Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Godt mulig. Men jeg liker å gå mot strømmen. Gjor det samme da jeg kjøpte rigg aksjer i 2020 da verden stengte ned pga pandemi og oljeprisen var på 20 tallet. Alle sa jeg var gal og dum🤷🏻‍♂️

1 Like

Er han fagfolk?
“After 17 years in the semiconductor industry, I jumped into entrepreneurship to launch an online BI service focused on the European biotech sector (public listed companies).
More info on biotechradar.eu”
https://fr.linkedin.com/in/bertranddelsuc

:man_shrugging:t2:

Bare 15% ned etter q-rapport er bra til nano å være.

1 Like

Det er vel og bra, men i den bransjen har de peiling på tall og regnskap, så i forhold til deres case var det nok grei argumentasjon for begge sider da. Nordic Nanovector derimot er som et riggselskap som eide en rigg de hadde puttet milliarder i, og så sank den i havet og var umulig å hente tilbake. Samtidig ville selskapet vært på konkursens rand og alle potensielle investorer stilte ryggen til selskapet. Det er det du har kjøpt her. Er du klar for å miste alt/nesten alt over natten når de skal hente penger, så får det være ditt valg. Det handler ikke om at det er galt eller dumt, det handler om at det ikke finnes noen vei til oppside her, nå som de har valgt å ikke gi opp, men vanne ut aksjonærene i stedet. Hadde de gitt opp og solgt sjappa hadde det vært et case for oppside.

2 Likes

Igrunn veldig rett…

Har du noe å komme med i stedet for å bryte forumreglene @TyrionIV ?

Jeg synes du bommer totalt.
Pipen er mer enn Betalutin som monobehandling i 3.linje R/R FL. (Riggen din)
Hvorfor er det ikke noen vei til oppside her? Hva om Alpha 37 blir utlisensiert? Hva om de finner en partner til å kjøre videre med Archer som er fase 2-klart? Hva kan skje med car-t-muligheten eller mab-mulighetene…?
Humalutin er også ennå en asset.
Hva om de får partnere inn i både Apim sin pipe og Nanov sin pipe?

Selvfølgelig finnes det veier til oppside her, uten at det dermed er gitt at de materialiserer seg. Men det at de nå har cashburn fram til 2024 gir ihv litt tid på seg til å sondere mer ift disse tingene selv om prisen/vekslingsforholdet sett fra min side inn i denne sammenslåingen synes litt urimelig for nanov-aksjonærer.

11 Likes

Det største problemet her er vel den utrolig dårlige dealen, tross noe forlenget cashrunway. Nå skal en eventuell ny deal deles med 75% flere.

1 Like

Enig i det, synes pipen til Apim vurdert opp mot Nanov sin gir et urimelig vekslingsforhold…
Uansett; ser man med lange briller og tror f.eks at Alpha-37 kan finne en partner og gå hele veien, så vil man jo sitte igjen med ganske mye mer enn hva en konkurs og utdeling av restverdier ville gitt.
Det blir en vurdering av hvilken tro man sitter igjen med for pipen og hvilken tidshorisont man kan sitte med for dette…
Vanskelige valg.

2 Likes

Må jo være pensum i hvordan IKKE maksimere shareholder values. En rekke nye spekulanter kan komme inn i aksjen når støvet har lagt seg så ja, det er en oppside her, men jeg er usikker på når den vil materialisere seg… :zipper_mouth_face:

3 Likes

Ja… føler dette var nok en «pisse i buksa» manøver fra Nanov. Mange, inkludert meg selv, vil nok realisere tap på denne meldingen, slik at man kan avskrive tapet på skatten neste år. Restene mine ble puttet i Trvx og Ultimo

1 Like

Var vel 1 års lock-up ihv på aksjer for dagens key shareholders i Apim, så de får ikke solgt på en stund ihvertfall…

1 Like

Dette er oppside/nedside slik jeg ser det:

Pluss:
Hvis denne transaksjonen går i orden, slik at man har et lengelevende biotech-selskap som har fullt eierskap til NANOV sin teknologi og patentportefølje, så er det en bedre struktur å holde dette i møllpose i enn et konkursbo, og det øker sjansen for at man oppnår salg av verdiene, eller man kan enkelt se for seg et spinoffselskap som går i partnerskap med Orano f.eks. Tidspresset på å få noe sånt i orden synker markant.

