Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Tror man på caset er min påstand at det bare er å kjøpe. Tar tredagersregelen denne gangen, så skal jeg følge den hele veien ned.

2 Likes

Ja…men utfordringene er på d politiske plan…medisinen er der men er sykehusene der??? Så d er utfordringen…og det er d som er frustrerende …og dem jobber tett opp mot dette hver dag, så blir for dumt at dem snakker som at omikron kom som en bombe…problemet er underbemaning på sykehusene og det har det vært lenge…lenge før omikron…Nå får vi bare håpe…og ikke i tvil at ledelsen gjør sitt beste,men dem har tabbet seg ut på noen avgjørelser som ikke har vært særlig kloke

1 Like

Covid 19 …har medført så mye lidelser for andre mennesker som er syke av andre årsaker…så får vi håpe at det blir en balanse igjen …men d tar tid…og vet ikke hvor mange som har gått tapt i kampen mot kreft grunnet sen diagnose og ikke oppfølging.og utprøving av nye medisiner…men mange…Storbritannia anslår dem 50000…det er min bekymring om dem klarer seg igjennom dette som ett lite selskap i en korrupt bransje

Var litt til og fra under presentasjonen pga jobb, men syntes jeg hørte to ting som sperret opp øynene:

  1. Malene sa noe om en milepælsbetaling som forfaller snart, og gjorde at emisjon var nødvendig å få på plass

  2. Erik kommenterte noe om at hva som er SoC kan endres ila en fase 3 studie, og dermed forstyrre studieløpet. Er vel det som skjedde med PCI’s RELEASE, men trodde ikke dette var spesielt sannsynlig for Nanov

Noen som fikk med seg disse og kan utdype?

Hvis ikke skal jeg høre gjennom opptaket ved anledning og melde tilbake :nerd_face:

1 Like

Ja, nr 1, de hadde milepælsutbetalinger til det jeg antar er produsenten av Betalutin. Flott at disse får en earn-out på 20 MNOK, og de ville brenne ca 130 mill i Q1 også. De hadde good spendings som det ble sagt….

Nr 2 fikk jeg ikke med meg, skal innrømme at motivasjonen ikke var helt på topp når jeg lyttet gjennom.

Men fikk med meg at både CFO og CEO jobber veldig mye, til og med i jula. Jeg vet ikke helt hvordan det er med dere andre her, men skal du skape noe stort og bra, og du ikke er ansatt i stat eller kommune, så jobber du timene dine så godt du kan for å lykkes, lønnet eller ulønnet. Skjønner virkelig ikke behovet for å proklamere hvor mye de jobber, spesielt ikke med de lønningene og opsjonspakkene de har. De burde prøvd gründerlivet og kjent på det. Der får du ikke kastet 250 millioner etter deg på en time og kan bare komme tilbake å hente det samme om et halvt år hvis du ikke har levert.

I mitt halve lyttemodus hørte jeg også noe annet som jeg virkelig stusset på, og andre må gjerne steppe inn på dette. Jeg skal uansett høre gjennom selv i morgen. Men nå nylig har de ansatt en person som skal reise rundt og besøke klinikkene og snakke med behandlende leger. Nå gjør de dette?? Nå har de slitt med rekrutteringen siden 2018 og vi har vel hintet frempå at de må gjerne bruke 20 mill i kvartalet på å fly pasienter inn til klinikkene, men vi vet jo at det ikke går. Men altså, de brenner 450 mill pr år, og de har ikke før nå tatt seg råd til å ansette en slik viktig og strategisk person som på klinikkene kan skape trygghet rundt Betalutin? Hvor mye koster en slik ansatt med reiser? 3 - 4 mill i året, med det resultat at rekrutteringen holder god fart fordi klinikkene vet hva Betalutin står for? Det er rimelig impressing return on equity å investere 3 MNOK for å spare 500 MNOK.

Hvordan har de gjort dette frem til nå? Pr sms, mail og telefon?

Tror de må ta seg en tur bort til gjengen hos Ultimovacs før de setter i gang noen flere studier. De holdt jo på i evigheter med Archer også, men de skjønte ikke selv hvorfor det tok tid… Kanskje fordi ikke alle leger leser sms og mailer?

