Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Her er det noe som virkelig skurrer og umulig kan stemme.

Dersom det er riktig at det er pasientenes generelle almenntilstand som er elendig skal det i og for seg ikke ha noe å si for virkningen av Betalutin på svulstreduksjon, så lenge ikke pasientens blodsystem har stoppet opp!

Betalutin virker uavhengig av hvor syk pasienten er. Dersom målstyringen er intakt, og Betalutin kommer frem til kreftcellene, vil strålingseffekten jo virke.

Det skal man dermed kunne se på den etterfølgende PET-scanningen.

Hvis det virkelig er slik at svært syke pasienter ikke oppnår bedring kan det altså ikke skyldes Betalutins virkning!

Det som jo måles er virkning direkte på svulstene. Kun det er interessant for å finne effekten av Betalutin.

Svulstene bør ha gått tilbake. Det er det som skal vurderes. Om pasientene er blitt sykere er det dermed i prinsippet uavhengig. Er svulstene gått tilbake er Betalutins virkning pr. definisjon positiv, uavhengig av pasientens øvrige tilstand.

Det er derfor helt avgjørende å få resultatene av Pet-scannningene for hver pasient. Og de foreligger jo.

Om det da viser seg at svulstene ikke har gått tilbake, må man se etter årsaker. Dersom det er målstyringen som da har sviktet, tyder det på at CD37-proteinet ikke foreligger som normalt hos disse syke pasientene.

Derfor mener jeg konklusjonen ser ut til å være det, og at Petscanningene må vise det.

Så det du skriver Observer er således neppe hele historien.

Vi må få vite resultatet av Petscanningene og om svulstene gikk tilbake, uavhengig av pasientenes almenntilstad. Om svulstene ikke gikk tilbake, må det lages en analyse av hvorfor det ikke skjedde.

2 Likes

Tenk at Costa hentet en halv milliard på 114 kroner. Snart er kursen 1,14 kroner.

1 Like

Lett å bli negativ med denne utviklingen og miste alt håp, det har jeg selv gjort.

“Ansettelsen” av Carnegie var nok bare et forsøk på å vise investorene at de foretar seg noe, men sannheten er høyst sannsynlig at det er skakkjørt for lengst, og at det ikke finnes interesse for noe av det NANOV har å by på.

North sin inntreden bød på et siste lite håp, men også dette vil nok vise seg å være et bet hvor de bommet kraftig.

Mvh en furten unge herremann som har kapitulert.

4 Likes

Det kommer til å snu nå, jeg kjente et lite sekund på fristelsen for å legge ut hele min post på salg til 1,20. Når jeg kommer meg ut kan jeg nær garantere at kursen går opp.

2 Likes

Noe man aldri får vite er om North visste at carnegie var hyret før nano offentliggjorde det.

Som meldingene lyder;
“Nordic Nanovector does not intend to make any further public comment regarding
the review until it has been completed or the Company determines that disclosure
is required or appropriate.”

For alt vi vet var carnegie hyret en stund før - men linken med Onarheim og carnegie kunne vært uheldig for styret, kanskje, eller kanskje ikke…

Om den endelige kursen er 4-5 ganger dagens, så vil det selvsagt være mye bedre.
Mitt innlegg var skrevet med en viss dose selvironi og galgenhumor, har null tro på at vi vil komme i nærheten av gamle kursmål (100 kr +), men sitter på de aksjene jeg har til en endelig konklusjon er klar.
Så får man ta skattefradraget, og se på pengene som er tapt som en for meg ekstremt dyr lærepenge :sweat_smile:
Edit: har jo en tro (og håp) om at vi kan ende opp med 5 kr eller mer til slutt, vi får vente og se :+1:

2 Likes

Nesten komisk.

Her kan man selvsagt argumentere i alle retninger, og alt kan isolert sett være like logisk. Selv har jeg hatt en regel på børsen som jeg dessverre aldri har fulgt når det kommer til stykket. Når en aksje har steget til et nivå hvor jeg absolutt ikke ville kjøpt flere aksjer så er det eneste logiske å selge/redusere beholdningen. Motsatt kan man jo si at hvis man har sterk tro på en kurs mellom 5 og 10 kr så bør man “absolutt kjøpe”. Men da kommer man selvsagt plutselig i en stilling da nedsiden ikke er så ubetydelig lenger. En bekjent av meg som aldri har hatt så veldig mange aksjer i NANOV tenkte at aksjen nå hadde falt nok og kjøpte dobbelt så mange aksjer som det jeg hadde på det meste, og taper nå store penger hver eneste dag - men med utsikt til en pen fortjeneste hvis NANOV haler i land en eller annen form for løsning. Selv kunne jeg nå kjøpt bortimot tre ganger så mange aksjer som det jeg fikk da jeg solgte på 2,85 (eller kanskje jeg skulle tatt i litt ekstra og kjøpt fem ganger så mange aksjer). Det er et dilemma man ikke kommer unna da det neppe er noen magiske kvaliteter ved det antallet man hadde. Jeg er tross alt ganske sikker på at vi er nær bunnen når det gjelder hvor langt ned aksjen kan gå før avklaringen kommer.