Negativt:
Teknologien til NANO er jo verd “potensielt” akkurat det samme som før, alt fra 1 milliard til 15 milliarder, avhengig av hva slags outcome man ser for seg. Men NANO longs sitt eierskap til dette blir ekstremt utvannet, hvis de ikke spytter inn penger i det nye selskapet og blir sittende stuck i det i årevis.

1 Like

verdi, levetid og soliditet av Nano patent porteføljen slites nedover som tiden atter går sin gang…

Jepp, sweetspoten for å hente ut verdi var nok i 2018 - dette forvitrer fort med hvert år som går nå.

I case totalverdi altså market cap er det oppside ja, men ikke for den enkelte aksjonær.

Grunnene til dette er: Emisjonsmarkedet er helt tomt for risikovilje, så der er det ikke penger å hente på kort sikt.
“Forutsatt at Nordic Nanovector kjøper 100 prosent av aksjene i APIM og 55 millioner kroner med tegningsretter utøves vil Nordic Nanovector utstede totalt 372.126.641 nye aksjer som vederlagsaksjer til APIM-aksjonærene, tilsvarende en kurs pr Nordic Nanovector-aksje på 1,32769 kroner på en markedsverdi på 154,1 millioner kroner.”

“To-date, APIM has raised approximately NOK 210 million in equity and from other sources of funding” “Nanov has 70 million left by end of year.” “APIM shal raise 55M”
Hvordan skal dette funde selskapet til 2024?

Men det er nok egentlig ikke det de mener: “This merger will not only allow us to get access to public equity markets to support our growing ambitions”

Det som redder hele situasjonen litt er at de som kommer over i Nano fra det andre selskapet har lock up i 12 mnd. Men det kan de for så vidt lure seg unna ved å ta opp tilsvarende short.

2 Likes

Ja, ihv for Lu177-delen var nok det helt klart i nærheten av sweetspoten i årene 2016-2020. og for nåværende/daværende aksjonærer var det vel da den store aksjegevinsten var mulig å hente. Nå er det jo 10 x så mange aksjer å fordele evnt “gevinster” på…
Hva gjelder Alpha37, så er det kanskje nå og et par år fremover som gjelder ift sweetspot…?
For resterende cd37-pipe så er det for tidlig ennå…

Siste bulltesen jeg ser på NANO-føtter er at Alpha37 blir skilt ut i et spinoff og raskt kommer i gang med fase 1 studie, hvis det er vellykket burde et sånt selskap kunne være verd alt fra 100 til 500 million euro om 3-4 år, og ville kunne aksellerere biotech-raskt om det går bra.

Hvorfor skal det ikke kunne funde selskapet til 2024?
cashburn vil jo gå drastisk ned nå etter paradigme-stans med dertilhørende oppsigelser av opp mot 100 avtaler i den forbindelse (deriblant Icon sin og cmc-klargjørende avtaler)
oppsigelse av 62 av 70 ansatte,
mindre (og ny) ledelse…

Men ja, man må hente ny finansiering på en eller annen måte før man går tom selvsagt.

Mener du partneravtale (med f.eks 200 mill upfront) ikke vil gi oppside for den enkelte aksjonær??

Jeg mener potensialet for assetene i pipen gir et svært stort oppsidepotensial – også for den enkelte aksjonær, men som sagt: det er ikke dermed sagt at det vil materialisere seg og det skjer nok ikke i morgen.

2 Likes

Så det nye selskapet vil ha max 24% freefloat i hele 2023?