Intressant. Og klart det bør være av interesse fra Bayer sin side etter hva du sier. Humulatin og Betalutin har vist svært lovende resultater og synd hvis det skal gå til grunne for en pandemi og en del feilbedømmelser ifra ‘ledelse’ og dvs andre årsaker…det er for bra til bare bli lagt ned
Nhy1024 - har du sett noe endring i beholdningen til North, kontra bilde du postet for noen dager siden?
31.08.2022 Hadde North 8403789 aksjer.
07.10.2022 Hadde North 8472667 aksjer.
Det betyr dessverre at de ikke er i samtaler om noen overtagelse…,
Det kan man på ingen måde udlede af ovenstående.
Tenker du på at siden North har økt aksjeantallet så er ikke North i forhandlinger om overtalelse av NANOV? Eller var påstanden relatert til et annet svar noe sted?
Skjønte den ikke så ville bare høre.
Selv håper jeg ikke det er North som har mest interesse av å overta restverdiene men heller en bransjeaktør.
Nice spread…
Den øverste er min
Ja, det gikk jo rett inn den da.
Det var jo det ene lille håpet jeg satt på da, at North var i en eller annen form for dialog med Nano om veien videre. At de kjøpte seg så godt opp for så å sitte helt stille i en lengre periode og ikke solgte selv når det ristet godt etterpå mente jeg kanskje kunne bety de satt på informasjon vi andre ikke har.
Når de nå plutselig kjøpte en liten slump til etter så lang tid så er det håpet vekke.
Helt greit å ha den tanken som redningsplanke, foreløpig er den ene synsingen / håpet like realistisk eller urealistisk som det andre.
Gitt resonnementet om at North var den som skulle ta over dette, men at det bortfaller nå som de har økt (noe de selvsagt ikke kan gjøre er de i innsideposisjon), burde ikke da NANOV melde at den strategiske prosessen ikke førte frem? (Ref North)
Denne «selvmotsigelsen» leder meg til å tolke dette i motsatt retning. Det er ikke North som er motparten her, de er kun en opportunistisk aktør som har tatt en betydelig posisjon. Hva de har basert denne på vet bare den innerste sirkelen, men vi på utsiden håper jo at de har resonnert seg frem til at caset er mer verdt enn både 1,8 og 3 kroner, og at det er tuftet på mer enn vill gjetning.
At de fortsetter å vise appetitt for aksjen viser fortsatt tro på en lønnsom exit frem i tid.
Det virker på meg som om kursen nå tilsvarer i området verdien av forventet kontantbeholdning etter avslutning av pågående studier. Er det flere som er av samme oppfatning?
Nei, det er nok ikke så vel med kontantene.
Hvis de brenner av 200 MNOK på å close Paradigme og andre forpliktelser er det ikke 135 mill igjen til aksjonærene som er dagens mcap. Det er vel mer 70 øre pr aksje som er verdien av gjenværende cash.
Rent hypotetisk, om et bud hadde kommet på hele selskapet til kr 3,- per aksje. Ville du ha takket ja? Og hvis det fremførbare underskuddet faktisk kan utnyttes av en aktør i samme bransje, hvorfor kommer det ikke et bud her nede?
Vi vet ikke om det kommer bud eller ikke, selskapet har selv guidet en gang i løpet av Q4 for å avklare dette.
De som sitter igjen nå og venter på cashen som ligger i kassa burde bare selge seg ut. Det er en strategisk ting som må til, ellers er man kjørt.
Åpenbart, ettersom cashbeholdningen antakeligvis representerer en lavere kurs enn i dag.
Tror for øvrig vi vil få et solid rally i forkant av et oppkjøp, dersom det skulle bli tilfellet. Alltid noen som får vite den slags.
Tror ingen har lyst å kjøpe dette, selv patentene er verdt null om ikke lenge.
Det tror ikke markedet heller, og priser selskapet til slikk og ingenting.
Ja takk