Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Har ikke svaret men det må jo være enten det og/eller høyere prod-kostnader, eller kanskje generelt mindre villighet i markedet til å prise den type biotek-selskaper så høyt som for 5 år siden…

Jeg tipper LoA er holdt på samme nivå pga konkurransesituasjonen. Den er kanskje noe bedret den siste tiden pga at noen har kastet kortene, men samtidig så har vi en hovedkonkurrent som har kommet langt.

Diskonteringsrente er nå langt høyere enn for 5 år siden. Det gir lavere DCF og lavere verdi frem i tid seff.

Det risikojusterte avkastningskravet til bransjen har gått opp. Tidlig biotech har generelt hatt det tøft de siste årene. Det er derfor market caps er halvert og mere til - over hele linja.

Jeg tror det gir mange muligheter nå. Sektoren er utbombet og jeg tror det er tid for å bunnfiske i de selskapene som nettopp har hentet cash - som NANOV - eller ikke trenger cash på 12 mndr.

Sitter forøvrig i PHO. Den ser fin ut.

1 Like

Jeg tenker at økt opplevd risiko (bransjen) tas ut gjennom høyere avkastningskrav = høyere disk rente.

Hvem er det du sikter til her?

Må være noen de ikke snakket om på podkasten, de virker ikke til å mene at de har så mange konkurrentene i elderly and frailed, i tillegg med status relapsed and refractory.

4 Likes

Jeg tipper Bayerproduktet vurderes som en risiko som holder igjen LoA i regnestykkene til de som er opptatt av dem. LoA (45%) på nåværende tidspunkt så vi ikke for oss for 3 år siden.

2 Likes

Ok, du skriver at “vi har en hovedkonkurrent som har kommet langt”, men du mener at du tipper at DNB mener at det finnes en hovedkonkurrent som har kommet langt?

4 Likes

Har vel inntrykk av at de fleste analyser i selskap som ikke tjener penger pdd, har et TP som følger kursen i en større grad enn andre selskap. Innholdet i analysene er nok mer verdt enn selve tallet de legger frem.

2 Likes

Ja, det kan du godt si. Det ligger nok en usikkerhet der om Bayer får gjennomslag eller ikke og i hvilken grad det vil påvirke Betalutin og markedet. jeg føler i hvert fall på det selv.

Men jeg har nå begynt å handle litt igjen. Avventer hovedposten til etter Q4 rapporten er på bordet.

Skullerud forventer at Bayer får tommel opp fra FDA, så er nok grunn til å legge det inn i sine analyser. Men de har ikke data på behandling fra det samme pasientgrunnlaget man gjennomfører i Paradigme, ergo tråkker de ikke i hverandres markeder.

3 Likes

Det er sikkert riktig. Men tipper NANOV reagerer negativt på evt melding om Bayer-approval…

Mulig dette har blitt besvart allerede, men lurer litt på følgende: Bayer har trukket søknaden om autorisasjon i Europa for Aliqopa (Copanlisib) på MZL (Aliqopa: Withdrawn application | European Medicines Agency) etter å ha unnlatt å svare EMA innen fristen da de hadde noen betenkeligheter. Samtidig kjører de på med MZL som en av diagnosene for inklusjon i Chronos-3 (Copanlisib and Rituximab in Relapsed Indolent B-cell Non-Hodgkin's Lymphoma (iNHL) - Full Text View - ClinicalTrials.gov) - noen som vet hvorfor de kjører videre med MZL i Chronos når det tydeligvis er utfordringer med det i følge EMA?

1 Like

Fra radium podcast ang bayer sin chronos studie.

3 Likes

Det går i dass med pi3k. Ikek noe å være bekymret for.

Det ser iallfall ut som om det har såpass mye problemer med tox at det overhodet ikke vil være aktuelt for pasientgruppen som Paradigme sikter på, og det sier jo Skullerud mer eller mindre i klartekst også.

3 Likes

Det har vært tema for å si det sånn. De ser trukket resten av pi3k fra markedet pga dette.

1 Like

Jeg fikk en “what?!” følelse helt den andre veien, for å være ærlig.

1 Like

… som er også en fin betryggelse for en potensiell beiler at man har matskåla for seg selv. Kall meg Mr. Slå-inn-åpen-dør, takk for meg og skål :beers:

3 Likes

Shit, så mye synsing om 0, 2 eller 4 rekrutterte til neste Q. Det har vært temmelig bra nedstenging på sykehusene generelt rundt i verden siden Omikron virkelig brøt ut i november. De fikk inn 3 pasienter fra R&d day til 6. januar. Klarer de å holde den takten til Q så er vi på 110 pasienter. Jeg ser ikke hvorfor de skal gå ut med noe annet i en podcast enn hva de publiserte i børsmelding 7. januar. I mine øyne er det to viktige hendelser som skjer as we speak for Nano sin del, og det er PI3K sin elendighet + 100% gjenåpning av samfunnet. Tar man på brillene som ser 3-6 mnd fram i tid så er dette veldig positivt.

8 Likes