Jeg ble litt sjokkert av dette, med forbehold om at jeg hørte rett. Det er åpenbart at pengetilgangen har vært altfor enkel, akkurat slik vi ser det andre steder i landet vårt når vi har råd til å bruke 2 milliarder på å slå sammen fylker for så å splitte de igjen! Hvor mange trengende her i samfunnet kunne vi ikke heller brukt de pengene på, men ja, det er off topic :sweat_smile:

17 Likes

Dette, sammen med 0 rekrutterte, gjorde at jeg solgte 70% i dag og kommer til å selge meg helt ut ila en-to uker (i tilfelle det skulle komme noe ifm at de faktisk kjører den tullete rep.emi).

Det jeg hørte var at de utvidet og ansatte en til for å ta seg av kommunikasjon med siter og de som er i consideration, i tillegg til å skulle reise rundt.

Ref. Ultimo så er det ikke sammenlignbar pasientpool.

2 Likes

Tung dag.

Jeg opplever Skullerud som real og han har satt seg inn i selskap og produktportefølje. Jeg liker at han snakker om porteføljen av produkter. Samtidig blir i alle fall jeg frustrert når rekruttering har vært så rævva siden 7. januar. Noen nevner at selskapet ikke kan gjøre så mye med det, men som @TheObserver skriver gjør de jo nå ytterligere grep for å forsøke å øke rekruttering, med besøk på sykehus osv. Det forteller de at de gjør nå når det gjenstår 14 av 120 pax. Jeg mener de kunne gjort det enda tidligere.

De kommer i mål. Det blir bra. Er avlesing av data bra blir det penger også (på en eller annen måte). Men min mening er at de trolig kunne gjort dette smidigere, klokere og enklere.

Finansdama har nok ikke mer å gjøre enn meg, eller deg. Ikke tror jeg det er sååå vanskelig heller. Så om de i morgen forteller om rep.emi på Radium og like muligheter for alle, for så å bortforklare med enten covid eller krig i Europa, så bør de svare på hvordan de mener eksisterende aksjonærer skal kjøpe aksjer til 14 kroner om kursen er 12 kroner i markedet. Har de et godt svar på det blir jeg imponert.

Det blir bra altså - tar bare veldig lang tid.

6 Likes

Radforsk vil gjerne ha spm om Nanov før podkasten i morgen:

Spm sendes eka@radforsk.no

5 Likes

Ja jeg er spent hva Marlene kommer med når kursen er 12 i markedet og det skal hentes penger på 14. Syns denne handteringen av hele emisjonen virker merkelig. Må jo være mulig for ledelsen å framsnakke noe. Kommer der en melding av positiv art? Disse dataene som har ligget i årevis til modning er vel nå på sin plass å få vist markedet og skape litt tillit.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

Takk for avklaringen :+1:
Selvsagt ikke sammenliknbare, men det er ingen uting å se til et selskap som håndterer området godt når man selv har større utfordringer på området og må ansette flere mennesker for å booste trygghet rundt behandlingen? Det er jo ikke akkurat slik at Betalutin fremstår som et tvilsomt produkt, det viser ratingen også fra kundene som CEO omtalte grundig ved Q3.

3 Likes

Det jeg reagerte på er at etter Kolstad sluttet er det ikke rekruttert i Norge. Ikke i Sverige , ikke Danmark .utrolig hvor passiv selskapet er

Kolstad ja, eller Kolsås som Skullerud omtalte han som ved navn to ganger. Verdens eldste triks i boka når det gjelder hersketeknikk :wink:

Fra spøk til side; jeg tror Skullerud ser hvor det trykker og det er supert at han tar tak i ting, på samme måte som Nieba gjorde. Begge er nok rette folk på riktig sted.

Tror vi ser svakheten med at folk ikke er samlet ,men sitter å surrer med sitt på for mange plasser

4 Likes

Mange gode tips fra meritterte næringslivsledere her :smiling_face_with_three_hearts:

3 Likes

Trenger ikke være næringslivsleder for å se den slette historikken til selskapet som noe annet enn stusselig. Så slike kommentarer blir litt enkle.

Med mindre medisinen er dårligere enn vi aksjonærer tror og håper. Men det blir en helt annen diskusjon og utfallet blir da å selge seg ut samme hvor god ledelsen skulle være.

Du er også habil på selskapsforståelse skjønner jeg. Eller er du også litt kritisk nå i ettertid?

