Har du lest meldingen???
Ja, ledelsen vil jo bestå av Kostas Alevizopoulos som Ceo og mer kommer det vel egentlig ikke fram i mld…(?) Men det virker vel ikke som noen av eksisterende ledelse i Nanov fortsetter.
Er det slik at du reagerer på at Egberts fortsetter som Chairman og Brondberg nå går over i en styreposisjon? Dette er altså Styret og ikke Ledelsen.
(I tillegg vil styret besto av “Erlend Skagseth (current Chairman of APIM), Gökhan Batur (current board member of APIM)” og en til valgt av de 4 største aksjonærene i Apim)
Blir spennene høre presentasjonen idag…jeg tenker at dette var det beste dem kunne få til nå…og betalutin blir ikke lagt på hyllen.heller dette en konkurs…Dem har kanskje mye bra og tilføre hverandre… 'det ville blitt konkurs om ikke dette…
« Kopiert fra nattens innlegg Finansavisen forum:
Det positive er at kveldens børsmelding om fusjon/oppkjøp, mest sannsynlig danner et gulv på aksjekursen på dagnes nivå, vi nesten dobler pipeline og da mulighet for suksess, og dyktige folk kommer inn i ledelse og styret. Kursen kan stige mye på dette. Det betyr ikke at vi som aksjonærer kommer godt ut av det ift hva vi har pr idag!
Utifra litt lesning nattestid så ser det i første øyekast slik ut: (min subjektive vurdering)
Det er 2 selskaper der begge trenger funding til videre studier. Nanov fremstår merkelig nok desperate ift verdsettelse/forhandlinger. Det begrunner jeg i følgende.
Nanov har flere medisiner i pipeline og brukt 3 mrd på forskning, fremførbart underskudd, børsskall, 8 dyktige ansatte som blir med videre og 15 mill mer i cash enn motparten ved årsslutt. Motparten har sine utviklede produkter, dyktige folk og sterke eiere.
Det gis ingen utdypet redegjørelse for verdsettelsen som Carnegie har lagt til grunn, og /eller forhandlingene som har pågått. Med de beste kortene for hånd blir vi avspist med 1/4 del. Det er mildt sagt overraskende da deleforholdet i første øyekast burde vært motsatt. Det vil skape spekulasjoner om noen sitter på begge sider av bordet.
“KPMG AS assisted Nordic Nanovector with financial due diligence and fairness opinion”…denne rapporten blir særdeles interessant!
Stemmer mine antagelser vil dette ikke bli sluttresultatet! Enten blir fordeling justert, eller vi kaster styret og ser etter andre og bedre alternativer. Ved første øyekast er dette nok en fallitterklæring av styrets ivaretakelse av aksjonærenes interesser. Dette er nok en mangelfull børsmelding med tåke legging av fakta.
Meld dere inn i aksjonærgruppen ved å sende mail og melde dere inn i facebook gruppen. Allerede er vi over 50 personer som har tatt kontakt enten på Facebook eller mail. I morgen begynner jeg å kontakte top 50 for å koordinere med mål om negativ kontroll. Alle forsøk på kupping av Nanov skal stanses og aksjonærenes interesser vil bli ivaretatt av akjsonærgruppen.
E-post: agnanovector@gmail.com
Facebook gruppe: AG Nordic Nanovector»
Fra LinkedIn fremkommer det at Kostas har en annen jobb også så han ser ut til å være «management for hire», tipper ham ikke er fulltidsansatt og mens Marit Otterlei også er professor på NTNU så hun er nok heller ikke fulltidsansatt.
Ellers består styret av Sarsia og Investinor tungt personell som jo også er investorene som har til nå hentet skarve 200m kroner i emisjon eller lån. Mohn ser ikke ut til å ha gått inn tungt, ikke at jeg tror det gjør verken eller med caset. Verdisettingen av APIM vs NNV ser ikke ut til å vært en fair affære.
Nano har jo enkelt og greit blitt verdsatt til dagens (begredelige) prising på børsen. APIM har blitt verdsatt til det samme som siste gang de hentet penger, pluss ca. 100(?) mill til. Har de i det hele tatt skapt verdier siden sist gang de hentet penger?
Verdsettelsen av apim vs nanov henger ikke på greip nei.
Hadde de skapt noen imponerende verdier hadde de nok klart å hente friske penger og fått med noen nye og sterke navn på sin captable. Det er kun de samme folkene som har vært med i alle emisjonene, de har ikke klart å attrahere noen som kan biotek. Selskapet har vært på søken etter penger lenge så dette var nok også det beste de kunne håpe på.
Sånn hvis det er uklart for noen: Når børsen åpner i dag, så er kursen på kr. 1,33 grensen for om du er enig/uenig i at APIM alene er verdt 439 millioner kroner.
Stiger 20 % på at Malene går ned fra 5,5 mill i årslønn til 300K i styrehonorar.
Hvem skal kuppe denne alt-mulig dama her nå? Kan brukes til alt fra IR, via CFO til CEO
Jo mer jeg tenker på det, jo sykere er det at hun har hevet så høy årslønn. Adm dir i selskapet jeg jobber og som genererer 3 milliarder i driftsinntekter og har 2000 ansatte har årslønn på 3 millioner.
Er ikke helt med. Skjer veldig mye nå. Dersom man har kjøpt Nanov mellom kr 1.20 og kr 1.40. Er man da og fucked? Jeg kjøpte 225 000 aksjer med snitt 1.36😳
Har du kjøpt såpass med aksjer uten å helt vite hva du har investert i?
Tror du klarer deg bra:) uansett utfall idag så vil jo dette på lengre sikt være bra. Vi som har sittet veldig lenge med aksjen hadde håpet på en bedre avtale.
Ja. Hadde en overskudds million fra oljeservice jeg kasta ut med pil, da gikk litt på blant annet Nanov.
Du vill garantert få tilbake din investering…verre med oss som kjøpte når nano var hot…
Ikke overraskende, men det er ikke selskapet som ble slaktet, bare aksjonærene
Jaja, får trøste meg med at tapet ble bare på 65%. Betydelig opp fra 99,9%
Føler med dere. Får bare håpe det nye selskapet vil radere dagens Nanov ledelse. Ikke interessert å følge dikka folka videre.
Seriøst …hva skjer egentlig med våres aksjer nu? Første gang jeg er oppi dette