Hvorfor må det være en spinoff?
Hvorfor ikke bare en partneravtale hvor partner tar alle utgifter ifbm videre utvikling med en liten upfront, milepælsutbetalinger og royalties?
Dette vil kunne sikre driften og utviklingen av andre assets i det nye firmaet i tillegg til at en markedsadgang og evnt oppkjøp av hele asseten vil kunne gi god bonus.
Nå er det vel ganske vanlig at lockupene omgås, det er bare en gentleman’s agreement, det er lite gentlemen på Oslo Børs.
Eksempel:
Vel… Er vel major shareholders fra Apim som har “undertegnet”(?) denne lock-upen og ser vel ingen grunn til å trekke i tvil dem.
"Current major investors in the company include: Sarsia Seed, Norsk Innovasjonskapital III AS, Trond Mohn Stiftelse, Investinor AS and Birk Venture
https://www.apimtherapeutics.com/investors-development/investors
Potensiellt mer stabilt en 11.000 #whenlambo hodlere ihvertfall.
Man kan jo si det sånn, helt til de eventuelt henter penger nå eller senere. Er måter å komme rundt det ved å handle via avtaler med andre banker f.eks. via short, men de nye aksjene nå står det at skal ha 12mnd lockup. Anbefaler alle som eier aksjen å lese alle de siste meldingene, mye viktig info.
Hvor stor er forskjellen på Trond Mohn stiftelse og Meteva i mandat, metoder og muskler skal tro?
Det er cirka 75 % av aksjene som tilhører de fire største aksjonærene i APIM. Hvis dere ser på deres bakgrunn og historikk er det liten grunn til å tro at de vil shorte NANOV aksjer for å “komme seg ut”.
Etter min hoderegning blir det cirka (24 % gamle NANOV aksjer + 19 % nye fra små APIM aksjonærer) 43 % free-float i det fusjonerte selskapet.
Jeg har ikke sagt at de skal gjøre det, bare at de har muligheten. Som rådgiver der ville jeg helt klart anbefalt dem å sikre det de kan av verdier så fort de kan, ved f.eks. short tilsvarende deres del. Men de tar sine valg.
Det blir litt annerledes enn det ser ut nå tror jeg, siden APIM også skal hente 55M nye kroner før sammenslåingen.
De skal hente de 55 mill ved utøvelse av warrants som allerede er utstedt. Og utøvelsen av disse warrant’ene er innberegnet i andelen som skal ha lock-up så vidt jeg vet og disse sitter ganske likt med aksjesitsen ellers.
Mulig det er bare meg… men det virker som om noen desperat prøver å presse ned prisen på NANO før børsen stenger…
[
Jens-Peter Marschner Chief Medical Officer bei APIM Therapeutics
(https://www.linkedin.com/in/jens-peter-marschner-31350a59/)
37 m
This merger is a big step for both companies and a win-win situation. I am excited to continue my work as CMO for this new company. I am convinced that with this step we are able to speed up the development processes of APIM’s lead compound ATX-101 as well as Nordic Nanovector’s compounds.
Speed up med hvilke penger? Kan det tenkes at de kjører en stor emisjon mot mohn og gutta?
Dumt spørsmål her ’ ren tipping.men hva tror dere aksjen vil ligge på etter fusjonen er gjennomført…??jeg sitter litt fast…solgt meg ut idag grunnen skattefradrag" like greit få det gjort"nen på ett eller annet tidspunkt vil en gå inn igjen
Hvorfor denne trangen til å absolutt måtte gamble enda mer penger på noe Nano-relatert? Heller enn å ta et dypdykk etter selskaper med et velfundert investeringsrasjonale…? Fremstår komplett uforståelig.
Den vil med all sannsynlighet være mye lavere enn i dag. Børspause og/eller en kikk etter et annet case kan være en bedre idé.
Radforsk kjøpte for øvrig et annet selskap over børs i dag, for et beløp som er påfallende likt det beholdningen var verdt i NANO.
Du har nok helt rett i det…gammel vane …på tide og skifte beite …takk for påminnelsen😊er ikke vant med stå utenfor…finne tre/ fire nye og spre det litt denne gang
Hvilke selskap var det?
Det er ikke så viktig, fasit får man av listene om noen dager. Mer verdt å merke seg at det er kraftig signal på at Radforsk ikke er videre fornøyd med forespeilet fusjon.