Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Continuing the discussion from Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3 - #7644.

Previous discussions:

Hele utviklingsprosessen i Nanov har vært en skandale!. Vi påstå at toppledelse og styre har sittet på informasjon av avgjørende betydning til markedet hele veien, ihvertfall fra 2021! Med hyppige skifter og med Braun fadesen friskt i minne . Egbert som plutselig trakk opp 14 pasienter et kvartal i forkant av en emisjon hvis jeg ikke husker feil og ikke minst et vanvittig pengeforbruk som ingen skjønte var mulig!
Nei jeg håper de største aksjonærene setter en stopper for denne sammenslåingen . Det er ingen interesse til noe av det Nanov har i pipen skal vi tro de siste dagers hendelser og det sier vel det meste!
Er så dritt lei hele "Nordic Nanovector "tråden som til stadighet popper opp! Vær så snill og selg, kom dere videre og legg tråden død en gang for alle! :face_vomiting:

God helg! :wink:

5 Likes

Et annet godt tips (som funker veldig bra for meg) - ikke klikk på tråder der du ikke eier aksjer eller ikke er interessert i å lese innlegg :slightly_smiling_face:

5 Likes

Mange som ikke sover særlig godt her, føler med dere :popcorn:

Jeg har ikke medisinsk innsikt til å kunne kommentere på om selve sammenslåingen er fornuftig eller ikke fra et faglig standpunkt. Det jeg derimot finner litt merkelig er verdifastsettelsen og fordelingen av eierskap. For meg virker det litt som sammenligning av epler og bananer.

Begge selskapene har holdt på omtrent like lenge, men Apim virker å ha kommet mye kortere i sine prosesser enn Nano, uten at jeg nødvendigvis forstår hvorfor. De fleste selskaper av denne typen er veldig sensitive ifm verdifastsettelsen i de typiske forhåpningsfasene og skuffelsesfasene. Det vil si fasene der kursen reflekterer euforien over positive resultater, positiv omtale, fast track godkjenning, BP interesse etc., og tilsvarende skuffelsen ifm fremdrift eller resultater som ikke er i henhold til forventninger, fravær av forventede avtaler (være seg realistisk forventning eller ikke), nye emisjoner etc.

Apim kan vel definitivt sies å være i forhåpningsfasen, mens Nano definitivt er nederst i skuffelsesfasen. Spørsmålet er derfor hvor realistiske de nåværende verdifastsettelsene er, og ikke minst om de er sammenlignbare på et nivå som kan gi grunnlag for å fordele eierskapet til det nye selskapet.

Apim er en “bokser” som har vist seg lovende i trening, men ennå ikke har vunnet en profesjonell kamp, mens Nano har både seire og tap på CVen, og i tillegg ble slått knockout i siste kamp.

Så, muligens burde verdifastsettelsen vært gjort på et tidspunkt for Nano som er mer sammenlignbart med hvor Apim er nå, og da vil jeg tro dette utvekslingsforholdet ifm eierskap hadde blitt et helt annet. Og da snakker jeg egentlig bare om verdifastsettelser for å kunne gi en mer rettferdig og korrekt fordeling av eierskapet til det nye selskapet.

4 Likes

Tar vi vekk knockout’en (Betalutin mono) så sitter vi igjen med en veldig lovende karriere med Archer (kombo), Humalutin og Alpha som 3 godbiter de fleste må kunne se potensialet i.
Car-T er på babystadiet, men det er vel muligens noe der også med tiden.

Virker som at Paradigme er det eneste som definerer Nano i denne prosessen, det burde ikke aksjonærene gå med på.

5 Likes

Dette er jo ren galskap…og vi må nå stille spørsmål hvem styret i nano jobber for" ikke deres egne aksjonærer ihvertfall" de to store stygge ulvene har porsjonert seg som alltid" trenger vell ikke nevne navn engang da de fleste vet hvem d er. Jeg gjorde meg tanker tidlig igår om hvilke rolle North hadde i dette’ siden jeg trodde dem var mer aktive i forhold til hva som blir gjort. Så var veldig forunderlig at til og med for North var dette en bombe…???sinnsykt

Er du inne ennå @Ellen ?

