Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Som du også spør om i ditt opprinnelige innlegg, @hybrid

Ja, “Go to market on our own” var med mål om AA og i 3L, ikke i 2L etter regulær godkjenning på bakgrunn av full fase 3. Så jeg ser ikke motsetningen her og derfor heller at det er et uttrykk for svekket tro på selskapet.

2 Likes

Det negative her er jo at man sitter litt igjen med følelsen av at Nano kan ende opp i en situasjon der man står med luen i hånden og må ta den dealen de blir tilbudt, med mindre beilerne står i kø.

For de sier jo selv at det ikke er mulig å kjøre dette løpet på egenhånd lengre

1 Like

Fase 3 planen har foreligget i årevis, så jeg regner med at denne også var en del av go-to-market.

Selv om AA i 3L selvsagt gjør det enklere å forsvare for tidligere ledelse…

Svekkelsen er vel ikke mine ord, men ser jo de gjerne blir tolket sånn? Det er uansett ikke hensikten.

Takk for svar :call_me_hand:

Poenget mitt er at det er to forskjellige ting. De kunne, og kan kanskje, fremdeles nå markedet på egenhånd i 3 linje med AA. Det er fase 3 de ikke anser å kunne ta på egenhand, men de trenger jo ikke fase 3 for å nå markedet.

For meg er det bare en realitet at små biotek står med lua i hånda, enten ift aksjonærer eller Big pharma, i hvert fall inntil de evt oppnår resultater det blir rift om. Data is everything.

4 Likes

Da er vi vel tilbake i det vi lærte allerede på sos.øk på videregående ang tilbud og etterspørsel.

Rasjonalet er at når etterspørselen er konstant (antall pasienter i 3L) men produkttilbudet skrumper inn (antall aktuelle medikamenter forsvinner / reduseres), så øker verdien av de gjenværende.

I tilfelle hvor Betalutin is still standing tall, men konkurrentene fra PiK3-hemmere faller fra, bør NANOS posisjon styrkes, ikke reduseres.

Nr 1: Stadig flere vil ønske å la seg behandle av Betalutin fordi det åpenbart er et bedre produkt enn det som myndighetene har tatt bort fra markedet.

Nr 2: Produsentene som har siktet seg inn på 3L markedet men som ble fratatt markedsadgang vil være kjøpere av de gjenværende produkter som nå får en større andel av markedet. Dette er et typisk konkurransemotivert oppkjøp man ser over alt.

Jeg vurderer derfor at Betalutins markedsverdi bør ha steget betraktelig siste 2 mnd, ikke motsatt.

Aksjekursen derimot vitner jo om alt annet.

6 Likes

Mja, nå er jo det stort sett mindre bioteks da, ikke de vi tror er potensielle beilere.

Nå øker jo bare tilbudet med etterhvert som mye behandlinger blir godkjent, så det er jo ikke tilfellet.

Det er jo det vi håper på.

Og trodd også forsåvidt, at det skulle bli en grei sak å rekruttere pasienter med et såpass bra produkt. Men sannheten forteller jo oss noe annet.

Betalutin backet ikke opp av KOLs og alle studiesentrene i Paradigme. Og det bør jo være en bekymring mtp på fremtiden

1 Like

Endringen til at de nå kommuniserer at partner er “veien mot markedet” henger nok sammen med mulighetene til å hente kapital og hva eierne må tåle av utvanning også per i dag for å kunne gå hele veien selv.
“Go-to market selv”-strategien mener jeg først og fremst har vært hele eller deler av USA på egenhånd etter pivotalstudien og partner inn i den forbindelse i ROW, men også som en slags sikring på at man ikke stopper opp ved at man har en plan for veien ut i markedet om partnerforslag skulle anses for dårlig.
Synes også det bør nevnes at de hele tiden har hatt som strategi at de skal være opportunistiske ift evnt partnere men at de holdt åpent alle muligheter, så jeg synes hele premisset for denne diskusjonen er litt feil og fordummende og at det stammer fra et “mantra” enkelte forumister har gjentatt i det uendelig - og kun er en forumsannhet.

