Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

https://newsweb.oslobors.no/message/575427

Er vel ikke hemmelig det @h3nk1 ?

Neida, men hvilket selskap var ikke hovedpoenget (siden vi er i NANO-tråden). Jeg ønsker ikke at folk skal hoppe over i nye båter før de er pålest og kjent med hva de kjøper.

2 Likes

Dem fikk en bedre dag en oss ihvertfall…

Men dette må vel stemmes for på EMG, for at Merge skal bli realitet?

Tydelig at motpart er gira på dette.

Så aksjonærene kan vel fronte et motkrav når det kommer til fordelingen?

76/24, er jo latterlig.

Det er jo det som skurrer…og blant annet at verdien er satt utifra aksjekursen…uttalelsen at markedet setter prisen ’ det er jo ikke reelt’ " eller er jeg helt på blåbærtur nå" jeg mistet litt tråden idag.men ble repetert ett par ganger på Q3…

Uttalelsen til Egberts er noe av det dummeste jeg har hørt. Fikk nesten lyst å kommentere på Twitter linken lenger opp med samme frase.
Ettersom APIM ledelsen anser dette som done deal!

Vi sitter ikke med noen garanti for at studien til APIM blir suksess. Så hvorfor skal vi akseptere å overbetalte for å Merge med dem. De har jo ikke spesielt godt med cash heller.

2 Likes

Nordic Nanovector - merger with APIM Therapeutics

10.11.2022 17:56:45 CET | North Energy ASA | Non-regulatory press releases Reference is made to the stock exchange release from Nordic Nanovector ASA (“Nordic Nanovector”) stating their intent to merge with APIM Therapeutics AS (“APIM”). North Energy ASA (“North Energy”) is the second largest shareholder in Nordic Nanovector currently holding approximately 7.5% of the shares outstanding. Our view is that the proposal to merge with APIM is both poorly conceived and not in the best interest of shareholders of Nordic Nanovector. The transaction is highly dilutive at the proposed merger ratio, as the valuation methodologies used seem to have obvious shortcomings, and are certainly not based on an ‘apples for apples’ fair value comparison to determine the right merger ratio. We are also questioning whether shareholders are best served by continuing a strategy exclusively focused on early-stage oncology R&D - a strategy which historically has been extremely detrimental to shareholder values. The combination of these factors leads us to our conclusion that the merger proposal lacks the necessary financial and strategic rationale for shareholders in Nordic Nanovector. CONTACTS * Rachid Bendriss, co-CEO, (+47) 926 60 603, rb@northenergy.no

Oslo Børs
https://newsweb.oslobors.no/message/575439

16 Likes

Nei igjen tråkker dem over aksjonærene og kommer med uttalelser som ikke stemmer med virkeligheten. Og spørsmål det liker han fryktelig dårlig… viser irritasjon i spørsmålsrunden… ikke særlig aksjonærvennlig…

Nå skjer det noe altså😊takk som deler

https://newsweb.oslobors.no/message/575441
Melding fra NANOV, her er det bare å lese til øynene blir store og våte… :cry:

Edit:
Jeg er ikke aksjonær her, men hadde jeg vært en stor aksjonær hadde jeg vurdert å kontakte North…

1 Like

Er jo allerede et aksjonæropprør på FB. De klarer sikkert å finne hverandre.

4 Likes

Kall meg gjerne en idiot, men jeg har mer tro på North en enn random aksjonæropprørsgeneral :roll_eyes:

Edit: Les dere gjerne opp på ledelsen i North, det er tidligere Carnegie-folk med 7,5% av selskapet i potten…

1 Like

Det er jo bare to ting å si om dette:

1. Har ikke styret hatt kontakt med en så stor aksjonær på forhånd så har de gjort en dårlig jobb.
  2. Hva er alternativet til North Energy? NANOV overlever vel ikke uten at de blir tilført penger, og vil noen putte penger i NANOV som stand-alone selskap.
7 Likes

Det skal være sikkert…trengs noen med stemmerett her…Når har dem brydd seg om aksjonærer uten stemmerett…never… Bra vi får det bekreftet fra North…som faktiskt er storeier

Utspillet til North minner litt om Sissener og Flyr. Tipper de kommer med et alternativ før EGM.

Det er ganske interessant at Egberts fremhever 100 % oppslutning hos APIM og ikke nevner oppslutningen blant Nanos egne aksjonærer med et ord.

2 Likes

Har dem virkelig ikke involvert North i dette…men det er jo inkompetanse, ikke rart det gikk som det gikk da med nordicnanovector…kjedelige greier…Med dem rette folka så ville ting vært helt annerledes

Jeg har skrevet til Rachid Bendriss fra North og informeret om at mine aktier stemmer for et mistillidsvotum ang. det nuværende forslag om merger mellem NANOV og APIM.

Endvidere vil jeg samstemme kritikken af dagens webcast m. Jan Egberts, der fremstod svært dikterende overfor aktionærerne og forsøgte at sælge porteføljen til APIM ind som værende “a very exciting opportunity”. Jeg tror ikke engang en lignende arrogange kan findes i olieselskabet IOX, der ellers er kendt for en svært aktionærfjendtlig strategi.

Set lidt på afstand, så fremstår Jan Egberts som en svært uempatisk person, der synes at sk… højt og flot på aktionærernes reelle interesser i denne svære situation; det virker oprigtigt som et rigged setup, der forsøges serveret til udpinte aktionærer, der hungrer efter break even.

12 Likes

Vi får huske at avlønning i Nano ble gjort til en excel øvelse med mange bidragsparametre… fra årsrapport 2021 der dette det foreligger i egen lekker rapport på temaet: “Remuneration Report 2021”

1 Like

Han har aldri forstått hvem som har lønnet dem i alle år…det er svært få i denne ledelsen som har forstått det…Kritiske spørsmål har blitt besvart med arroganse og irritasjon…Dem burde aldri hatt lederroller i ett firma som disponerer andres penger…Ydmykhet burde dem lært seg

1 Like