Enig I den…men for oss som har sitter lenge med betydelige tap ‘en del av oss selger idag får skattefradaget’ så kjøper vi igjen…
Og jeg er glad studien til nordicnanovector lever videre…
Ser den. Men sattefradraget øker neste år?
Hvilken studie?
De la ned den tidligere i år.
Jo men noen trenger d neste år…etter betydelige tap
jeg syns det er morro jeg da
kjør på , hehe !
Betalutin osv osv…om paragime feilet har dem mye og gå på og andre ting holde fokus på
Dem er ikke tomhendte etter alle disse årene…har med seg mye forskning og erfaring hvilke vei en bør gå nå
Skal man si opp jobben er det slike case som man må treffe på. Helst kjøpe på røde dager som i dag. Hører til stadighet fra venner om da de nett skulle selge beholdningen og så stikker kursen av i mellomtiden. Kompis solgte 50 000 aksjer i Ocean Yield på 32kr dagen før et amerikansk oppkjøpsfond bydde 43kr aksjen. Posisjonere seg før nyheter er umulig. Kjøp og legg aksjene i skuffen. Usikkerheten i Nanov er nå vekke for en lang stund. Er det ikke da man skal posisjonere seg? Liker forøvrig att Sciencons AS (grunder Roy Larsen) sitter stille. Tviler på han selger nå. Jeg har mer tro på mennesker som har feilet enn mennesker som aldri har møtt motgang.
Å kjøpe NANO på denne meldingen er litt som å kjøpe norsk flyaksje - det går bare én vei.
Hmm. Blir en voldsomt bred pipeline. Hvordan de skal få finansiert alle studiene med det rykte Nanov bringer med seg? Tror ikke det blir ved hjelp av private småinvestorer.
Hvordan kan usikkerheten være vekke når riktig pris for det nye selskapet like gjerne kan være halvparten av hva det blir priset til per i dag?
En sitter jo med enda flere spørsmål nå , tenker jeg. Hadde dem gått konk så hadde vi vært ferdige. Finito finale. Nå skal jo f…en meg han berten og ho danske dama skumme fløten videre ! Skjønner ingen ting egentlig hvor det ender med Nano med dette.
Skulle hørt på kjærringa og solgt på 120
Sitter fortsatt med aksjene , men er ikke det spøtt mere opplyst av dette som skjer nå.
Heia nano.
Ett spørsmål her siden jeg har solgt…må jeg avslutte alle kontoene mine i nordnett for få skattefradraget.?og hvor lenge må jeg stå utenfor?
Du må avslutte den AKSen du vil ha igjen penger fra.
Du må bære “reel kurs risiko” ved å stå utenfor.
Dvs opp til hvor livstrøtt skattekonsulenten er den dagen du trekkes ut i stikkprøve.
Carnegie er proffe folk, North vet hva de driver med og gulvet for aksjen ble i går meldt til 1.37 ellernoe sånt her inne. Helt utrolig hvordan noen folk har stått med hodet i sanden. Sikkert lurt å slå opp confirmation bias i ordboka for noen.
Tja, hva skal man si…?
Nordic Nanovector ble dessverre ikke det nye Algeta. I tillegg til at selskapet har blitt vanstyrt de siste årene, sørget pandemien for spikeren i kista for Betalutin; først stoppet pasientrekrutteringen opp på grunn av at overbelastede sykehus nedprioriterte kreftforskning og deretter ble effekten av medisinen så skuffende at hele Paradigme-studiet ble avsluttet, muligens pga at Corona-viruset eller -vaksinen forkludret det hele.
Magefølelsen om at det var riktig å selge seg ned oppunder motstanden på 1,5 før kvartalsrapporten var riktig.
Nå kom det ingen kvartalspresentasjon, men melding om fusjon med APIM Therapeutics, der sistnevnte gis en vanvittig høy verdi vs. Nordic Nanovector, ettersom NANOV-aksjonærene kun ender opp med 24 prosent av det fusjonerte selskapet.
Dette er i prinsippet en gedigen utvanning av eksisterende aksjonærer. Trist at dette var det beste som Carnegie kunne komme opp med. Hadde vært interessant å få høre verdiberegningen; altså hvordan verdien på et selskap som så langt har innhentet egenkapital på cirka 200 millioner kroner og ikke vist til noe som helst kan blåses opp så kraftig vs. Nordic Nanovector som har svidd av nærmere 3 milliarder (med dertil hørende skattefordel) og i tillegg har privilegiet å være børsnotert og bare prises til en brøkdel av fusjonspartneren?
Så webcast og presentasjonsmaterialet, lenke:
https://events.webcast.no/viewer-registration/9g3MsM5c/register
Ikke imponert. Skjønner utmerket godt at aksjekursen på Nordic Nanovector faller kraftig tilbake på denne utvanningen, og det stopper heller ikke der da det fusjonerte selskapet også vil trenge flere emisjoner etter hvert for å fortsette forskningen…
Men hva hadde alternativet vært? Big pharma er overhode ikke interessert. Skifteretten eller i beste fall 70 øre per aksje etter oppsigelser og avvikling?