Ja jeg tenkte jeg har mer tid på meg til denne avslutningen av konto…så sitter igjen med litt,temmelig bunnskrapt…tenkte selge så kjøpe meg inn igjen…men når en selger så blir d ikke noe mer Nordicnanovector…så da kan en vente litt til…Blir ikke noen nye investeringer før nyåret allikevel:)

1 Like

Skal du vente til over jul med å investere i Targo? :slight_smile:

Det var nok ikke en bombe, og man skal anta at styret har informert de største aksjonærene om dette.

North redder også ansikt ovenfor aksjonærene sine ved å gå imot dette offentlig.

Paradoksalt nok - hadde North vært tidlig ute å sagt at vi ikke kommer til å gå med på subpar avtaler i forkant og handlet i markedet samtidig ville nok tradere og andre aktører frontrunnet deres potensielle forsøk på negativ kontroll og implisitt økt faktoren(mcap) som TYDELIGVIS spilte en soleklar rolle i verdsettelsen av Nano. Go figure :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Her er kortene til Nano …iflg innkallingen til EGF 1. des. …meld dere på aksjonsgruppa alle sammen !

Nordic Nanovector is committed to develop and deliver innovative therapies to patients to address major unmet medical needs and advance cancer care. The Company’s pipeline includes:

  • Betalutin® and Humalutin®, both CD37-targeting radioimmunotherapies incorporating the beta emitter lutetium-177 to treat non-Hodgkin’s lymphoma (NHL);
  • Alpha37, a CD37-targeting radioimmunotherapy candidate incorporating the alpha-emitting radionuclide lead-212, currently being explored with partner Oranomed for chronic lymphocytic leukaemia;
  • Multiple fully humanized anti-CD37 antibodies with potential in haematological cancers and autoimmune diseases; and
  • A CD37 DOTA CAR-T cell opportunity in haematological cancers, which is being advanced via a research collaboration with the University of Pennsylvania.

Når det gjelder cash beholdning… det blir mindre enn 70 million igjen. Det blir nærmere 50 mill siden siste kostnader for å close denne deal er ikke inkludert. Ref svar på spørsmål på webcast hvor Malene estimert de siste kostnader til å være ca. 15-20 mill.

Jeg er på saken;) men det er klart med denne inngangen så bør en ikke vente for lenge…Så måtte jeg jo ta en ekstra reaserch på ledelsen" etter vært inne her i nordic nanovector for lenge…så rett rundt hjørnet:)

1 Like

Seriøst…? Hva skulle North vinne på d? Jeg bare spør jeg

Nei, det blir 70. Er egentlig 90 igjen pr nu. Men så kommer utgift neste år.

Så 70 millioner igjen end of year i ikke forpliktede kontant beholdning.

1 Like

Det er uforståelig hvordan Egberts kan stå for denne løsningen - hva kan agendaen være ? :thinking:

1 Like

Nordic Nanovector’s stand-alone cash position at end 2022 is expected to be ~ NOK 95m
Further commitments related to closure of PARADIGME during 2023 are expected to be ~ NOK 25m
As a result, Nordic Nanovector’s uncommitted net cash level is expected to be ~ NOK 70m
This excludes any costs associated with the announced merger transaction.

Det var den siste setning jeg forsto at merger transaction costs var 15 mill - 20 mill fra Malenes svar men de er ikke inkludert ennå. Jaja spille ingen rolle i det store bilder.

pirates-lead

12 Likes

Eller dette er dealen de lokale spisseskoene klarte å lande.

Vil anta at de søkte seg inn på nordiske bioteks for å få benyttet fremførbart, men det er ikke tatt med i dealen i det heletatt.

Hva da med et nytt søk over dammen med et voksent amerikansk meglerhus?

1 Like