For øvrig synes jeg det er et godt eksempel på hvor tilfeldig markedet priser biotekselskaper i klinisk fase at man steg fra nivåer på 11,60 med melding om repemi og spekulasjoner om mange inkluderte og når avkreftelsen av dette kom med dårligere tall enn noen(?) ventet, så stabiliserte aksjen seg rundt 12 kr i dagene etter - altså over det den var før det dårlige rekrutteringstallet var i markedet.

8 Likes

Øker det med 3 nye pr tredje måned?

Det tar vel en god stund før det kommer tre nye kandidater som dekker opp for de tre som falt fra akkurat? Det er jo et typisk 8 til 10 års løp fra preklinisk til godkjennelse.

3 Likes

Neida, men når du feks har 5 ulike bispesifikke antistoff under utprøving i NHL så skjønner jo man et det blir et press i dette markedet.

Men for all del, vi har alle ulik oppfatning av risiko. Jeg synes bare det ser tight ut og at ting må spille seg ut riktig for at mitt bullcase skal gå i oppfyllelse.

For ordens skyld, bullcaset er et oppkjøp på 15-20 mrd nok💰

4 Likes

Det gjør jeg ofte.
Er jo derfor mange er her, for å utveksle for og mot meninger slik at man er best mulig rustet til å ta en vurdering på når det er greit å kjøpe, eventuelt selge.

Å stille kritiske spørsmål er mye mer verd i den forbindelse enn å bare heie samstemt på ting som har skjedd.

6 Likes

Det er jeg enig i…men greit og holde seg saklig…blant annet når det blir antydet at dem trenger kapital om tre mnd igjen.ny emisjon.da blir det useriøst Men med etterpåklokskap ville ikke jeg investert i bioteck i disse tider i det hele tatt…hele markedet bærer preg av uro…ikke ene og alene Nordicnanovector…

Hele markedet preges av uroligheter…og våres kjære Erik, har nok møtt litt mer motstand enn forventet…men ingenting og utsette på ledelsen utenom denne merkverdige emisjonen …som burde blitt gjort på ett tidligere tidspunkt???og selfølgelig rekrutteringen gjør meg urolig…at dem blir utelukket??? Så mange løse tråder hva skjer! Hva blir gjort…er dem nå bare ett lite selskap med en god medisin som blir spist opp av dem store…lagt i grus…!

Har mottatt tegningsrettene i Nordnet men er verken mulig å kjøpe eller selge, hva er greia her?

Greit å være uenig i om det skjer om 3 mnd allerede, poenget er vel at det fryktes enda en emisjon før man er kommet i mål.

Hvis rekrutteringen fortsetter å være 1,3 pr mnd (Q4) så er de ferdig med de siste 14 om ca 10 måneder, altså i desember.
Det er innafor å stille spørsmålstegn om det vil være behov for en emisjon til før de kommer til data read out og eventuelt(!) må bruke litt tid på å få en partner med seg videre som betaler en eller annen sum som gjør at finansiering videre er ok.

Det ser bekmørkt ut - igjen. Og vi har hørt dette med tidenes screening pipeline før så det må vi bare være realistiske og ta med en klype salt.

4 Likes

Har noen hvor mange som ble rekruttert i 2021 totalt i hodet?

Det er ikke omsettbare tegningsretter, så det er naturlig.
Men du skal kunne tegne aksjer dersom du ønsker.

Ja det ser veldig bekmørkt ut…enig i den…jeg har vært en langsiktig investor og er første gangen jeg er veldig bekymret og innser at mine stakkars sparepenger med stor sannsynlighet is gone…vet ikke hva som skal til for løfte kursen, men uten rekruttering så er d ikke håp…

De er nok ikke gone, tenk på at gevinsten er satt litt på vent.
Hvis dataene som kommer samsvarer noenlunde ned det de har vist tidligere i Lymrit-01 så blir det på ett eller annet vis medisin og salg.
Kursen skal uansett opp fra dagens nivå selv med en emisjon, eller to til….

2 Likes

Det rykker litt i taska når @vegar_beider snakker om gevinst! Da er man nær!

:rocket:

1 Like