Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Nano kommer en vakker dag til å bli et obligatorisk casestudy på NHH om hvordan man ikke skal behandle sine aksjonærer

1 Like

Yup, jeg hadde ganske rett igjen, med unntak av at rep emi ikke ble kansellert, men ble møtt med noen som var enige og de fleste med “du er for negativ”-wibes. ref: “Er vel bare et fokus i det korte bildet nå? Oppdatering på rekrutteringen ved Q4 om en ukes tid? 0-2 rekrutterte gir blodbad og 3+ bør være bra? De har vel varslet vanskeligheter med rekrutteringen, så forventningene er vel relativt lave?” og “Forøvrig har Nano-skaren en tendens til overestimering i forkant av kvartals-rapporter, så kan godt hende det blir et bullrun fram til rapporten også.” 22. feb.

2 Likes

Det var kanskje ikke meningen heller, men hvordan hadde kursen sett ut nå hvis de ikke hadde gått ut med at det ble rep emi. Tror det var et lurt grep da kursen lå ned mot 11-tallet. Vi hadde sett 8-tallet eller lavere i dag!

3 Likes

Må for så vist være mulig å legge flisespikking om forventinger/rep.emi/aksjonærhåndtering til side og se at oppsiden er fantastisk mye større enn nedisden i dette selskapet og value inflection stadig kommer nærmere

4 Likes

Kjære tid…

Idag er det mye spikersuppe, både her og på Thon hotel.
Mr. «Over and above» Skullerud gjør unektelig godt inntrykk, men det betyr ingen verdens ting.
Det har mange før ham også gjort.
Det absolutt eneste som betyr noe som helst er progresjon og leverte resultater.

Jeg sendte inn to spørsmål som de elegant hoppet over, dette har jeg dessverre opplevd flere ganger.

  1. dette er relevant fordi flere nå vektlegger «strongest funnell in history»
  • Malene rapporterte «strongest pipeline of pasients ever» i q4 - fasiten viser at det ikke gav oss noe av særlig verdi.
    «Hvordan kan man fortsatt fremholde tilsvarende argument, og forvente troverdighet i markedet?»

No 2 lar jeg ligge… jeg forstår at det var hakket for direkte for public disclosure

I Nano har dessverre 8/10 veiskiller endt med skuffelse.
Så har man i tillegg fått pandemi, og nå en presset kommunist med verdens største atomarsenal.
Noe uflaks, men her er mye som har gått galt.

Hva er egentlig historien ift Marco?
Ble det overhode kommentert idag? Noen?

Jeg underbyr Malene! Hvis noen vil ha 200K aksjer på 13,95 så bare si fra :sweat_smile:

Når det gjelder Marco så er vel straks fire måneder siden det ble sagt at han ville gå av med pensjon pr 31.12.2022, men at han ville være disponibel som rådgiver en gitt periode etter det.

2 Likes

Interessant poeng, selv om jeg tviler på det var grunnen til at de valgte å opprettholde rep-emi.

Mine vurderinger etter presentasjonen:

  • 0 nye rekrutterte siden sist er skikkelig triste greier, men jeg ser liten grunn til å klandre selskapet for det. Forklaringene er kjente og troverdige, samtidig som de har iverksatt tiltak for lengst og fortsetter å iverksette flere tiltak. Jeg hadde imidlertid helst sett at den “skandinaviske turneen” til sitene ble meldt allerede gjennomført heller enn at den kommer. Fremstår vel sent…

  • At rekrutteringen ville komme ut dårlig denne gangen har egentlig selskapet varslet godt, men jeg trodde likevel at det kunne innebære 2-3 til i dag. Forventningene her i tråden ble jazzet enda mye høyere med bakgrunn i spekulative tanker om årsaken til gjennomføring av rep.emi, men nok en gang viser det seg at det er bedre å lytte til hva selskapet faktisk sier.