1 Like

Er uhorvelig enig i det du sier, og etter en presentasjon som dette sitter jeg igjen med mer spørsmål av ikke nødvendigvis positiv art og en slags apati at man må sitte å høre på en ledelse som tydeligvis tenker at aksjonærbasen er en gjeng med barn… #Alleskalmed

Dette har nå skjedd etter Skullerud har kommet ombord, dette er løsninger, han er løsningsorientert. Han skal også sende senior management rundtom på sykehus i skandinavia, for det er rett og slett for dårlig at Nano som har hovedkontor i norge, nesten ikke rekrutterer i norge og kringliggende land. Her har tydeligvis gammel ledelse tatt noe for gitt, da pasientpoolen i del A og archer hvor jeg forstår begge studiene er rekruttert nesten ene alene av Kolstad selv. Snakk om primus motor og skikkelig skuffende å høre han fremsnakke Car-T når han har gjort en så formidabel jobb med betalutin(bitter much?)

Selv med beste rekruttering ever i 2021 så kommer Skullerud på banen med ytterligere løsninger for å speede opp rekruttering og sikre pasienter inn i studiene og opprettholdelse av guiding. Jeg tror han er smertelig klar over at det er “bare” 14 igjen, og jeg tror kan kommer til å gå “out of his way” for å få disse inn, sent som det gjerne begynner å bli.

Det at han kommenterer screening slik han gjør viser at aktiviteten vertfall er på vei opp og jeg tror ketchupeffekt er mer sannsynlig med en leder som er såpass hands-on som han vi har i dag kontra de vi har hatt tidligere. En annen ting vi får vite lite om er samarbeidet med ICON. Jeg er ikke helt klar over hvordan dette fungerer, men jeg regner med de håndterer data og ymse frem til studiet er ferdig. I hvilken grad de har påvirkningskraft på sites vet jeg ikke, men hvis de har noe med rekruttering å gjøre har de sannelig ikke gjort en god nok jobb.

At omikron har hatt så stor innvirkning kan ikke nano lastes for. for meg er det er tydelig at sykefravær og høye smittetall har trumfet alvorlighetsgrad og trussel i disse pasientene, ref delta vs omikron. Vi hadde tross alt 8 rekrutterte under Delta bølgen, som i og for seg visstnok var MYE farligere for denne pasientgruppen.

Her er det tydeligvis MYE å rydde opp etter tidligere management, og Skullerud er på saken. Han fremsnakker teknologien, og det gjør han bra. Han er en kunnskapsrik CEO som følger nøye med på hva som foregår ref. kommentaren ang lutathera rundt spørsmål om hvordan betalutin blir sett på av behandlere og pasienter. Dette handler vel like mye om vaksinasjon også, som skullerud også nevner.

Han kunne vel hatt seg EN medarbeidersamtale også, Malene. Nå vet ikke vi hva som foregår på bakrommet og hun har sikkert enormt med kontakter, men det er noe som skurrer for mitt vedkommende når en CFO med bakgrunn i finansbransjen står å tyter om muligheter til småaksjonærer når kursen ligger 20% under emisjonskurs.

Ref.patient pipeline, høres veldig troverdig for min del - MED påfølgende tiltak som en egen person som følger opp alle pasientene.

13 Likes

I ettertid ja, så er det lett å kritisere. Men man må huske at utvikling av nye produkter gjerne tar lenger tid enn det man planlegger i utg pkt. Det er snarere regelen enn unntaket. Og så møter man mange bumps på veien som man ikke så for seg. Selskapet kan neppe lastes for at CEO stikker av etter 3 mnd i stolen, f.eks. Jeg opplever at det er tradere og kortsiktige spekulanter som er krassest i uttalelsene her inne. De har antagelig solgt med tap og lirer av seg usakeligheter i ettertid.

Rep emi er det ingen som forstår. Jeg tror fortsatt ikke den gjennomføres. Men vi kjenner ikke fasiten her før tegningsperioden er over. Kommentaren min var litt kjapp, ja. Men jeg har brukbar selskapsforståelse (tro det eller ei). :wink:

1 Like

[quote=“hybrid, post:1014, topic:32460”]
ffende å høre han fluffe Car-T :stuck_out_tongue: (fact check pls @TyrionIV)

1 Like