4 Likes

image

11 Likes

Skal vi se Nano i en krone da? Husker vi hadde noen spådommer om det for noen år siden, men det ble klovnet vekk den gang. Da var det også ganske far fetched å spå noe sånt mtp. case, men så er vi der nesten i dag. Kjedelig at de mest pessimistiske fikk rett til slutt.

Ang. verdien i caset så er vel grunnen til prisingen at markedet ikke tror Nano vil klare å selge skuta? Er en del forpliktelser de har ovenfor pasienter som jeg er usikker på hvor lenge varer. Q3 blir veldig viktig for å forstå hvor de egentlig står rent verdimessig.

Som alltid er spørsmålet: Kan det framførbare underskuddet brukes av andre? Hvis ja: Aksjen er priset alt for lavt. Hvis nei: Aksjen har nok ikke noen særlig verdi annet enn børsnoteringsverdien.

1 Like

Skulle gjerne hatt andres mening vedr. det jeg anser som nærmest et paradoks om at Betalutin virker dårlig på svært syke pasienter?

Er det mest utenforliggende årsaker som er grunnen? Har man rett og slett ikke fått tilstrekkelig med data ut av Gruppe-B pasientene i Paradigme pga. Corona, eller at det var så stor rift om pasientene at NanoV kom bakerst i køen? Eller er det andre forhold?

Det virker fortsatt merkelig at resultatene for pasienter i gruppe-A (og de tidligere forsøkene) ble ansett som “extremely encouraging”, mens Betalutin falt gjennom i senere forsøk. Og det lages ingen analyser av årsaken.

Her hadde man altså svært gode resultater i en betydelig gruppe pasienter, og så faller det voldsomt. Hva er den faktiske årsaken? Hva mener dere?

Jeg regner med at i stedet for å undersøke, forsøker man å selge basert på en uavhengig virkning av Betalutin. Eventuell kjøper vil jo nødvendigvis ha behov for å vite at gruppe A-resultatene ikke er tilfeldige, men adekvate.

Det borger også for at Archer-1 har et stort potensiale i fremtiden. Men det må selvfølgelig en annen kapitalbase til. Så spørsmålet er om noen ser verdi i dette potensialet. Det er avgjørende for om NanoV har noen restverdi. Og der kommer behovet for å finne ut hva som reelt er årsaken til de dårlige gruppe-B resultatene i Paradigme.

Er virkelig ikke noe av forskningen og teknologien til Nanovector noe verdt…?

Det er selvfølgelig mulig at pasientene var så dårlig, at selv om Betalutin ga svulstreduksjon, så fikk det liten betydning for pasientens tilstandsutvikling.

Men det må i tilfelle formidles og gjenspeiles i resultatene.

La oss tenke oss hypotetisk at svulstene ble betydelig mindre pga. Betalutin, men pasientene i gruppe-B var allerede for dårlige til særlig virkningsfull effekt på deres almenntilstand. Skal Betalutin dermed sies å ikke virke? I så fall har heller ikke Archer-1 noen verdi, og heller ikke forskningen til NanoV.

Men likevel står det fast at for mindre syke pasienter er virkningen formidabel av Archer-1.

2 Likes

Hva tror folk cash beholdningen er på Q3?

Ifølge markedet nå, så nei. Har ikke kompetansen til å vurdere forskningens verdi. Men sånn jeg har forstått det er det ikke snakk om at Betalutin blir medisin før om rundt 10 år med forskning til, så da har det vel bare verdi for noen som vil ta den sjansen?

1 Like

Kan det være at immunforsvaret til disse så veldig dårlige pasientene er så nedkjørt at CD37 ikke lenger er så mye til stedet i lymfom, pga. at immunforsvaret rett og slett er redusert kraftig?

Tror igrunnen hvem som helst kan kjøre dette rett i fase 3 med kombinasjon dersom de kjøper rettighetene. Da muligens med en ekstra interrim tidlig for å bekrefte safety.
Så jeg tror det burde være mulig å bruke godt under 5 år for den rette interessent som har tilgjengelige ressurser til å kjøre dette løpet.

7 Likes

No way? De må vel finne en ny kombo som fungerer først, med ny safety og effekt-data før fase 3? Paradigme leverte ikke, eller er det noe jeg har misforstått?

1 Like

Det er nok til salgs, men med skuffende resultater er det kanskje ikke det letteste å selge i disse tider.

3 Likes

Betalutin®, clinically safe and effective :shushing_face: