Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Kjør en poll på om det er tillit til Jan, interessant å se hvilke meninger som finnes der ute.

Jeg forbinder han kun med en som satt musestille altfor lenge før han fant det for godt til å stikke hodet ut av døren., uavhengig av hvor fremtredende han prøver å fremstå i det siste og spesielt ovenfor Lars.

2 Likes

Er forsåvidt helt enig, men etter 4.kvartal i fjor var det vel ingenting som tydet på at det ville komme til å bli nødvendig. Men pandemien har rammet igjen og igjen.

1 Like

Jeg syns han har vært veldig synlig og gjort en god jobb når det ble litt omveltning, gjerne mer enn hva man forventer av en styreleder men uten CEO en stund så måtte det til? Ikke vet jeg. Syns dog det har vært stille i fjøset post Braun-exit, som er litt synd gitt tidligere erfaringer, men igjen så har man nå en CEO som selv etter kort tid i selskapet endret fremtoning og strategi nokså betydelig. Sier vel kanskje noe om det som har blitt gjort tidligere.

Gud vet hvor mye denne arrogansen fra tidligere ledelse har kostet selskapet - go to market on our own - mens nå blir det sagt at det fase 3 studie ikke er mulig å kjøre alene? Ganske stor avstand mellom de to utsagnene, med mindre tidligere ledelse tenkte AA var “go to market” ?

2 Likes

Det kan du si, men tidligere rekrutteringshastighet rettferdiggjorde allerede da en slik person i ledelsen. Altså da lenge før pandemien.

Noen smørte vaselin på ballen.

Man kan tolke det på mange måter, men mest av alt vitner det jo om svekket tro på selskapet

Da ville jeg heller brukt tid på og følge med på egne investeringer…og ikke bruke tid med usaklig negativitet som angår nano…du virker ikke helt oppe og går når det kommer til Nordicnanovector…

3 Likes

Fra hvems standpunkt?

Jeg syns det er viktig å differensiere.

Hva årsaken er, hva blir gjort og hva blir utfallet.

Suksess er ikke given fra startgropen, og reisen er jo et eneste stort problem å løse. Det er tydelig at feil folk fikk styre for lenge, det er ikke problemet nå.

Hva mener du med “altfor lenge”? Jeg synes da det ikke tok så lang tid fra han kom inn som styreleder i januar 2019 til han gjorde grep og tok en veldig aktiv rolle i selskapet.

1 Like

Må jo være fra ledelsen da, som har innsett at det ikke lenger er mulig å kjøre dette i mål på egenhånd.

Så man jo spørre seg selv hvorfor det ikke lenger er aktuelt å kjøre løpet på egenhånd i US.

Min mening er at konkurransebildet er såpass tøft at suksess ikke lengre er given, tap av tillit i markedet, som igjen gjør det økonomisk uforsvarlig og ‘‘umulig’’ å gjøre det på egenhånd.

Syns ikke rosasky sin kritikk mot selskapet er uberettiget, ei heller usaklig. De mangler å levere på det de har gjenspeilet. De har bommet på så og si alt bortsett fra innrulleringen i Q4 2020 etter inklusjon kriteriene ble oppdatert.

Selvom pandemien har mye skyld så viser siste tids problematikk som lite eller ingen innrullering i norden og først nå en ansettelse av “principal investigator” altfor sen handling.

Når det kommer til emisjons praten så syns jeg det må tas med en klype salt. De hentet nå forrige emi nye 250mill når de hadde 270 i kassa fra før. Og de brenner drøye 130mill i kvartalet.

Jeg tenker det har med siste tids utvanning og fremtidige emisjoner å gjøre. Konkurranse bildet har jo bedret seg med pi3k frafall enn så lenge.

En fase3 alene blir utrolig dyrt og en helt sykt utvanning for eierene.

For meg virker det veldig usakelig og legge ut og i det hele tatt gidde legge ut på innlegg der en ikke har en eneste aksje…hvorfor ta seg bryet med det;)

Ja, det er på den positive siden, men pi3k-hemmere er ikke ute av bildet, er bare færre av dem.

CAR-T og bispesifikke antistoff får økende traction grunnet sinnsykt god effekt, ref Kolstad.

Så det er fortsatt er beintøft marked

1 Like

De skriver i rapporten at de forventer at finansieringen etter emisjon skal holde til “minst første tre måneder av 2023”, så spending framover bør vel litt lavere enn 130mnok/q. Antakelig nærmere 100 slik det var i 20Q4.

1 Like

Han har jo garantert brent seg enten i pcib og/eller nano.

1 Like

CAR-T er jo usedvanlig dyrt men det blir spennende å se hva den nye generasjonen kan bringe.

Bispeficis har jeg ikke mye kjennskap til, stoler på at en åpen skullerud har rett i det han sier om konkurranse bildet :sweat_smile: selvom innrulleringen ikke backer det opp så mye :pinching_hand:

1 Like

Jaujau, men man begynner jo å lure når KOLs skryter det opp i skyene.

De har jo tross alt bedre peiling enn noen av oss her på TI😉

Jaja, Betalutin kan heldigvis tilby et par unike features og et nytt target, så nattesvart er det på ingen måte

4 Likes

Og vipps - så vet jeg hvem jeg skal mute i kanalen. Makan til å skyte fra hofta - hvorfor i alle dager skulle de kjøre en ny emisjon når de har penger på bok til å gjennomføre utlesing av top-line data i paradigme?

1 Like

Mye bra kommentarer og innlegg her på forumet :call_me_hand:
Men det er flere spørsmål jeg har lurt på nå i lengre tid:

  1. Er kriteriene for å komme med i betalutin-studien så høye at det er vanskelig å rekruttere?
  2. Er det andre konkurenter og større aktører som “stjeler” av pasientgrunnlaget?
  3. Eller sitter potensielle pasienter hjemme uten å få tilbud om livsforlengende behandling som følge av pandemien ?
    Hvis “alle” sliter med å innrullere pasienter pga pandemien
  4. Er det da mulig at FDA kan godta at det kan gjennomføres utlesing av top-line data i paradigme i en studie som har pågått over lang tid siden første pasient?

Supert hvis noen kunne kommentere :slight_smile:

1 Like
  1. Ja, de var det inntil de ble endret.
  2. Bispecifics og CAR-T kan gjøre det vanskelig. Mosunetuzumab har hatt få problemer med å rekruttere til sine studier, virker det som… Uten at jeg kan bekrefte dette, selvsagt :wink:
  3. Mange pasienter sitter hjemme ja, vertfall nå når man ser at vaksinen ikke dekker omikron veldig godt.
    4.Det er vel det, og det er vel gjort i MEI Pharma sitt tilfelle på et vis, men det er også diskutert opp og ned i mente og det har vist seg at dette ikke er noe nano ønsker å gjøre. De trenger så høy N som mulig.

Håper det var dekkende.

Det er flere andre som sikkert har mye mer å legge til. Keep it coming.

1 Like