Det du beskriver her er nok dessverre den følelsen mange sitter igjen med, og man må se større på dette enn at man kan avfeie det med at det handler kun om Covid-effekter.
Jeg ble superoptimist når Nieba og co satte i gang løpet med strømlinjeforming av Paradigme og klarte mesterstykket med å redusere antall pax og endre på inklusjonskriteriene. Effektene var synlige ganske så kjapt og det så ut som om hele organisasjonen hang seg på, inkludert Egberts.
Når Peter Braun kom ombord så toppet det seg helt, og da hadde vi også et fantastisk kvartal med 14 nye pax bak oss. Når Peter snudde i døra etter et par måneder og rekrutteringstallene falt av, så ble det merkbart mer negativt.
Jeg liker veldig godt kunnskapsnivået til Skullerud, tror han besitter en enorm kunnskap på mange essensielle områder. I kombinasjon med Nieba tror jeg de er veldig sterke.
Men det ligger mye «bøss» her fra gammelt av, trolig knyttet opp til fasiliteringen og den løpende kontrollen av sites og innrulleringer. Dette snus ikke over natta, og når tallet på 2 mnd ble 0 rekrutterte ble jeg selv helt matt. Sliter vanvittig med å stole på at dette skal snu nå, ikke fordi jeg mener at det er umulig at ting plutselig kan skyte fart, men jeg sliter med det faktum hvorvidt man kan stole på måten NANOV uttaler seg på eller ikke.
Jeg hører en del unnskyldninger og beklagelser på tidsbruk mot aksjonærer og for mye jobbing, og når man sier at aksjonærene klager på at emisjoner alltid gjøres mot de store, derfor kjører de rep emi for de små så alle skal føle seg likebehandlet, så opplever jeg at transparens byttes ut mot uærlighet i kommunikasjonen. Man kunne sikkert kjøpt volum av rep emi fire ganger til 10 % lavere kurs enn rep emi, så de små er ivaretatt for lenge siden.
Oppsummert så mener jeg at de gjør seg selv en bjørnetjeneste når de behandler aksjonærene som om vi er dumme på en del områder. Jeg vil veldig gjerne stole på alt de sier, men det blir vanskelig når jeg opplever at de legger ikke noe i mellom for å «bløffe» oss i andre settinger. Synes Einarsson sa det greit i podkasten i går. «Vær så snill og ring meg eller send meg en mail hvis noen på en god måte kan forklare meg hvorfor de ikke kansellerer rep-emi, for dette skjønner jeg ikke». Det er midt i blink forklart, og når selskapet da prøver seg med billige bortforklaringer blir man smått mistenksom til selskapet. Skjønner derfor de mørke tankene dine Ellen, men en får bare krysse fingrene for at frykten er ubegrunnet.
Men det er en ting selskapet må ta til seg at aksjonærene nå virkelig ser mørkt på dette.