  • At guidingen opprettholdes kan i forlengelsen av det sees litt positivt fordi selskapet nå begrunner dette i at de mener å se forbedring. De fikk på en måte rett sist, så la oss håpe de får rett nå også.

  • Jeg synes som mange at avgjørelsen om å gjennomføre rep.emi har fremstått veldig merkelig. Lett å bruke store ord om inkompetanse osv på nettforum ser jeg, men tror det blir litt for enkelt. Lett å være bombastisk for folk uten ansvar og med fasit i hånd. Intensjonen om å behandle aksjonærer “likt” er imidlertid helt ok og ser man tilbake på kursutviklingen så lå jo den stort sett og vaket ikke så langt fra 14 i 3 uker etter emisjonen. Hadde for eksempel Ukraina løst seg kunne ting sett annerledes ut…

  • Når det gjelder muligheten for partnering med Big Pharma så understrekes igjen nødvendigheten av data, så ingen vits i å satse på at noe sånt skal dukke opp inntil videre.

  • De sier (som selskapene alltid gjør) hvor lenge pengene holder, som er inn i 2023 til etter avlesning, men som vi dessverre vet så betyr ikke det at ikke ny innhenting tidligere kan bli nødvendig. De kan ikke holde på til null…

  • Positivt er at forberedelser med hensyn filing virker å være on track og ha stort fokus. Det er veldig viktig.

Dessverre blir det mer venting, og håpet for de neste månedene må som før være at vi endelig får overraskende rekruttering til oppsiden :slight_smile:

10 Likes

Mon ikke patienterne vender tilbage i disse dage.

Har de sagt noe om grunnen ? Jeg har ikke fått sett på Q4 gjennomgangen ennå

Tror nok det var omicron som ‘drepte’ den opsjonen på rekrutterte pasienter. Samtidig har omicron sørget for at det nå er langt mindre sannsynlig at det dukker opp en ny virusbølge som rammer sykehusene.

1 Like

Se litt lenger oppe, Skullerud sa i webcast at rep.emi allerede var betalt for - så de hadde ikke noe valg enn å gjennomføre. Andre får korrigere meg om jeg hørte feil :slight_smile:

4 Likes

Ja, vi trenger en kvartalsrapport med sterke rekrutteringstall før neste emisjon dukker opp. 2. kvartal bør bli bra.

4 Likes

Ja det er selvfølgelig riktig som du sier ift Marco… beklager.
selektivt minne kalles det visst, jeg har fortrengt uønsket informasjon underveis… har bare blitt så mye at det stokker seg litt.

Nei huff, mye sipping her idag… store pengetap over for lang tid kan utløse slikt.
Jeg var jo ikke en av de som mente at rep emi «måtte» bety noe som helst, og var forberedt på non-event igjen.

Allikevel ble det altså verre enn fryktet.
Sannheten er selvfølgelig for lange aksjonærer, at det er vanskelig å kaste seg rundt å forvente at solen bryter gjennom rundt neste sving… der er det erfaringsmessig en ny sving.

Når all denne gallen er delt med publiken, så har jeg fortsatt ståltro på at det ender på en positiv note i år.
Som jeg hadde ifjor… og året før … og … :sweat_smile::sweat_smile:

8 Likes

Har over lenger tid lurt på når en skal dobble beh for å snitte ned, trodde det kom noe gode nyheter i dag ,men her må en hvist vente, slår Skulleruds forventninger om rek til ,da drarvi på !

2 Likes

@kaei, er det du som har laget dagens presentasjon for NANOV??

:rocket: :rocket: :rocket:

8 Likes

1 Nano aksje 1 Mars 2022

image

8 Likes

Det er klart at omicron har slått fra seg…
Men hvorfor greier Ultimo det de klarer i samme periode under samme forutsetninger(med annet pasientgrunnlag ja, men dog?)

Uansett får vi ikke svar på dette, og det er kun watchful waiting som gjelder

1 Like

August -22

4 Likes

Dem sa dem like greit kunne gjennomføre siden den allerede er betalt for…