Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Nja, da hadde man fortsatt gode resultater man håpet ville fortsette tross treg rekruttering. Om pasientene var gode visste ikke jeg i hvert fall da.

Man kan også spekulere i hvorfor rekruttering gikk tregt. Mulig Covid skyggela den egentlige grunnen (dårlig klinisk effekt), eller kanskje det var en kombinasjon av det og Covid. Uansett så har jo ikke ledelsen hatt innsyn i data og dermed ikke hatt mulighet til å stoppe prosessen tidligere.

2 Likes

Er det flere enn meg som gjerne skulle sett et statement fra Lisa Rokjær?

1 Like

Hva slags oppklaringer kunne hun eventuelt kommet med i et statement?

2 Likes

Flere enn meg som sitter litt med en sånn:
«Lurer på når Jim Wolden plutselig viser seg å være en av bakmennene i NN :sweat_smile::see_no_evil:» følelse :joy::joy:

https://no.m.wikipedia.org/wiki/The_5_Percent_Community

2 Likes

Er ikke helt der selv om tilliten til ledelse og styret er minimal :wink:

1 Like

Jeg er heller ikke d altså, bare litt avmålt humor

2 Likes

Det hevdes at ledelsen ikke har hatt innsyn i dataene, og det tror jeg på. Jeg har faktisk tillit til at prosessene sånn sett har vært ryddige. Men, man må ikke glemme at både pasientene som fikk Betalutin og helsepersonalet som bistod i den forbindelse er mennesker. Etter som årene går, - fordi rekrutteringen pågikk jo lenge - er det (var det) uunngåelig kanskje at det ble utvekslet erfaringer av behandlingen - muntlig -. mellom pasient og familie, mellom pasient og doktor etc. Hvordan slike tilbakemeldinger og eventuelle rykter som oppstod og kanskje spredte seg, er et moment som jeg synes har vært lite tilstedeværende i diskusjonen rundt NANOV. Fordi alle - inkludert meg selv - ventet bare på de kliniske dataene og tenkte at COVID var årsaken til den langsomme rekrutteringen.

14 Likes

ATL Kurs 1,25 sier sitt!

2 Likes

Tro om vi aksjonærer kunne nektet selskapet å bruke 200 millioner # 2/3 av gjenværende kapital på å avslutte paradigme?

Virker jo helt fjernt at vi skal måtte akspetere det.
Uten at vi får noe garantier at selskapet vil kunne skape fremtidige verdier for oss.

Kroken på døra, å 300 mill / på x antall aksjer, virker som en bedere deal pr d.d hvertfall 🫤

At du ikke solgte ved doomsday melding eller dagene etter traderne pumpet den opp over 100%, er beyond me…

3 Likes

Det vil aldri være garantier i biotek.

På 2 tallet du mener?
Vel. Var jo/ er jo fortsatt en del faktorer som gjør at man tror det kan komme inn mer i kassen.

North har vel fortsatt sin post, ( hvorfor hamstret de til å begynne med?)

Å listingen med underskuddet + eventuelt salg av en/fler assets kan jo dra inn kr.

Men selvsagt at Malene eller Egberts skal få til noe lukrativt har jeg ikke så stor tro på.

Dem vil ikke komme med noe lukrativt’ den tid er over for lengst…det eneste som gjenstår nå er om alt blir nullet ut eller om vi kan få 5 til 10 kroner aksjen…thats it …sannsynligvis 0

Selskapet forplikter seg til å avslutte paradigme studiet iht avtalen inngått med pasienter etc. at ledelsen kan fremstå kyniske ovenfor aksjonærene kan godt være, men det vil være moralsk forkastelig å ikke følge opp de pasientene som er innrullert. Manglende oppfølging av de kan/vil føre til søksmål.

2 Likes

Alt er relativt - med en aksjeverdi nå på 1,26, så fremstår jo salg mellom 5 og 10 kr rimelig lukrativt, vil jeg påstå. 4-6 ganger pengene igjen for en aksje du kjøper i dag lar seg høre.

1 Like

Den tankegangen hjelper ikke alle oss som har kjøpt våre aksjer for mye høyere summer enn 5-10 kr :sweat_smile:
Men de tidligere kursmålene er nok død og begravet, for min del hvertfall.
Håper bare på en avklaring og en grei pris før jul, så kan man begynne å få skattefradrag fra neste år.
Ikke akkurat det som var i tankene fra 2017 fram til i vår :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 Likes

Slik det ser ut nå vil ingen store aktører komme seg ut, aksjen er illikvid.

3 Likes

Hvorfor ikke?
Om vi får 4 ganger mer igjen for aksjene enn det de verdsettes til i dag, så hjelper vel det?
Skulle gjerne hatt mer tilbake jeg også, men med måten det skrives på her får man inntrykk av at siden vi ikke vil nå gamle kursmål, så kan man likesågodt bare selge alt nå, selv på disse kurser. Og der er jeg uenig. Dersom man da tror på en kurs mellom 5 og 10 kr, så bør man absolutt ikke selge. (Hvorvidt det er oppnåelig aner jeg ikke)

5 Likes

Virker bunnløs. Brutt ned fra et nytt bearflag, og 1.40-ish er nå motstand. Volum er ekstremt lavt så større aktører vil slite med å komme seg ut her. Moment har flatet helt ut. Normalt skulle dette være positivt, men i dette tilfellet har moment bare vært negativt siden august og enhver bounce ser ut til å bli brukt til å komme seg ut. Anbefaler å tegne flaggstangen og sjekke target for formasjonen (det verste er at i dette markedet virker ikke dette kursmålet urealistisk :exploding_head: ).