag frå. Så selge noe med så stort tap i et selskap å spytte det inn i noe annet ser han sikkert ikke vits i. Han har vel forøvrig tatt ut mye på høyere kurser. Så det er neppe synd på han dersom han mister det som er på fimaet. Ganske sikker på at nattesøvnen er nøyaktig den samme .

Ok, fin avklaring av fakta (han har ikke solgt seg ut…) og ganske opplysende om din kunnskap om hvorfor noen velger å ha et investeringsselskap.

Det er IKKE fordi man ikke bryr seg om man lar pengene stå fornuftig plassert eller ikke. Det er fortsatt eiers penger, det er bare organisert gjennom en skatteoptimalisert struktur.

Har du snakket med Roy siden du vet hvorfor han ikke selger aksjene sine? Det er fordi han gir f…?

3 Likes

Så dersom du var han og innerst inne ikke hadde troa så hadde du dumpet siste rest av stumpene til tross for at du hadde sikret deg millioner tidligere og vært med på Algeta-eventyret i tillegg og har midler nok til å gjøre hva du vil. Så hadde du allikevel dumpet 100% og påført resten av aksjonærene blodrøde tap? Eller hadde bare latt de siste stumpene stå igjen og hatt litt bedre samvittighet enn å melke ut de siste kronene for å sikre deg selv best mulig.

Han startet selvsagt investeringselskapet for han hadde troa og slik at han kunne selge med formidabel gevinst og skattefritt spytte det inn i andre selskaper.

2 Likes

Det er vel ikke Roy som har eller vil påføre aksjonærene blodrøde tap?

Han har jo allerede solgt seg ut privat, det viser jo bare at han selger det han vil. Hvorfor solgte han disse hvis han ikke trenger penger og det ville påføre aksjonærene milliontap?

Argumentene dine er ekstremt selvmotsigende, men det handler vel bare i bunn og grunn om at du mener at alle burde kaste sine aksjer ombord, og i argumentasjonen for dette glemmer du at de som leser dette kan tenke selv.

Det kan veldig gjerne hende at verdiene våre halveres en gang til, men å blande Roy inn i dette på den måten det måtte passe deg og ikke se det store bildet er upassende synes jeg.

Kan du ikke bare glede deg over at du slapp unna 95 % tap på aksjene dine i år fordi du er smartere enn oss andre? Du er jo rockestjernen på TI :metal:

3 Likes

Vet ikke hvorfor d står at jeg er insider. Jeg var men er ikke

Mener North har meldeplikt om de kjøper eller selger da de eier mer enn 5%, så det er nok ikke de som lagde action i går :thinking: Kanskje indeks fond som dumpet da nano ikke lenger er i hoved indeksen

4 Likes

De har kun meldeplikt dersom de flagger under 5 % igjen. De kan kjøpe seg opp til 9,9 % uten å melde (så lenge de ikke er på insidelisten)

Reglene sier også at en slik endring i beholdning må meldes senest før børsåpning påfølgende handledag.

2 Likes

Man kan selvsagt være sur på de som hausser, men de har faktisk i stor grad forholdt seg til det selskapet har meldt og på bakgrunn av det blitt optimistiske.

Jeg er fortsatt aksjonær, øker på lave kurser, og har tidligere nøye forklart bakgrunnen for min deltagelse, først med erfaringene i Algeta, så i noe som så ut som en tilsvarende suksess.

Jeg forstår nå grunnen til at Betalutin gikk fra å være “extremely encouraging” til ikke å kunne få accelerated approval og med såpass dårlige, (dog virksomme) resultater at FDA ikke ga AA.

Vi har øyensynlig fått fasiten: Gruppe A og gruppe B, hhv før og etter de nye inklusjonskriteriene med stamcellepasienter. Svært lovende i gruppe A, rel. dårlige i gruppe B.

Lars Nieba mener Archer-1, i combo CD20/CD37 med enten Betalutin eller Humalutin + Rituximab er veien å gå og kan brukes med ekstremt god virkning på pasienter i den tidligere gruppe A.

Dette har selvfølgelig en svært høy verdi! Både for Bayer og andre BP.

Men kommer norske småinvestorer og Folketrygdfondet til å finansiere dette? De norske rammebetingelsene, med løpende formuesskatt i årevis og verdivurdering på alt for høyt nivå gjør det slitsomt. Takk til norske politikere!

Likevel, jeg blir med på en stor emisjon, der Archer-1 med Humalutin gis midler til å kjøres frem til godkjennelse. Samtidig som ikke den øvrige forskningen slippes. Rocambole var ikke død.

Jeg forutsetter at det kommer en forskningsmessig evaluering av gruppe B og årsaksforholdene for at resultatene stupte i gruppe B i forhold til gruppe A.

Det er fortsatt en mengde pasienter nå og fremover i gruppe A, som dermed vil ha stor nytte av Archer-1, som selvfølgelig også vil erstatte all gruppe B-behandling med stamceller. Pasienttilfanget for Archer-1 vil dermed være uforandret fordi ingen vil bruke stamcelleterapi så lenge Archer-1 stort sett gir 100% CR!

Fortsatt god helg og hold på dine visjoner! Kanskje blir det en emisjon. Her må Radforsk på banen og få til en ny start!

4 Likes